Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1439
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg lurer på om noen kan komme seg inn på en Windows maskin uten noen form for crack/hack/etc på USB/CD/DVD o.l.
Jeg har Windows 7 64 bit HomePremium.

Har normalt passord bare for å forhindre tilgang under lan o.l., men i dag virket det som om noen hadde prøvd å komme seg fysisk inn på maskinen via f.eks. sikkerthetsmodus.

Er det mulig å komme seg inn uten passord via sikkerthetsmodus?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Win7 har sånn at du ikke får tilgang uten passord, tilogmed i sikkerhetsmodus, så vedkommet har nok ikke kommet seg inn uten passord
men i dag virket det som om noen hadde prøvd å komme seg fysisk inn på maskinen
Vis hele sitatet...
Hvordan så du dette?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Hvordan så du dette?
Vis hele sitatet...
Lyset o.l. var på inne på kontoret uten at noen andre enn jeg hadde vært inne der siden i natt.
Vaskedama, kanskje?
Tviler på at det går, men det ekstremt lett med ophcrack
Sist endret av discfarmer; 26. januar 2012 kl. 16:46.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Det er mitt kontor hjemme, og jeg tenkte dere hadde noen form for fancye triks ala truecrypt o.l. Skal sette opp truecrypt når jeg finner meg en minnepenn.
Hvordan kan du vite at noen har vært på pcen/prøvd kun om lyset er på?
Skal se om jeg finner det men skal være mulig å se om noen har prøvd å logge inn på pcen din men faila på pw.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Hvis du er interessert i og se om noen har prøvd og logge på mens du ikke var til stede. Sjekk i system loggen om det er noen som har bommet på innloggingen?
alt du trenger er fysisk tilgang til maskinen i ett par minutter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis noen har fysisk adgang til en maskin er det bare å glemme alt som heter sikkerhet. Det er mulig å boote maskina via f.eks. en Linux live cd og mounte filsystemet til Windows slik at du får full adgang. Null problem for den som kan litt om det.