Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6014
Hallo, kjøpte meg In ear hodetelefoner på expert for under 14 dager siden, ringte de nå nettopp for å høre om jeg kunne bytte de tilbake da jeg får vondt i ørene av å bruke de og kløe i ørene. De sa at jeg måtte ha selve plastikken som pappesken var pakket inn i for å få byttet noe jeg synes er tullete, hvis du åpner plastikken som en gorilla men tar vare på den hvilken nytte har de da av plastikken?

men men, det jeg lurer på er om dette stemmer? For meg virker det som om at de fleste som selger elektronikk lyver som bare det, noe jeg begyner å bli jævlig lei av. Visjonen deres er jo å være verdens mest kundevennelige butikk.

står på siden deres Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd og der står det ingenting om at man må ha plastikken.

Er ørepropper til 1300 som er kjedelige penger når man får vondt i ørene av å bruke de.
Det er snakk om hygiene. Ville du kjøpt samme produkt brukt?

Butikken får heller ikke solgt slike varer videre, dermed er det tap for dem.

Det er heller ikke snakk om å være sleip, men å drive en effektiv butikk.
Sist endret av Khan17; 13. oktober 2014 kl. 11:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan prøve å ta dem med i butikken, men de har et punkt i vilkårene om at man varen må være i samme stand som når man kjøpte den - noe som kan tolkes til at all innpakning må være med. Som oftest er dette bare for at butikken skal kunne forsikre seg om at det er samme vare. Kan jo hende du bare møtte på en litt kjip fyr på telefonen.

Det går også an å klage til forbrukerombudet med tanke på tolkning av vilkårene, siden de reklamerer med 30 dagers full returrett.

Sitat av Khan17 Vis innlegg
Det er snakk om hygiene. Ville du kjøpt samme produkt brukt?

Butikken får heller ikke solgt slike varer videre, dermed er det tap for dem.

Det er heller ikke snakk om å være sleip, men å drive en effektiv butikk.
Vis hele sitatet...
Tror ikke in-ear øretelefoner er kategorisert som et hygieneprodukt. Om så er gjelder ikke returretten uansett.
Sist endret av doseren; 13. oktober 2014 kl. 11:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Expert benytter en fornøydhets garanti. Dette er reklamert på websiden dere:

Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake.

Kilde: http://www.expert.no/om-expert/servi...undegarantier/

Det betyr at de MÅ ta produktet i retur, ellers vil de kunne siktes for ulovlig markedsføring.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Expert benytter en fornøydhets garanti. Dette er reklamert på websiden dere:

Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake.

Kilde: http://www.expert.no/om-expert/servi...undegarantier/

Det betyr at de MÅ ta produktet i retur, ellers vil de kunne siktes for ulovlig markedsføring.
Vis hele sitatet...
På samme side som du linker til står det også:

Returretten gjelder ikke produkter med abonnement, varer med brutt forsegling og hygieneprodukter.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
83 2
Takk for svar, så på fornøydhets garantien og håpet da at det var mulighet for å få byttet varen.

Men tok meg en tur ut i søppeldunken og der lå plastikken. Men den er ikke åpnet pent, men det har vel ikke noe å si ?

det står brutt forsegling, men jeg må da åpne for å finne ut om jeg er fornøyd med produktet?

Så selv om jeg fant plastikken nå, så er det ikke sikkert at jeg får byttet inn produktet fordi det er brutt forsegling?
Dersom det er "in ear" hodetelefoner vil du etter all sannsynlighet få beskjed om at dette ikke kan byttes fordi det er hygieneprodukter. Hygieneprodukter er typisk produkter som brukes rett på huden (spesielt i / ved kroppsåpninger).

Hvordan emballasjen ser ut spiller også en rolle. Ødelagt emballasje fører ofte til reduksjon pris ved linnlevering, eller at returen nektes helt.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Expert benytter en fornøydhets garanti. Dette er reklamert på websiden dere:

Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake.

Kilde: http://www.expert.no/om-expert/servi...undegarantier/

Det betyr at de MÅ ta produktet i retur, ellers vil de kunne siktes for ulovlig markedsføring.
Vis hele sitatet...
I tillegg står det på samme side husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som da du mottok den.
Tolket bokstavelig kan Expert nekte å ta i mot en vare som er pakket ut, da den ikke lenger er i "samme stand". Den rettslige tolkningen som knytter seg til begrepet i forbrukerkjøpsloven tolkes videre, men vil fortsatt kunne begrenses til at alle deler av forpakningen må være med.
Trådstarter
83 2
Det var synd. Takker igjen for svar.
Hvordan kan man vite om man er fornøyd med en vare, om man ikke får pakke den ut av esken?

Sier seg selv at man må bruke varen for å vite om man er fornøyd.


Stikk innom og snakk med de der, så ordner det seg sikkert.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hvordan kan man vite om man er fornøyd med en vare, om man ikke får pakke den ut av esken?

Sier seg selv at man må bruke varen for å vite om man er fornøyd.


Stikk innom og snakk med de der, så ordner det seg sikkert.
Vis hele sitatet...
Hva med f.eks hårtrimmere til intimbarbering og rektaltermometre? Tenker du at det er like naturlig at man får prøve slikt og bytte det dersom man ikke er fornøyd?
Med tanke på deres fornøydgaranti:

Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake.


Så ja. Da skal man kunne levere inn varen igjen, og få pengene tilbake.

Man kan jo fint kjøpe en TV og rævpule seg selv med fjernkontrollen... Bakterier er bakterier, uansett hvor de måtte komme fra.

Om man lover noe, så bør man fint klare å holde det. Ellers er dette en sak for forbrukerombudet.
Sitat av Cikey Vis innlegg
På samme side som du linker til står det også:
Vis hele sitatet...
De står under to forskjellige punkter, angrerett og fornøydgaranti.

"Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake."

Dette er teksten det står om pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd, her er det ingen forbehold om det ene eller det andre.

Når jeg kjøpte SBS in ear headphones hos elkjøp prøvde de i 1 uke, kom tilbake med eske og kvittering. Jeg forklarte enkelt at lydkvaliteten ikke levde opp til forventningene av produktet. De ga meg pengene tilbake uten et eneste spørsmål.

Dersom de ikke vil ta produktet i retur ville jeg kontaktet forbrukerrådet.
Blackkoz / stnistad vi tolker tydeligvis teksten ulikt, jeg tror forbeholdene gjelder for alle garantiene, men ingenting er bedre enn om TS får returnere produktet sitt.
Sist endret av Cikey; 13. oktober 2014 kl. 13:03.
Trådstarter
83 2
Tok en telefon til expert nå, han mente jeg skulle ta meg turen så vi kunne komme til en enighet så tar turen i løpet av dagen. Kan skrive hvordan det gikk om det blir prisredusksjon tilbake eller hvordan det nå blir.
Sitat av stnistad Vis innlegg
De står under to forskjellige punkter, angrerett og fornøydgaranti.

"Pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd
Noen ganger har vi som kunder behov for å gjøre om på en handel. Hos oss kan du innen 30 dager returnere det du har kjøpt, uansett grunn. Du kan selv velge mellom å bytte til en annen vare, eller få pengene tilbake."

Dette er teksten det står om pengene tilbake hvis du ikke er fornøyd, her er det ingen forbehold om det ene eller det andre.

Når jeg kjøpte SBS in ear headphones hos elkjøp prøvde de i 1 uke, kom tilbake med eske og kvittering. Jeg forklarte enkelt at lydkvaliteten ikke levde opp til forventningene av produktet. De ga meg pengene tilbake uten et eneste spørsmål.

Dersom de ikke vil ta produktet i retur ville jeg kontaktet forbrukerrådet.
Vis hele sitatet...
Tar med hele teksten jeg...
Angre- og returrett / Pengene tilbake
Pengene tilbake = Trygghet med 30 dagers full returrett hos Expert
- husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som da du mottok den.
Returretten gjelder ikke produkter med abonnement, varer med brutt forsegling og hygieneprodukter.


Dette står øverst på siden, og gjelder formodentlig for alle underpunktene som starter med "Pengene tilbake hvis..."
Trådstarter
83 2
Fikk ikke byttet da det ble sett på som hygiene produkt. skjønner ikke hvofor de ikke sa det i telefonen når jeg ringte slik at jeg hadde sluppet å høre med søsteren om hun kunne kjøre meg dit. Jeg mener de er veldig langt unna målet sitt med å ha verdens beste kundeservice pga. at de ikke klarte å si meg at det var hygiene produkt over tlf.
Selv om jeg ikke er overasket over konklusjonen er det er helt klart elendig om de på telefon sa at de skulle finne en løsning, og så avviste deg når du kom frem.

Snakket du med den aktuelle butikken eller kundeservice sentralt?

Et godt tips er å alltid få navnet til dem som lover deg noe (personen på telefonen) slik at du kan referere til det dersom noen andre avviser deg (personen i butikken).