Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3482
Hva er lum og hvordan lager man dette. Hva som er så bra med dette?
En som sa at han brukte å røyke ved å rulle sammen en avis til en slags "ropert" (megafon ellerno) åsså ha et lum inni der. Var vist knall.
hvet ikke om jeg har misforstått jeg..
Sist endret av drekka; 25. april 2004 kl. 18:46.
et lum er ei avlang pipe, som enten er laget i tre eller stein. Personlig hater jeg lum, da røyken alltid er skammelig varm.

oppskrift på enkelt lum; ta en gullerot , finn et passelig tykt borr, grav en hull/tunell gjennom gulleroten (på langs ikke på tvers )
Voila, ditt første egenproduserte lum.
så akn du bare ta lit alufolie, stappe det nedi ene enden på "lummet" ditt og lage masse bittesmå hull i alufolien. da har du verdens billigste og enkleste lum.

hvis noe er uklart er det bare å spørre =)
-enjoy
-papa
Trådstarter
40 0
Ja nå kommer jeg på hva det var misforsto totalt jeg.
Var ikke helt med når han forklarte. Chillum er det vell det egentlig heter? Jeg forklarte noe helt annet vil jeg tro!

Takk takk paparoach
I begynnelsen pleide jeg å klippe opp en dorull, for så å rulle den sammen, teipe den og så feste folie i den ene enden. Enkelt og greit nok.
Denne metoden blir ikke brukt lengre

Dette er chillum: http://www.pipespesialisten.no/images/chi6.jpg - Var nok det du tenkte på da, helt like i fasongen - bare bedre.
Er ikke helt sikker på 'lum', men det høres mistenkelig ut som et annet ord for 'tjobb' (shobang, f.eks. denne: http://www.pipespesialisten.no/images/AS5.jpg).

Tjobb funker ihvertfall veldig bra til avis-bong, bare å teipe foran på tjobben, og ta avisen på andre enden (sånn at du trekker gjennom avisen, viktig at du tetter det skikkelig lufttett med hånda når du trekker her).
Når du har tatt et bra trekk slipper du avisen, og trekker inn røyken som ligger igjen i den.
Funker like bra som hvilken som helst annen tørrbong, ihvertfall. Litt slem med halsen, men desto mer funk.
Et "lum" ser mer ut som en slags tre-joint med rist på toppen.
Bra til å putte rett i flaska
Orgazmus: Åja, så lum er rett og slett chillum?
rune420:
det stemmer.
røyka min andel ganja med lum
tror det eneste som slår det i flaska må være maiser, men det er litt for brutalt for meg
Galskap, galskap, galskap,

ja et loom er et chillum, kan lages i tre, leire, merskum8pressa havskum), keramikk +div min favoritt er rosentre chillum, best smak, mange typer loom til mange formål, til gurgle, fist eller tsjobang(rulla vg) ofte brukt sten til rist, for ikke å få for godt trekk.

Å røyke på flaske slutta jeg med for flere år sida, det er "b" ass..
Maiser'n funker fett, brutalt? er kansje det.. trenger ikke dra lenger enn kristiania før folk kikker rart når du drar opp en sjobb og fyrer en "smell", tror norge er landet det røykes minst jointer?
her skal vi ha med oss alt, har kansje noe å gjøre med potens på godsakene?

Drekka mer før du spør?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
man kan også lage papir lum..
Tar hardt papir og klipper det i riktig størrelse også former du det slik som det skal formes også taiper du det sammen, husk at det skal være tett..
I dem største enden av lumet tar du sølvpapir eller en rist og taiper på slik at det blir tett..
enkelt og simpelt, og smaker mye bedre enn en flaske eller dassrull bonge..

men jeg anbefaller å kjøpe deg en skikkelig vannpipe istedet..
fuck dassrull lummene folkens, prøv heller gullrot utgaven, tro meg det er ganske digg =)
eller en dassrull bong med gulrot brønn. funker ganske nice det og
▼ ... mange måneder senere ... ▼
LOL LOL .. lum er ET SLAGS ( fuglereir ) av enten alu. eller metall med håler i slik at tobakk + reven kan fyres på og dermed resultere til et inhallerings trekk av mekk.. lum kan bestå av alt som kan settes ned i en bong / flaske / evt andre røke objekter. og fyres på.. noen liker store lum*er .. og andre små
lum. er ikke selve bongen.. men kun den lille fyrings enheten som du putter på uttaket/inntaket fra bongen.. si ei flaske.. lum er da aluet der du fyrer
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Eller som folk har sagt mange ganger før i tråden, - et lum er et chillum. Duger bra til å røyke as-is, med avis o.l., i tørrbong og i våtbong.
Mc-weed: Du tenker på en brønn / pipebrønn.
Bruk en slik liten umbraco pipe ting, legg ei rist oppi, sett den i ei flaske. funker like bra som å røyke det på chillum e.l, smaker bare mer ugh
Det beste i mitt syn er vel egentlig å røyke det rett fra chillumet, marskum e.l
Ett lum er ganske kjekt når man røyker "bøtte"
ye well.. her kaller vi det iallefall LUM .. så enkelt er det.. men står ordet LUM i ordboka ? ellers er det et definisjons sp.mål
mc weed, lum kommer fra Chil(lum)?