Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1573
Hei

Jeg fikk en mail nå på at noen har tilbakestilt passordet på Youtube kontoen min. Prøvde å gjøre det selv for å se hva man må ha av informasjon utover brukernavn for å få det til, og ser at man må kunne e-mail adressen, eller mobilnummeret, kontoen er registrert med. Man får et hint om hva emailen eller nummeret er sånn her: hvis emailen din er , så er hintet

a****9@gmail.com

Hvor dårlig sikkerthet er ikke det, a? Jeg har ikke noe imot at noen har funnet ut av at det er jeg som eier den kontoen, men er det noen måte å finne ut av hvem det var som tilbakestilte det?
Sist endret av muffinluv; 9. februar 2012 kl. 23:36.
Dette er helt standard sikkerhet på de fleste større nettsider. Så lenge du ikke bruker samme passord på e-post og andre nettjenester, samt har et passe vanskelig passord og ingen idiotiske sikkerhetsspørsmål som "hva er min mors pikenavn?" på e-postkontoen din, er du safe.

I de fleste tilfeller er sikkerheten mer enn godt nok ivaretatt, men brukeren er selv den som utgjøre den største risikoen.

EDIT: Nei, det er ikke mulig å finne ut hvem som har bestilt dette. Hvordan skulle det være mulig? :-P
Sist endret av m0nte; 9. februar 2012 kl. 23:58.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Hei

Jeg fikk en mail nå på at noen har tilbakestilt passordet på Youtube kontoen min. Prøvde å gjøre det selv for å se hva man må ha av informasjon utover brukernavn for å få det til, og ser at man må kunne e-mail adressen, eller mobilnummeret, kontoen er registrert med. Man får et hint om hva emailen eller nummeret er sånn her: hvis emailen din er , så er hintet

a****9@gmail.com

Hvor dårlig sikkerthet er ikke det, a? Jeg har ikke noe imot at noen har funnet ut av at det er jeg som eier den kontoen, men er det noen måte å finne ut av hvem det var som tilbakestilte det?
Vis hele sitatet...
Hva er dårlig med det? Dersom du har glemt passordet ditt hvordan mener du at de skal gi deg nytt? Komme på døra og levere i en forseglet konvolutt?
Sitat av m0nte Vis innlegg
Dette er helt standard sikkerhet på de fleste større nettsider. Så lenge du ikke bruker samme passord på e-post og andre nettjenester, samt har et passe vanskelig passord og ingen idiotiske sikkerhetsspørsmål som "hva er min mors pikenavn?" på e-postkontoen din, er du safe.

I de fleste tilfeller er sikkerheten mer enn godt nok ivaretatt, men brukeren er selv den som utgjøre den største risikoen.

EDIT: Nei, det er ikke mulig å finne ut hvem som har bestilt dette. Hvordan skulle det være mulig? :-P
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle lære noen triks på CIA-nivå her :P I guess not?

Pledrik - Nei, men de trenger ikke å hinte til hvilken epostadresse de skal sette info. om tilbakestilling til, spesielt ikke da de fleste voksenepostadresser inneholder navn.

Shit.. noen som prøver å gjøre det samme på google-kontoen min nå også! What do i do
1. Bruk forskjellige passord på nettjenestene dine.
2. Bruk at godt passord.
3. Ikke bruk passordhint og sikkerhetsspørsmål.
4. Sørg for at du ikke har satt en gammel e-post med idiotisk hint/passord som recovery for nåværende e-post.
Hva er problemet? Du får jo det nye passordet tilsendt på mail? Alle som kan mailen din kan jo tilbakestille passordet ditt.
Sitat av m0nte Vis innlegg
1. Bruk forskjellige passord på nettjenestene dine.
2. Bruk at godt passord.
3. Ikke bruk passordhint og sikkerhetsspørsmål.
4. Sørg for at du ikke har satt en gammel e-post med idiotisk hint/passord som recovery for nåværende e-post.
Vis hele sitatet...
Steg 3 kreves ofte av nettsider under registrering. Det du kan gjøre er å ha veldig ulogigske svar.

Eksempel:
Whats your mother's maiden name?: AudiA3
Kontakt Youtube da? Vi kan jo ikke hjelpe deg.
Det jeg bruker og gjøre når jeg velger passord er og bare lage ett mønster på tastaturet som består av bokstaver og tall, det er mye lettere og huske på ett mønster en mange forskjellige bokstaver og tall og da kan du ha rimelig langt passord viss du vil, har også hørt at det er lurt og bruke æ, ø, å.
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Det jeg bruker og gjøre når jeg velger passord er og bare lage ett mønster på tastaturet som består av bokstaver og tall, det er mye lettere og huske på ett mønster en mange forskjellige bokstaver og tall og da kan du ha rimelig langt passord viss du vil, har også hørt at det er lurt og bruke æ, ø, å.
Vis hele sitatet...
Sikkert vanskelig å cracke, men sårbart mot shouldersurfing