Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 587
Hei,


Jeg er på utkikk etter et minst mulig kabinett, uten at det står i veien for grei kjøling osv.


HK: GIGABYTE GA-Z87P-D3 Z87 S-1150 ATX
GPU: GIGABYTE GEFORCE GTX 660 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP
CPU: INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150
RAM: KINGSTON 8GB 1600MHZ DDR3 CL9 DIMM (2X4GB) HYPERX GENESIS XMP
SSD: SAMSUNG 840 EVO 120GB SSD SATA/600 TLC



Per i dag så har jeg et Fractal Design kabinett (litt eldre, stort et). Jeg benytter stock kjøler og har ingen problemer med tempereatur (jeg spiller kun CS GO / 1.6 og relativt "lette" spill.

Så nå er jeg ute etter et minst mulig kabinett, uten at det går skeis med temperaturer.


Noen som har noen erfaringer rundt dette?



Edit: Glemte å nevne at jeg ønsker jo selvfølgelig ikke å måtte kjøpe nytt mATX hk, kunne godt tenkt meg og holdt meg til det ATX kortet jeg har. Og ønsker å bruke minst mulig, om ingen penger på kjøling om mulig. Kan godt kjøpe til kabinettvifter om det trengs, eventuelt om det virkelig er nødvendig så kjøper jeg CPU kjøler også.
Sist endret av KarlsenK; 12. oktober 2014 kl. 21:28.
Prøver meg litt frem selv om jeg ikke er så kyndig innenfor feltet; Hvilken kjøling har du nå?
Vil tro vannkjøling er mest praktisk om du vil bruke ett mindre kabinett da det kanskje ikke trenger så stor plass som vifter. Du slipper jo da også unna det verste bråket.
Svar til det faktiske spørsmålet ditt har jeg dessverre ikke, bare tenkte det kanskje var litt plass og spare på det om du er villig til og kaste inn en ekstra slant for å oppnå det
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Prøver meg litt frem selv om jeg ikke er så kyndig innenfor feltet; Hvilken kjøling har du nå?
Vil tro vannkjøling er mest praktisk om du vil bruke ett mindre kabinett da det kanskje ikke trenger så stor plass som vifter. Du slipper jo da også unna det verste bråket.
Svar til det faktiske spørsmålet ditt har jeg dessverre ikke, bare tenkte det kanskje var litt plass og spare på det om du er villig til og kaste inn en ekstra slant for å oppnå det
Vis hele sitatet...
Tanken var å kjøpe mindre kabinett, slik at det skulle bli mer portabelt. Med vannkjøling så ryker det mye penger, og støy er virkelig ikke et problem. Jeg gamer meget sjeldent og når jeg først gjør det så er det headset på
https://www.komplett.no/silverstone-...pc-sort/802786

Dette kabinettet skulle nok kunne fungere greit? Plass til både stock kjøling og GPU? Vet ikke hvordan kjølingen er dog..

Er disse "cube" bedre enn flate htpc?
Det er et ganske stort kabinett.