Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2894
Hei, jeg ble fucked ganske hardt av politiet nylig, de fant 50+ med bønne, div piller og pot, i lommene mine. Endte med cella 16timer og razzia hjemme hvor det ikke ble funnet noe annet enn de gramma jeg hadde med kvernet fleinsopp.

Det som forundrer meg er at politiet kalte dette for "mekk inneholdene hasjisj" både i avhør og skriftlig siktelse. Kan det være til min fordel å kommentere at det ikke er en smule hasjisj i det mekket? (nevner selvsagt ikke at det er sopp?
Sist endret av Bluesky_; 25. juni 2019 kl. 17:10.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvfølgelig skal du si at det ikke er hasj. Om du bestrider at det er hasj må de bevise at det faktisk er det ved å teste det. Ikke si noe om hva det egentlig er.
På den andre siden så får du enda ett nytt stoff oppført på deg, så om jeg var deg så ville jeg ikke sagt noen ting bare... Dem finner lett ut at det er flein så det er ingen sak for dem å bevise det om du forteller det til dem. Ikke si noe om det er mitt tips. Om du blir tatt for 50g eller 50.02g bønne har ingen ting å si, men ett annet stoff i tillegg blir nok merkbart på bota/fengselsstraffen
Sist endret av Alge; 25. juni 2019 kl. 18:34.
Du får vell også strengere straff for sopp en marjuana om jeg ikke tar feil?
Så absolutt til din fordel å holde tett om det.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja hold kjeft. Det har ingenting å si så lenge de ikke har veid det.

Du kan spørre om du har de bevisene enda. Om de ikke har bevisene frs mekket kan du si det ikke var stoff.

Om de har bevisene kak Kripos analysere det og du blir tatt for en ting til, men i det store og det hele vil de ikke ha noe å si.

Hasjen og pillene er det de vil ta deg for. Ca 1-2mnd tenker jeg. Kanskje samfunns om du ikke er tatt mye. Mulig med beti get dom om du spiller kortene dine riktig med å bli nykter. Ta urinprøve osv.

Lykke til. Kjipt å bli tatt, men det skjer for alle før eller side.
takk for svar alle sammen, de har veid mekket til ca 7-8g men det er jo ikke bare hasj i mekk heller. Tror jeg skal drite i å si noe er bare redd det gir mistanke om at jeg bruker hasj "fast" noe som ikke kan benektes men eneste bevis er jo at jeg har klart mekk liggende. Som egentlig var sopp. Men er mest bekymra for hvor lenge, og fra når jeg mister lappen. Må bruke bil i jobb så om jeg garantert mister lappen over 6mnd så ser jeg meg nødt til å si opp frivillig. Det kan vel ses på som vel mye å miste for litt rusbrukl. Samtidig tror jeg for min egen del at urinprøver en stund vil bringe noe positivt med seg.

Ikke kjør rusa samme hvor "viktig" det måtte være.
Har flere bekjente som har blitt tatt, uten at førerkortet har blitt beslaglagt. Hold kjeft om alt, kommer sjelden noe godt ut av å forklare seg. Snakk med advokat, og la han ta seg av snakkinga.
Sist endret av sukkersyke; 27. juni 2019 kl. 19:37.
Trodde Norge hadde avkriminalisert bruk av marijuana/hasj og man ble heller sendt til rehabilitering istedenfor straff?

Synes det er så leit at man blir sett på som kriminell for å bruke rus... Det er ditt kropp liksom.
Sitat av XJAN Vis innlegg
Trodde Norge hadde avkriminalisert bruk av marijuana/hasj og man ble heller sendt til rehabilitering istedenfor straff?

Synes det er så leit at man blir sett på som kriminell for å bruke rus... Det er ditt kropp liksom.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor folk driver å tror det her.

Nei, norge har IKKE avkriminalisert noe som helst!
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av wolfc Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor folk driver å tror det her.

Nei, norge har IKKE avkriminalisert noe som helst!
Vis hele sitatet...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-rusmisbrukere
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De nye reglene er enda ikke blitt innført, bare fordi politikkerene har blitt enig om en ny rusreform betyr det ikke at endringen skjer fort....
Sist jeg hørte noe om de nye lovene var når samtlige politikkere var i Portugal (vinter/vår 2019?) på studie tur for å se hvordan det funket der nede.
Artikkelen han over linker til sier absolutt ingenting om at det er blitt avkriminalisert
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Strafferammen er i utgangspunktet lavere for sopp enn for cannabis. Grensen for personlig bruk er 20g mot 15g for cannabis.
Er vanskeligere å ta lappen fra deg som soppbruker enn deg som cannabisbruker. Dette pga. påstander om at cannabis har en dvalende effekt i kroppen og kan våkne opp for så å gjøre deg påvirket i uker, ja kanskje måneder etter sist bruk. Selvfølgelig bare sludder og pølserev.

Hvordan det blir når man er tatt for bruk og besittelse av flere ulovlige rusmidler samtidig vet jeg ikke.
Rusreformen skal bli omgjort. Det er allerede vedtatt på Stortinget at bruk og besittelse skal bli flyttet fra justissektoren til helsesektoren. Det er gjort et utvalg av mennesker som står som ansvar for å lage en ny reform. Reformen skal utredes innen 31. desember 2019, altså ved overgangen til 2020. Ref.