Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 350
Er rimelig noob når det gjelder hardware ( og software for den sin del)

Nylig kjøpt meg ny prosessor, AMD athlon 4200+ Dual Core.. Hva er det som gjøre dual core så spesielt ? Hvordan er denne prosessoren sammenlignet med en Pentium 4 ?

Også kjøpt Kingston 2048mb ram, (kastet ut den gamle hynix 512mb brikka)

Samt Skjermkort : Sapphire Radeon X1950Pro GDDR3..

Og en strømforsyner..

Er dette hardware oppdateringer som er verd pengene sine ? Bruker kun maskina til Firefox Messenger Counter Strike, og litt musikk nedlasting..

Har jeg bæsja på bøtta, eller er dette greie valg ?

Ser fram til og høre litt tilbakemeldinger fra folk med litt peil :P

Og ikke "google meg her og google meg der"

Noen som vet hvordan den gamle hynix 512 mb, vil gå overens med de nye kingston twin 2X1024mb ddr ram ? Da jeg har plass til 4 ram brikker, vil den på 512mb trekke ned ytelsen på de 2 på 1024mb ram ?
Sist endret av Tmontana; 21. februar 2007 kl. 16:52.
Vel, cs vil nok kjøre rimelig bra på pcn din. Handle noen megabit internett til så blir det bra.

men skjermkortet var litt sånn bob bob...vil du spille helt nye spill, og direct x 10 osv må du nok kanskje kjøpe ett nytt ett...snart...
Sist endret av Spar; 21. februar 2007 kl. 16:15.
Til msn og CS er det der OVERKILL så det hyler etter men sikkert godt nok for deg.. kosta sikkert ikke stort heller..
Sitat av Spar
Vel, cs vil nok kjøre rimelig bra på pcn din. Handle noen megabit internett til så blir det bra.

men skjermkortet var litt sånn bob bob...vil du spille helt nye spill, og direct x 10 osv må du nok kanskje kjøpe ett nytt ett...snart...
Vis hele sitatet...

¨noen megabit internett til ? har fiberoptisk nett.. 10mb inn og 6mb ut..

har kostet meg godt og vel 5000.. handlet fra mpx og databutikken.. Jeg har prøvd nye spill, men kun cs og condition zero som fenger, spilte wow i en uke og ble ikke hekta kan du si, så de neste 2 år regner jeg med det er kun cs som gjelder, (en sjelden gang på hobby basis)

Men er skjermkortet bob bob ? kosta ca 1500, hvor mye mer burde jeg bruke? kunne tenkt meg noe top of the line shit.. Noen anbefalinger? i dag er siste frist for og avbestille strømforsyneren og skjermkortet :P alt det andre har jeg handla og montert..

Grunn til at jeg valgte radeon, er på anbefaling fra en kompis.. Han sier hovedkortet mitt har ATI chip sett, og derfor vil matche dette mye bedre enn geforce. pr nå står det ett geforce 6200 turbocache i maskina, og synes ikke det drar godt nok cs via windows vista..
Sist endret av Tmontana; 21. februar 2007 kl. 16:51.