Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 915
Jeg har trippet en del ganger, alltid alene og alltid utendørs. Tanken på å gjøre det innendørs tiltaler meg ikke i det hele tatt, noe av det beste med soppturer er hvordan jeg kan føle meg ett med naturen. Samtidig ser jeg at mange også anbefaler å trippe på et mørkt rom, uten musikk eller noe. Jeg ser for meg at det må være en fundamentalt annerledes opplevelse.

Jeg tripper sjelden, men siden det alltid er utendørs er jeg avhengig av været (kanskje jeg skulle trippet i regnet en gang, hvis det ikke bare er trist). Hadde vært greit å kunne trippe alene på et rom også, men kjenner det sitter litt langt inne å "kaste bort" en trip. Vil gjerne høre deres erfaringer, spesielt om du har prøvd begge deler.
Å trippe innendørs er på ingen måte bortkastet. Jeg opplever at på høy nok dose, så orker ikke jeg å bevege meg ut, man føler seg så pass annerledes og ubeskyttet, beskutt av sanseinntrykk, mens inne, i kjent atmosfære, så kan man både føle seg trygg og gå dypere inn i seg selv fordi det blir lettere å gi slipp. Mindre forstyrrende/fengende sanseinntrykk rett og slett.

Musikk benytter jeg sporadisk gjennom trippene, av og til passer den, så jeg lar den styre visjoner og stemning, mens senere kan jeg oppleve den som plagsom.

For å si det sånn, tar man en passende dose psykedelika, så kommer man garantert ikke til å kjede seg, uansett hvor man er.
Sist endret av Stray Wanderer; 23. september 2019 kl. 19:25.
Anonym bruker
"Oppmerksom Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trippa ikke i helt mørkt rom hele trippen, men i dempa stuelys hvor jeg satt å tegna og hadde det veldig kult og chill, og hvor jeg la meg nedpå på mørkt soverom når det ble for mye for meg og jeg ville slappe av. De tankene og visionsa jeg fikk i mørket var ikke bortkasta, jeg følte jeg var på en heftig astral reise i universet, og det var ganske intenst en stund, men om man heller trives på rave party med 200 folk så kan det nok være kjedelig.
Siden du er vant til å trippe aleine tror jeg du vil syntes det er behagelig inne også, selvom jeg utvilsomt hadde et sug til å ville gå ut i naturen fordi "noe kalte" under trippen. Gikk fint å motstå lysten tho.
Nokså mild tripp.
Tror ikke jeg hadde trivdes på veldig sterk tripp i bekkmørket og uten mulighet til å kunne skru på lyset og bli mint på den planeten jeg faktisk har beina på.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs hva jeg tar og og hvor mye om jeg vil være ute eller ikke. På en litt større dose sopp ønsker jeg alltid og starte inne, og kanskje etter peak gå ut hvis det er en mulighet.
Tror ikke du vil føle det bortkastet og være inne i det hele tatt. Kommer litt an på hvordan dosering du er vant med kanskje.
Jeg prøver og lage meg en så trygg og koselig setting som mulig inne. Slik at det blir lettest mulig og gi slipp og gå dypere.
Har selv ikke turt og være i mørket og ha det helt stille. Jeg har dempet belysning og musikk på headset
R.i.p 23.04.2021
Foretrekker og sitte hjemme helt aleine selv i mørket med bare et par stearinlys rundt meg mens jeg mediterer. Er jeg ute og peaken kicker in så klarer jeg ikke røre på meg , da hele kroppen blir til gele. Har jeg folk rundt meg kan det øddelege hele trippen med feil vibber. Så personlig tripper jeg alltid aleine for da har jeg Max kontroll. Alle har sin egen smak
Sist endret av Tarm; 23. september 2019 kl. 21:09.
Godt myk seng, puter, dyne, joggebukse modus er nydelig. Jeg drar på et skjerf og lyddempende øreplugger i tillegg så jeg kommer så nærme så mulig en vanntank. Eneste som mangler er følelsen av vektløshet.

Resultatet blir et mye dypere perspektiv innover. Det er under disse turene jeg jobber med personlig forbedringsarbeid og resultatet blir meget bra, for meg ihvertfall. Anbefaler det helt klart, spesielt om du har noen tilsvarende problemstillinger du ønsker å adressere.