Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3817
Jeg trenger litt hjelp til å finne et gratis program hvor man kan "tagge" bilder.

Trenger ikke å være noe fancy bilderedigeringsprogram, jeg skal bare fylle inn tittel og "caption". Har Photoshop 6.0, men virker ikke som det er mulig der.

Noen som har noen tips?


*om denne tråden er plassert feil, så er det bare å flytte den til riktig plass*
Skyt meg om jeg tar feil, men så vidt jeg vet er GIMP en gratis amatørversjon av fotobutikk.. Man kan jo gjøre dette i de moderne versjonene av fotobutikk, så ikke se bort ifra at man kan det i GIMP også..
Sikkerhetsklarert
Det du leter etter et software som kan redigere / legge til exif info.

Google har svar på slikt.

http://www.soft32.com/download_227946.html
photoshop kan dette.

file>file info
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Egentlig liker jeg deg simdal, men du vil det selv; bang!

The GIMP (GNU Image Manipulation Program) har overhodet ikke noe med PS å gjøre. Sure, det likner litt, og det har mange av de samme funksjonene, men det kan overhodet ikke betegnes som en "gratisversjon" av PS.

TroNnY: Har du vurdert flickr? Om du ikke tar haugevis med bilder er dette en fin løsning. Om du tar haugevis med bilder er det absolutt verdt det å oppgradere til flickr pro, som koster deg ~en hundrings for et helt år.

F-Stop photomanager er også et alternativ.
Takker for svar.

Lastet ned en prøveversjon av Photoshop Lightroom. Det fikset biffen.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
får og forstå photshop må du jo ha medlem skap i mensa for og forstå
Vis hele sitatet...
Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt.

Tar ikke lang tid å "lære" Photoshop. Les guider/tutorials og prøv deg frem. Etterhvert kan du det mest elementære, og det går mye kjappere å lære seg nye ting.
Sist endret av s1gh; 26. november 2008 kl. 14:08.