Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1034
Hei..

er lei av windows, spesiellt etter at vista kom ut... liker det slett ikke, men går ikke mer inn på den saken.

har tenkt å installere både Windows XP og Linux på den stasjonære pc'n min.

Så er det sikkert noen linux brukere som leser denne post'n, så da spør jeg dere:

Hvilken anbefaler du? Kubuntu eller Ubuntu?

jeg synes Kubuntu er finest å se på å slikt, men hører mange sier ubuntu er mye bedre. men vil ikke gjøre den feilen å velge et dårligere OS bare pga utseende.

Håper på svar:P
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Slå meg om jeg tar feil, men er de ikke nøyaktig det samme med unntak av utseende? Om du synes Kubuntu ser penest ut, gå for det.
det er det jeg er usikker på:P

om det bare er utseende som er forskjellen eller ikke:P

Kubuntu er litt mer freesht, ubuntu er grått som standar windows nestn:P
De bruke ulike skrivebordmiljøer. Kbuntu bruker KDE, Ubuntu bruker GNOME. Finnes ikke svar hva du burde velge, du prøver begge, og velger den du liker best.
tenker bare på hav folk anbefaler:P

men visst de er helt like bortsett fra utseende, tar jeg heller den jeg synes er finest å se på
Jeg kan ikke anbefale noen. Du må selv velge. Jeg kan bare si hva jeg bruker. Er ikke bare utseende som er forskjellen. Hele miljøet er forskjellig. Og du må prøve for å se hva du liker.

Hvis du bare går etter utseende, kan du fort gå glipp av mye. Jeg har bruker selv gnome, og har endra høvelig mye på utseende.
okey, da prøver jeg begge da...

takk for svar:P
Du burde ikke sammenligne utseende på dem "ut-av-eska", da du ikke vil få snadder som Compiz Fusion, Emerald, dock etc., men "ut-av-eska" synes jeg personlig at Kubuntu med KDE4 ser best ut, men ikke la dette hindre deg i å teste Ubuntu også, er en fin distro det og.

Gå for den du føler deg mest behagelig i.
Selv bruker jeg faktisk Kubuntu... Akkurat startet, og er meget fornøyd med det så langt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av cromoglic Vis innlegg
Selv bruker jeg faktisk Kubuntu... Akkurat startet, og er meget fornøyd med det så langt
Vis hele sitatet...
hehe, jeg skal installere det snart, har bestillt Kubuntu og Ubuntu platene:P

så nå venter jeg bare

vet jeg kan laste det ned, men jeg vil ha det på palte, så jeg vet hvor jeg har det:P er flink å rote bort plater jeg selv har laget xD
Har faktisk ikke kommet meg til å teste KDE4, men personlig har jeg alltid tidligere likt Gnome framfor KDE. Med unntak av testing (E17, vista) har jeg faktisk kun brukt gnome i godt over 2 år nå, og standard Gnome programmer (Totem, Transmission, Brasero osv.)
Må si det passer meg utmerket, men er mye smak og behag, KDE og Gnome har mye samme funksjonalitet uten at det er så serlig likt. Prøv begge deler litt lengere enn én time før du bestemmer deg :P
Okey, det skal jeg prøve

takk for svar folkens