Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1380061
Sitat Vise politimester : "Jeg kan ikke gå inn i innhold på manifestet" , Duuuh alle har tilgang til det allerede ...

Faen så talentløse spørsmål fra journalistene, makan til idiotiske antagelser og forsøk på å presse ut info , blir provosert over hvor dumt de spørr
Reagerte litt på når politimannen sa at det ikke ble funnet eksplosiver på Utøya, da media var tapetsert med den saken i går..
Sårede:
67 Utøya
30 Regjeringskvartalet

Fikk ikke med meg hvor mange hardt sårede regjeringskvartalet

Somebody do the math, pls, jeg har vært våken hele natt

Øh, var det ikke noe beregninger? Sikker på at det var en eller annen mattestykke et sted, vel, så feil kunne jeg ta da
Sist endret av noy; 24. juli 2011 kl. 10:23.
Jeg har flere venner som var på øya under angrepet. Fikk snakket med disse i går og det er noen ting som går igjen i forklaringene. Ingen av dem skjønner hvor han har fått all våpen fra. De sier han hadde flere ulike våpen, men at dette ikke var noe han tok meg seg til øya. De tror han har vært på øya på et tidligere tidspunkt for å gjemme dem der. En annen ting er sprengstoffet som er nevnt både av media og politi. De jeg snakket hadde sett flere gjenstander i flere trær som kunne minne om bomber.
Er det noe som helst i "boken" som kan avkrefte eller bekrefte dette? Har selv lest en del, men ikke nok til å finne noe om dette. Heller ikke så stødig engelsk...
Sitat av noy Vis innlegg
Sårede:
67 Utøya
30 Regjeringskvartalet

Fikk ikke med meg hvor mange hardt sårede regjeringskvartalet

Somebody do the math, pls, jeg har vært våken hele natt

Øh, var det ikke noe beregninger? Sikker på at det var en eller annen mattestykke et sted, vel, så feil kunne jeg ta da
Vis hele sitatet...
8-10 hardt skadete i regjeringskvartalet ..

Sitat av filflu Vis innlegg
Jeg har flere venner som var på øya under angrepet. Fikk snakket med disse i går og det er noen ting som går igjen i forklaringene. Ingen av dem skjønner hvor han har fått all våpen fra. De sier han hadde flere ulike våpen, men at dette ikke var noe han tok meg seg til øya. De tror han har vært på øya på et tidligere tidspunkt for å gjemme dem der. En annen ting er sprengstoffet som er nevnt både av media og politi. De jeg snakket hadde sett flere gjenstander i flere trær som kunne minne om bomber.
Er det noe som helst i "boken" som kan avkrefte eller bekrefte dette? Har selv lest en del, men ikke nok til å finne noe om dette. Heller ikke så stødig engelsk...
Vis hele sitatet...
Boken er ren fiksjon om du ikke var klar over det ..
Gjødselsbomber opp i trær? Øh ...
Sitat av Cappy Vis innlegg
Det er en liten irrelevant ting jeg lurer på angående fjernsynskanalene. Hvordan kan TV2 sende flere døgn uten reklame, er det slik at de blir dekket for tapet eller har en forsikring mot dette i krisesituasjoner?
Vis hele sitatet...
Ja jeg så på to filmer igår på viasat 4, ikke en eneste reklame. Itillegg så er Get TV guiden min rar, fordi ingen av de tv programmene det står det skal gå, går.
Må være forandringer i programmet til flere kanaler pga hendelsen.

@noy: Hvis du er så pokkers trøtt gå og legg deg istedet for å si det hele tiden.
Sist endret av Xernox; 24. juli 2011 kl. 10:30.
@ Xernox

Min også, Xernox, utrolig irriterende. Men det stemmer for Discovery, National Geographics, BBC o.l. men de norske kanalene lider utvilsomt av manglende oppdateringer ...

Prøvd det flere ganger, normalt sovner jeg på et blunk men har ikke klart det hittil. Sprøtt ...
Litt offtopic, men dog interessant. I skrivende stund er det over 66 400 som har lastet ned manifestet fra linken han selv la ut. Tallet stiger rimelig fort, og justeres selv om man sitter og spammer F5.

http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html
Sist endret av B_Romeo; 24. juli 2011 kl. 10:51.
Sitat av Lordtema Vis innlegg
8-10 hardt skadete i regjeringskvartalet ..



Boken er ren fiksjon om du ikke var klar over det ..
Vis hele sitatet...
Noe veldig relevant jeg har misset?
Sitat av menon Vis innlegg
http://www.nrk.no/video/kyrre_nakkim...FD856D5B6311D/

Kyrre Nakkim kommenterer ABBs manifest for NRK.
Vis hele sitatet...
Han virker tydelig provosert. Nesten så han ikke klarer å holde roen.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Litt offtopic, men dog interessant. I skrivende stund er det over 66 400 som har lastet ned manifestet fra linken han selv la ut. Tallet stiger rimelig fort, og justeres selv om man sitter og spammer F5.

http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html
Vis hele sitatet...
Ja nå gjenstår det bare å gi han en scene å opptre på (rettssak) så er jo første del av planen til søpla i gang.
Sitat av noy Vis innlegg
Sårede:
67 Utøya
30 Regjeringskvartalet

Fikk ikke med meg hvor mange hardt sårede regjeringskvartalet

Somebody do the math, pls, jeg har vært våken hele natt

Øh, var det ikke noe beregninger? Sikker på at det var en eller annen mattestykke et sted, vel, så feil kunne jeg ta da
Vis hele sitatet...

Se øverst i høyre hjørne på vg sin side. der står antall såret og skadet pluss omkomne
Sitat av downing Vis innlegg
Ja nå gjenstår det bare å gi han en scene å opptre på (rettssak) så er jo første del av planen til søpla i gang.
Vis hele sitatet...

Ja han ønsker jo en scene å få frem sine meninger på nå. Han beskriver jo detaljert hvordan en bør forholde seg til rettssak dersom en skulle bli tatt.

Dette styrkes nå av at selv ønsker åpne dører.

En får nesten håpe at dette går med lukkede dører.

Siktelsen bør inneholde krav om forvaring jfr strl § 39 c. Han har hatt tanker om det som skulle skje veldig lenge. Det er ingen grunn til å tro at han forandrer seg så mye på 21 år.
De burde kjøre alt for lukkede dører. Det ligger jo helt åpenlyst hva motivene er. Dessverre vil aldri i livet media motstå fristelsen til å videresende hans ytringer og meninger ved aller første mulighet.

Om noen år kommer han til å gi ut bok/biografi fra fengselet og tjene seg søkkrik.
Om vi går litt tilbake til bombene. Hva er det han sier i manifestet ?
Er det 2 bomber i 2 biler ?

Vi vet at en bombe har sprengt, og Politiet hevder denne var på ca 600 kg. Mangler det da ikke en bil med en bombe ?
Dette stemmer også med restparti av gjødsel på farmen hans.
Politiet sier også i dag at bomben i regjeringskvartalet var fjernstyrt. Pussig, i og med at han i manifestet skriver at en manuell utløsning er det tryggeste. Han nevner også enkle fjernstyringer og mobilutløser. Disse kan han evt ikke få tak i nå vil jeg tro. Men et tidsinnstilt alternativ er det ikke snakk om.

La oss bruke all tankekraft sammen som motangrep på denne galningen. Politiet jobber nok godt men ideer kan de få ut av den enorme kraften som ligger i mange hjerners samarbeid.

En diskusjon rundt motivet finner jeg personlig uinterressant. En som kaldblodigt dreper 80-90 unge uskyldige mennesker fortjener ingen slik debatt. Fyren er sprut gal.
Væpnet politiaksjon i forbindelse med terrorangrepet
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080699
^ Så dette nå - noe info om det? ^
Sitat av Bamtox Vis innlegg
Har har da ikke fått frem noe budskap. Han har ikke oppnådd noe som helst, annet enn å få alle imot sin sak og alt han eventuelt står for.
Vis hele sitatet...
Dette er svært naivt.

Han har fått hele verden som scene. Meningene hans blir nå hørt, og ikke sensurert av media.

Selv om 95% hater ham, vil han også få støtte fra noen få.

Han er nå verdensberømt.

Det er skremmende hvor godt han planla dette. Planen var hele tiden å skape en PR-effekt for å spre meningene sine til flere mennesker, eller gjøre folk oppmerksomme på meningene hans. Dette vil utvilsomt påvirke en del til å sympatisere med både målene og metodene hans.
Noen som vet om boka er lagt ut noe sted på nettet?
Beklager om et har blitt spurt / lagt ut linker før, men orka ikke å gå igjennom 50+ sider siden sist jeg besøkte
Sitat av SSH Vis innlegg
Noen som vet om boka er lagt ut noe sted på nettet?
Beklager om et har blitt spurt / lagt ut linker før, men orka ikke å gå igjennom 50+ sider siden sist jeg besøkte
Vis hele sitatet...
http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD...tionofInd.html
En gripende tale av statsministeren i gudstjenesten. Helt grusomt å høre auf'ere og pårørende som bryter ut i gråt under seremonien.

Noen fler som syns det var litt... jeg vet ikke.. at de løp rundt og skulle samle inn kollekt i dag.
Syns det var helt mystisk jeg og Downing
Sitat av civix Vis innlegg
Idag vet vi hvilke høyreekstremister som søker makta via hatpartiet FRP
Vis hele sitatet...
Er du tungt ruset eller?

Han var med i FrP da han trodde det gikk med fredelige metoder. Da han kom til at FrP var en del av problemet, meldte han seg ut og started med forberedelser til denne aksjonen.

Nå er han motsander av FrP. Han mener de bidrar til islamiseringen av Europa.
Sitat av downing Vis innlegg
En gripende tale av statsministeren i gudstjenesten. Helt grusomt å høre auf'ere og pårørende som bryter ut i gråt under seremonien.

Noen fler som syns det var litt... jeg vet ikke.. at de løp rundt og skulle samle inn kollekt i dag.
Vis hele sitatet...
Ble litt feil det ja. Folk kommer dit for å minnes de døde og ha et samhold der de kan sørge. Ikke nødvendigvis av kristen tro og støtte til kirken...

Off, det gir virkelig sterkt inntrykk å se kongen og dronningen sitte på første og gråte.
Sist endret av ZELDUR; 24. juli 2011 kl. 12:01.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg

Nå er han motsander av FrP. Han mener de bidrar til islamiseringen av Europa.
Vis hele sitatet...
Han er motstander av politikerne som dominerer FrP da disse er karrierepolitikere som ikke vil sette hardt mot hardt for den sanne tro. Ikke nødvendigvis retningen FrP kan fremstå å representere for noen.
Noen som har info om adressen i Oslo øst hvor det foregår en politiaksjon?
Sitat av downing Vis innlegg
Noen fler som syns det var litt... jeg vet ikke.. at de løp rundt og skulle samle inn kollekt i dag.
Vis hele sitatet...
Hørtes ikke veldig bra ut ... :/
Sitat av kulneff Vis innlegg
Noen som har info om adressen i Oslo øst hvor det foregår en politiaksjon?
Vis hele sitatet...
Dersom noen har det, håper jeg de er smarte nok til å ikke legge det ut på nFF.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Dersom noen har det, håper jeg de er smarte nok til å ikke legge det ut på nFF.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det?
Sitat av kulneff Vis innlegg
Noen som har info om adressen i Oslo øst hvor det foregår en politiaksjon?
Vis hele sitatet...
Sletteløkka

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3545204.html
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Fordi det siste politiet trenger er en haug med folk som vil være tilskuere bare for å kunne være de første til å spre eventuelle nyheter?
Sitat av heibanan Vis innlegg
http://www.dagbladet.no/2011/07/24/n...ngen/17436092/

Jeg håper virkelig at han ikke får tale.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å skje at han ikke får tale. Pulitzer-jagende journalister kommer til å sprenge seg inn i lokalet om det mot formodning skulle bli lukket møte.


Samtidig så har man jo et prinsipp som ofte kommer frem når det gjelder farlige ytringer og sensur i samfunnet. At man har tiltro til at mottakerne bedømmer ytringene i riktig retning. Jeg er litt delt. Jeg ser poenget. Samtidig syns jeg det blir så inn i hælvete bittert å legge til rette for planen hans.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Fordi det siste politiet trenger er en haug med folk som vil være tilskuere bare for å kunne være de første til å spre eventuelle nyheter?
Vis hele sitatet...
Omerådet er fysisk avsperret, tror ikke vi får gjort noe særlig skade ved å se på. Noen i nærheten av stedsadressen som tar seg en titt kanskje?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Omerådet er fysisk avsperret, tror ikke vi får gjort noe særlig skade ved å se på. Noen i nærheten av stedsadressen som tar seg en titt kanskje?
Vis hele sitatet...
Står i artikkelen lengre opp at området ikke er fysisk avsperret.
Vi kan jo alltids satse på en Jack Ruby på fengslingsmøtet.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Hvorfor det?
Vis hele sitatet...
Personvern? Om folk skal begynne å rote i adresser, legge ut navn og diverse kan det oppstå en rimelig kjedelig situasjon senere om diverse rykter begynner å gå.. Det er ETT eksempel.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Står i artikkelen lengre opp at området ikke er fysisk avsperret.
Vis hele sitatet...
Sorry, min feil, jeg våknet nå for 4min siden og jeg fikk ikke med meg ''ikke'' ordet.
Sitat av downing Vis innlegg
Kommer ikke til å skje at han ikke får tale. Pulitzer-jagende journalister kommer til å sprenge seg inn i lokalet om det mot formodning skulle bli lukket møte.


Samtidig så har man jo et prinsipp som ofte kommer frem når det gjelder farlige ytringer og sensur i samfunnet. At man har tiltro til at mottakerne bedømmer ytringene i riktig retning. Jeg er litt delt. Jeg ser poenget. Samtidig syns jeg det blir så inn i hælvete bittert å legge til rette for planen hans.
Vis hele sitatet...
Advokaten sin jobb er nok å presse på så han får talt fritt iført uniform.
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Personvern? Om folk skal begynne å rote i adresser, legge ut navn og diverse kan det oppstå en rimelig kjedelig situasjon senere om diverse rykter begynner å gå.. Det er ETT eksempel.
Vis hele sitatet...
TV 2går ut med adresse. Det kan da ikke være problematisk å diskutere offentlig informasjon?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3545204.html
Document.no sier at hans manifest er kopi av una bomberen
http://www.document.no/2011/07/behri...-una-bomberen/
Noe sted man kan se minnestunden eller hva det er?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Noe sted man kan se minnestunden eller hva det er?
Vis hele sitatet...
http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=11&progId=535955
Sitat av cbirdman Vis innlegg
Document.no sier at hans manifest er kopi av una bomberen
http://www.document.no/2011/07/behri...-una-bomberen/
Vis hele sitatet...
Da utvider diagnosen seg til plagierende lavtstående levende vesen uten egenverdi
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Noe sted man kan se minnestunden eller hva det er?
Vis hele sitatet...
nesten alle kanaler
Det er sterkt å se hvordan en hel nasjon fra konge til menigmann gråter og sørger. I denne tiden er norge på sitt ekteste.
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 12:20.
Adressen de aksjonerer mot nå er jo en bedrift, ikke en privat adresse.
Sist endret av vestal; 24. juli 2011 kl. 12:23.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.