Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3226
Hei!

Jeg er ny her på forumet, men har som så mange andre loket rundt her en del før jeg endelig bestemte meg for å opprette en profil og starte en tråd.

Jeg håper det ikke er helt på jordet at jeg har plassert tråden under "Rusmidler" - jeg ser via søkefunksjonen at spørsmålet om hoteller/hosteller o.l. i Amsterdam har vært tatt opp en god del ganger før, men så vidt jeg kan se er disse trådene enten ikke rusmiddelrelaterte og/eller så er de av typen "jeg/vi skal til Amsterdam om en måned, hvor/hva anbefaler...", så jeg tenkte jeg ville starte en tråd om dette som både er rusmiddelrelatert og som er mer generell, dvs. uten spesifikke anbefalinger til den og de som eventuelt skal til Amsterdam da og da.

For mange av oss rusmiddel-, og spesielt cannabisentusiaster, så er Amsterdam vårt Mekka - i alle fall i den europeiske verdensdelen. Min tanke er å lage en tråd som kan være til opplysning for alle som ønsker å dra til Amsterdam, og da med et større eller mindre fokus på diverse godsaker som kan være en anelse mer ulovlig å oppdrive i Norge.

Dette bringer meg over på overnatting. Det finnes allerede en god del tråder om hva som anbefales av coffeeshops og diverse annet, men nøkkelen til et vellykket opphold er kanskje vel så mye bosituasjonen? Spesielt er vel dette aktuelt i de kaldere årstider, da det ikke er temperaturer til å drive og rave rundt høy/stein i gater og parker. Å installere seg i en coffeeshop og nyte noen jonaser er vel og bra, men av og til er det man trenger å trekke seg tilbake i ro og mak, enten alene eller med venner, for å nyte henholdsvis ensomheten og selskapet til det fulle.

Derfor vil jeg gjerne høre alle dere freakeres anbefalinger/frarådinger av hoteller/hosteller/leiligheter i Amsterdam, som legger til rette for en mest mulig optimal tur med henblikk på nytelse av cannabis og eventuelt andre rusmidler.

Jeg håper dette kan bli en informativ og nyttig samletråd, men i så fall bør det være visse retningslinjer på plass til deg som kommer med et innlegg:

- I og med at dette er en rusmiddeltråd, så skal det utelukkende diskuteres hoteller/hosteller/leiligheter med røykeområder og/eller tillatt røyking på rommene, eller annen tilrettelegging for inntak av rusmiddel (annet enn alkohol og koffein, naturligvis)
- Det er også tillatt å diskutere steder der denslags er "offisielt" forbudt, men som ikke håndhever reglene i praksis
- Du skal ha personlig erfaring med stedet du skriver om
- Kom med en liten beskrivelse av lokasjon, fasiliteter og boforhold, service, og ikke minst pris
- Annet: fortell om det er curfew, hvordan måltidene er, og ellers positive og negative ting som du bet deg merke i - og legg gjerne til en link!
- Lag en konklusjon med begrunnelse der du enten anbefaler eller fraråder stedet


Spørsmål og tilbakemeldinger settes pris på

Bare sånn for å bryte mine egne retningslinjer, så kan jeg legge til en link som omhandler nettopp røykevennlige hoteller og hosteller i Amsterdam - jeg har ingen erfaringer med dem selv, men kanskje noen andre kan opplyse oss?

http://www.amsterdamlogue.com/smoke-...amsterdam.html
Det er viktig å spørre hotellet på forhånd om man kan røyke der, og isåfall reservere ett røykerom. Glemmer man dette, så er det ikke sikkert man får ett røykerom. Erfaringen min er at de aller fleste hotell fremdeles har ett par røykerom, selv om det gjerne står "no-smoking" i beskrivelsene på hotels.com, restplass osv.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
De fleste hoteller i Amsterdam med røykerom, tillater ikke røyking av cannabis.
Sitat av djxfade Vis innlegg
De fleste hoteller i Amsterdam med røykerom, tillater ikke røyking av cannabis.
Vis hele sitatet...
Det er motsatt... De tillater ikke røyking med tobakk. "Oh, cannabis? Yes, that's ok".
Så det er først når dere er i Amsterdam dere bryr dere om reglene ang. røyking..?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så det er først når dere er i Amsterdam dere bryr dere om reglene ang. røyking..?
Vis hele sitatet...
kan være at når man får fornuftige regler å forholde seg til så vil man gjerne gjøre rett der rett kan gjøres enkelt.
her hjemme så er jo sigarett eneste friheten du har til å trekke røyk i lungene.

Vil anbefale å dra utenfor Amsterdam, nær stranda, vi var 3 stk som betalte mindre for stoore rom med havutsikt og 3 min gåavstand til stranda, panorama utsiktsveranda og bølgeparabol (for å høre havet ekstra godt) en hva vi betalte for rom som vi stort sett satt i bar overkropp i siden det var så himlare varmt i amster.
På stranda så lå vi å koste oss, ingen som plagde oss om vi fyrte opp en :P er bare å ikke være flashy flashy med det så er det ingen som bryr seg
ArbeidsledigProletar
http://www.hostelsclub.com/hostel-en-9234.html
MEGET bra hostel og coffee shop i én.

Bemanningen hadde god peil og gode anbefalinger, funnet en av mine topp 3 strains der, Crystal Haze. Helt ok rom til god pris (tomanns, ei seng, sånn dobbelseng i høyden, kommer ikke på navnet nå, var veldig lealaus og skummel å ligge i toppen på). Vi måtte bo der spontant fordi vi faktisk klarte å booke en dag for lite på det hotellet vi egentlig var på.

Røyking tillatt på rommene. Å røyke tobakk i spliffen er ok, de sier ikke noe på det ihvertfall, bare du er litt "stealth" rundt det og ikke vifter med siggen. Dette tror jeg egentlig gjelder så og si alle coffee shops.
Bodde selv på Møvenpick hotell, et fint fire stjerners hotell ca. 15 minutters gange fra sentrum. Det var ikke lov til å røyke, men åpne vinduet og tøm askebegeret før "room cleaning" så går det bra . Er et forholdsvis dyrt hotell, men vi fikk en finfin pris og bodde der i fire netter mens Cannabis Cupen pågikk. En meget fet opplevelse alt i alt.
Anbefaler ikke folk å kjøre bil, da parkering koster flesk, og kriminaliteten i byen er rimelig høy. Vi endte opp med å stå parkert ulovlig på fortauet utfor biblioteket de dagene vi var der, og det gikk utrolig nok smertefritt.
Amsterdam var det siste målet på roadtrippen vår, hvor vi også var innom Christiania og et par andre byer i Nederland.