Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1892
Tok to bilder av en kompis i sommer,tenkte jeg skulle dere de med dere og høre hva dere syntes
Likte begge bildene veldig godt, god kontrast mellom tradisjonelt og moderne. Likte også sollyset i det første bildet. Det første bildet var ikke veldig godt komponert, men det duger. Det andre bildet er bra, men det er ikke så spesielt, føler jeg har sett det før, men det er bra.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Ingen av de som utpekte seg som spesielt bra spør du meg.. Kan være at jeg er trøtt, men synes at begge bildene så litt "duse" ut. Ikke spesielt klare.. Var noe med fargene på første bildet som ikke så helt riktig ut.. Helt ok bilder, men ikke noe spes.. Har du photoshoppa de? hvordan kamera og objektiv er brukt?
-totto
Husker ikke hva kamera heter jeg...Skal finne det ut i morgen. Nei ikke noe photoshop =)
Likte veldig godt det siste Liker godt den gode kontrasten som var der. Ellers kunne det først vert litt bedre om himmelen bak hadde vert klarere. Ikke akkuratt så lett å få til da men
Problemet er nok kontrasten mellom fyren på motorsykkelen og bakgrunnen, noe som er bedre på bilde 2. Ganske enkelt å fikse i photoshop, Macromedia Fireworks har til og med en tutorial om akkurat dette...
Det første bildet er jo rett og slett kjedelig, det andre er ikke så aller verst
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det første bildet er for så vidt greit komponert, med midtpungt osv, men ut fra det er det ganske kjedelig.
Det andre bildet er bedre, kontrastene er pene, men tweak litt med dem i photoshop og det blir straks enda litt bedre.
Likte det første bra =) mulig et nytt bakrunsbilde her nå
Er det kawa 250 jeg ser?
Sitat av Robin1705
Likte det første bra =) mulig et nytt bakrunsbilde her nå
Er det kawa 250 jeg ser?
Vis hele sitatet...
Jepp!
Takk for alle kommentarene =)
Veldig bra bilder men jeg synes du burde redigere litt på fargene, kanskje dempe highlight sonene.
Gjøre det litt mer dempet, men uten å dempe karakteren i bilde.
Dette gjelder bare det første bilde da. Det andre bilde synes jeg nesten var perfekt. Er jo så klart alltid noe man kan gjøre, men prøv deg fram

Vist du har Photoshop da så klart.
Sist endret av drazel; 30. oktober 2006 kl. 09:30.
Har ikke photoshop her.

Men viss noen vil vise meg,be my guest
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg prøvde og photoshoppe det litt. Nå er jeg en n00b i PS, men jeg likte resultatet =)

Hva syntes dere? Det er bilde nr. 2 forresten.

http://img206.imageshack.us/img206/308/untitled1ai6.th.jpg
Sitat av PureOwnage
Jeg prøvde og photoshoppe det litt. Nå er jeg en n00b i PS, men jeg likte resultatet =)

Hva syntes dere? Det er bilde nr. 2 forresten.

http://img206.imageshack.us/img206/308/untitled1ai6.th.jpg
Vis hele sitatet...
Hva var forsjellen???
Sist endret av kakebak; 31. oktober 2006 kl. 08:39. Grunn: Hmm..skriveleif
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hmmm. Det var feil bilde ^^ eneste som er gjort på det er at det ikke er så "blurry" Men poenget er at jeg highlighta den andre. Fikk en litt bedre contrast på sykkelen og han fyren.
Synes det var kule bilder jeg, men synes det var litt for lite farger på bilde 1, kunne kanskje fiksa på det i photoshop..
Eventuellt at motivet er i farger og alt annet er i svart hvitt...
Syntes bildene i seg selv er litt kjedelige, til at du først har et så spenstig motiv, men noe kan jo skyldes på mangel av PS. Bildet var lite, så gadd ikke gå så veldig inn for det, men her er det som skjer etter 2 min i photoshop..http://bildr.no/image/17656.jpeg
Skjer med å ta over og ødelegge tråden med store bilder?
Syns pesielt det siste bildet var stilig. Får på en måte frem følelser og tanker han har selv om han ser en annen vei og har hjelmen på:P
Likte det 2. bildet veldig godt, nå skal det sies et jeg har en liten forkjælighet for svarthvitt bilder.
Jeg synes at det hadde vært litt interessangt å fått sett litt mer "forrover" og ikke så mye bak han så man fikk sett mere hva han "ser". Ser da at skyggen forsvinner, men det er bare en tanke....
Sitat av GeirBauer
Skjer med å ta over og ødelegge tråden med store bilder?
Vis hele sitatet...
Åh så sinna.. Linka feil..
Nå som jeg allerede har tatt over tråden så tenkte jeg kanskje at jeg skulle slenge på at photoshopping på ingen måte er vitalt, men hjelper godt på for å kompansere dårlige eksponeringer.

Det er trist å se fotografer som begraver seg helt i photoshop, og det er sjelden behov for å bruke mer tid på mac´en en du brukte med kameraet. Da har du tråkka feil et sted.