Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1224
heisann, fikk pc til dattera mi på service her forleden, seff full av virus å drit,men etter å ha renset den opp med div forskjellige prog (adawere , malwarebytes osv) så kommer jeg fortsatt inn på en fake facebook login side,alle nettleserne advarer om at det kanskje kan vare en fake loginside jeg er på vei inn til, noen som vet hva dette er ? har aldri vert borti samme advarsler. uansett hva jeg skriver i nettleseren så kommer samme advarsel opp (har sef byttet passord for henne) men bare nyskjerrig på om dere vet hva dette kan være

takker for svar
Jeg anbefaler en formatering.

Men du kan jo sjekke at ingen har endret dns-server i i nnstillingene til nettleseren.
Sjekk også "hosts"-filen. Den burde i utgangspunktet ikke inneholde annet enn "localhost" og "127.0.0.1".
ja, må formatere, men bare nyskjerrig på hva det er siden jeg aldri har vært borti lignende
Sitat av caperno Vis innlegg
Sjekk også "hosts"-filen. Den burde i utgangspunktet ikke inneholde annet enn "localhost" og "127.0.0.1".
Vis hele sitatet...
Ikke hvis man har installert et piratkopiert Adobe-program.
Du kan jo sjekke om filter for https er satt på
Hvis maskina er hacket tar du backup av alle personlige filer og kjører en full formattering av disken og reinstallasjon av OS. Når du er ferdig med dette, så vil jeg anbefale på det sterkeste at du installerer et bra virusprogram som f.eks. Microsoft Security Essentials http://windows.microsoft.com/en-US/w...ity-essentials (hvis det ikke ligger inne virusprogram fra før), skrur på automatisk oppdatering av alt (Windowsoppdateringer og virusdefinisjoner), og praktiserer sunt nettvett. Hold deg unna sider og linker som ser suspekte ut. Tenk over hva du gjør før du gjør det, og om dette kan være et forsøk på hacking. Desverre må man være litt paranoid på nettet i dag siden hacking har blitt storindustri og hackere er smarte mennesker.
Høres ut som om det er hosts-fila som har blitt tullet med.

Gå til cWindows\system32\drivers\etc

Der ligger det en fil uten endelse som bare heter hosts.

Åpne den opp i notepad, marker alt og lim inn følgende:

Kode

# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
#      102.54.94.97     rhino.acme.com          # source server
#       38.25.63.10     x.acme.com              # x client host

# localhost name resolution is handled within DNS itself.
#	127.0.0.1       localhost
#	::1             localhost
Lagre dokumentet og prøv igjen.
Sist endret av bronsky; 8. februar 2012 kl. 15:56.