Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 720
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei,

For å kontrollere nettsiden jeg har over alt, er jeg nødt til å kjøpe meg et nettbrett. Det jeg lurer på er om de Android-baserte har mulighet til å koble seg til SSH?

Eventuelt de med Windows-operativsystem?


Hadde satt pris på svar her
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Kjøp Android-nettbrett og installer ConnectBot. Kjempefin SSH-klient.
Android funker kjempefint til SSH, finnes mange gode klienter på google play. Nettbrett med Windows skal også funke, både med win RT og med skikkelig Windows. Bruker selv ConnectBot på min Nexus 7 v2, og det funker utmerket.
SSH-app får du nok på alle typer nettbrett.
Har du Android anbefaler jeg som afen sier. ConnectBot. Bruker det selv og det fungerer konge

Den støtter også Public Key Auth som gir høyere sikkerhet en login med brukernavn og passord.

Anbefaler også at du bytter port på SSHen din fra 22 til noe annet, Slipper du kanskje at noen forsøker bruteforcing.. Sparer deg noe båndbredde på serveren.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Trådstarter
Posten din Bekks gjør at jeg ikke kjøper meg nettbrett alikavel. Fant en app på AppStore som gjorde susen.

Takk for all innspill folkens!