Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3493
Har planer om og lage et lite prosjekt med et modelfly som slipper en flaske med hjemme fremstilt napalm ol. på et jorde. Selve mekanismen som slipper flaska fra flyet er klar alered men problemet er hvordan vi skal klare og få den til og detoner (i mangel på et bedre ord) impact noen som har teininger eller lignende til noe lignende hadde det vært supert. Er dessverre ikke i besittelse av veldig mye pyro utstyr så en man kan lage med abc utstyr hadde vært best.

Jeg beklager vis jeg poster i feil underforum men da får moderator bare flytte tråden da det var dette jeg synes passa best.

mvh seimannen
Av og til er det like greit å ikke leve ut drømmene sine.(Virker som du ikke har drevet så mye med pyro, så før du begir deg ut på et slikt prosjekt, les deg isåfall grundig opp på det!)
Sist endret av Waffaz; 25. november 2010 kl. 16:37.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Av og til er det like greit å ikke leve ut drømmene sine.(Virker som du ikke har drevet så mye med pyro, så før du begir deg ut på et slikt prosjekt, les deg isåfall grundig opp på det!)
Vis hele sitatet...
strongly agreed
Sett en del abc guider på youtube, men husker desverre ikke linker så bare å google seg frem til det.
seimannen's Avatar
Trådstarter
har drivd med slike bomber før men da har vi bare hat jævli lang lunte men til slut klarte vi dog og slippe bomba forseint og flyet smelte derfor hadde det vært kult og fått til og sprenge ved treff. (sprenge og sprenge da det begyner jo bare og brenne)
"fyrstikkbombe" i tuppen, og styrepinne som gjør at tuppen treffer først?
bruk en sjokk sensitiv substans ytterst som tenner resten
Jeg holder ikke på med pyro, men ved ren fantasi kom jeg på dette:
Click image for larger version

Name:	lala.JPG
Views:	392
Size:	25,5 KB
ID:	8399
Når veggen sprekker, så kommer stoffene i kontakt og det eksploderer.
Sist endret av daaa; 25. november 2010 kl. 16:50.
Vet ikke hvor korrekt informasjonen i denne tekstfilen er, men den klassiske Terrorist's Handbook har en oppskrift på Chemical Fire Bottle, en slags molotovcocktail som antennes når flasken knuses.
Sitat av daaa Vis innlegg
Jeg holder ikke på med pyro, men ved ren fantasi kom jeg på dette:
Vedlegg 8399
Når veggen sprekker, så kommer stoffene i kontakt og det eksploderer.
Vis hele sitatet...
Som en atombombe?
Sitat av olli408 Vis innlegg
Som en atombombe?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ihvertfall ikke slik jeg har oppfattet at en atombombe fungerer.
Du kunne jo ha laget deg en hjemmelaget UAV kombinert med noe lignende dette: http://freak.no/forum/showthread.php?t=133579.

Men noe sier meg at prosjektet aldri bil bli realisert uansett..
seimannen's Avatar
Trådstarter
Er klar for og realiser det jeg og kompisen min har mekke slip mekanismen alt men trenger hjelp til og få bomben til og smelle når den treffer bakken
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Du kan selvfølgelig fremstille ustabile eksplosiver eller lage avanserte innretninger, men jeg vil anbefale Armstrong's mixture, hvis du er på jakt etter noe enkelt som skal kunne antenne når denne "bomben" treffer bakken 30% rødt fosfor med 70% kaliumklorat.
Kan for eksempel legges som en liten lading i tuppen som treffer bakken først, som videre kan antenne et annet eksplosiv, krutt, eller/og napalm.

Hvor store mengder/ladning er det snakk om?
Sist endret av Thoryllo; 26. november 2010 kl. 00:33. Grunn: spørsmål
Du tar 1 rull med knall. Bretter på midten. ruller rundt en klinkekule/batteri og teiper rundt der. Når bomben treffer bakken, eksploderer den
Sitat av Torhv Vis innlegg
Du tar 1 rull med knall. Bretter på midten. ruller rundt en klinkekule/batteri og teiper rundt der. Når bomben treffer bakken, eksploderer den
Vis hele sitatet...
Den der var faktisk ikke så dum!
Men da må man ha et hardt underlag for at det skal eksplodere.
seimannen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Du kan selvfølgelig fremstille ustabile eksplosiver eller lage avanserte innretninger, men jeg vil anbefale Armstrong's mixture, hvis du er på jakt etter noe enkelt som skal kunne antenne når denne "bomben" treffer bakken 30% rødt fosfor med 70% kaliumklorat.
Kan for eksempel legges som en liten lading i tuppen som treffer bakken først, som videre kan antenne et annet eksplosiv, krutt, eller/og napalm.

Hvor store mengder/ladning er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Hvordan lager man denne armostrongs mixture da? leste litt og fant ut at det mer eller mindre besto av fysrtikk hoder, men vil dette eksplodere når det treffer da? Tenker og lage det litt fort mens det fortsatt er tæle i bakken og ike snø slik at det kan treffe et hardt underlag. Eventuelt hvor kan jeg skaffe fosfor og kaliumklorat.

blir vel ikke sånn suberstore mengder i starten da det hele skal slippes fra et modelfly.

litt skeptisk til armostrong miks etter og ha leste litt nedover her http://freak.no/forum/archive/index.php/t-130933.html
Sist endret av seimannen; 26. november 2010 kl. 22:32.
Sitat av daaa Vis innlegg
Jeg holder ikke på med pyro, men ved ren fantasi kom jeg på dette:
Vedlegg 8399
Når veggen sprekker, så kommer stoffene i kontakt og det eksploderer.
Vis hele sitatet...
lol .. -.-
Hvordan skal du få til å legge inn stoffene? Hva skal du bruke rundt?
Hva skal du bruke INNI? :S

Lite gjennomtenkt
Men hvor sannsynlig er det at du skal få to stoffer inn i en kapsel, men en så tynn skillevegg at den brister når den treffer bakken?
Hvis de stoffene skal skape en eksplosjon er det vel litt farlig å arbeide med så tett sammen ..
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
hmmm, tenkte akkuratt på noe:
papirfly; regular edition, med kløften i midten.
bombe; klipspose/brettet papir med de greien på tuppen av fyrstikkene, eller annet eksplosivt.
lunte; vanlig lunte, som tåler vind og vær.

stapp lunta i valgfri, lettantennelig eksplosiv/brannbombe (som er så tynn og langstrak at den ikke ødelegger balansen til flyet), stapp bomben i kløften på et papirfly (gjerne at papp/annet tykt materiale, helst lettantennelig) med lunta ut på baksida, teip sammen på toppen så bomba sitter = profitt???

finn en litt høy posisjon, tenn på lunta (av valgfri lengde), send flyet av gårde (test at det flyr fett før du tenne bomba) og KABOOOOM/*puff* du har ett flyvende ikke lenge) produkt av hobbyproblem!
Sitat av seimannen Vis innlegg
Har planer om og lage et lite prosjekt med et modelfly som slipper en flaske med hjemme fremstilt napalm ol. på et jorde. Selve mekanismen som slipper flaska fra flyet er klar alered men problemet er hvordan vi skal klare og få den til og detoner (i mangel på et bedre ord) impact noen som har teininger eller lignende til noe lignende hadde det vært supert. Er dessverre ikke i besittelse av veldig mye pyro utstyr så en man kan lage med abc utstyr hadde vært best.

Jeg beklager vis jeg poster i feil underforum men da får moderator bare flytte tråden da det var dette jeg synes passa best.

mvh seimannen
Vis hele sitatet...

hvis du skal lage deg en napalmbombe(molotov) som skal settes av når den treffer noe- kan du jo få den til å selvantenne.. Først vil jeg anbefale å lage beholderen av metal plast, metall etc.(prøv øl bokser de funker finfint- bruk fantasien) da glass vill være jeklig uparktisk. Den enkleste måten å få gellen, napalmen etc. til å antenne er å bruke hvit fosfor eller andre kjemikalier som reagerer med luft. dette bare blander du inn i miksen din. hvordan du får det inn i casingen ut at det antenner, er jeg litt usikker på- Men de fikk de jo til under vietnam så.... Lykke til.
Da jeg var litt yngre lekte vi oss litt med å lage selvantennende molotov coctails. Vi brukte papir dyppet i en suppe av vann, sukker og ugressalt. Og glassflasker fylt med bensin og et reagensrør fylt med svovelsyre som fløt oppi bensinen. Avispapiret la du rundt flaska og lot tørke. Når flaska ble kastet mot noe og knuste, antente papiret når det kom i kontakt med svovelsyren Ikke hver gang det funket selvfølgelig, men var en litt kul brannbombe
Sist endret av ReOB; 5. desember 2010 kl. 19:41.