Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1794
Hei folks, er sånn at jeg er kjent av politiet fra tid tilbake pga hasj. har sluttet helt med daglig røyking, men er det hyttetur og lignende så fyrer jeg gjerne opp en joint med gutta.

nå i helga var jeg dritings og mellom 3 til 4 var jeg å vandret langs gata på vei til nach, så kjører en politibil forbi og den stoppet straks de så meg.

de lyste meg i øya å bynte med sine replikker om store pupiller å rødsprengte øyne, og hiver meg bak i bilen, jeg fikk også blåse, men fikk ikke vite hvor mye promille jeg hadde. jeg var altfor full å spurte ikke et eneste spørsmål.

på stasjonen begynner jeg å diskutere, å de gir meg en kopp å pisse i.
etter det blir dem ivrig på å la meg knytte når jeg røyka sist til en dato. noe jeg selfølgelig ikke klarer.

når jeg er full renner det pissprat ut av meg å jeg aner ikke hva jeg har sagt, selv om jeg husker det meste som har skjedd.

han spør om jeg vil skrive under på ett forelegg, men jeg blir mistenksom å lurer på om prøven ble negativ. men han sa at den var positiv på thc.
Jeg sier jeg skal se. det var en helt standard druglab test kit, jeg har sett sånne før. å politiman holdt fingeren sin over den nederste streken, jeg ba han ta vekk fingeren, å da så jeg at prøven var negativ. jeg ler å sier at jeg skal ikke ha noe forelegg. han blir litt rar å sier at jeg nettopp har innrømmet.

det har jeg jo ikke, var ikke i ett eneste avhør å har ikke signert på å ha avgitt forklaring. sto å prata masse vas mens jeg forklarte med hendene å sjangla. så slapp jeg ut.

så i dag når jeg skulle hente telefon min ber han meg skrive under på forelegg. jeg lurer på hva grunnlaget var å dem har skrevet.

grunnlag: forut for lørdag (dato og klokkeslett - kommune) røyket han hasj.

lurte på hva det skulle bety å han sier at det kunne være hvilken som helst dag før den lørdagen, skal jeg ha innrømmet å ha røyka. sikkert siden jeg selv ikke sa noen dato...

såå...jeg har vært dritings på stasjonen. ikke vært i avhør. ikke pissa positivt. ikke signert noenting. men nå har jeg 5 dager til å signere forelegget.

dette her gidder dem vel ikke ta til rettsak vis jeg ikke går med på?
det er jo et alvorlig dårlig grunnlag å gi forelegg for?
vis det blir rettsak, hva kan dem støtte seg på?

beklager vis den er postet i feil underforum.
kjedelig streiting
Om urinprøven var negativ så har jo du et meget godt kort på hånda. Han politimannen bør du vel nesten klage inn eller så. Jeg hadde også vurdert å tatt kontakt med advokat.
Jeg gremmes!

Fra et nøytralt standpunkt, uten noe som helst peiling på lov, sier jeg med film/TV-serie bakgrunn at det virker helt tåpelig. Ergo, du kan ikke få et forelegg for noe som ikke har skjedd? Du kan ikke få hull i tennene av å drikke vann.

Lykke til!
Det er lett for meg å si her i sofaen, men jeg ville spurt en advokat om hvilket grunnlag du har for å saksøke polisen her. De kan da ikke drive og lure folk på den måten .. jeg hadde aldri funnet meg i det. De skal -hjelpe- folk, ikke drive folk lenger ned i dritten!
Trådstarter
saksøke? okei, så mesteparten av kaka ligger på min side.
altså det står på papiret her at saken blir tatt til tingrett og jeg kan dømmes til saksomkostninger, å det er jeg lite gira på. Men vis det er så elendig grunnlag å alt, kan de jurist folka henlegge alt? vis dem er alrighte folk så skjønner dem jo at det her bare er noe teit papirarbeid som ikke kommer noen vei.

tror jeg skal ta kontakt med advokat i morgen da.
saksøking har lite for seg, men kan la det gå til tingretten. Hør med en advokat om det, og evt ikke røyk på en stund så tror jeg det skal ordne seg greit.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Grei skuring, du nekter på alt. De har ingen håndfaste bevis, og saken blir selvsagt henlagt.

Når det gjelder å "ta" politiet på dette, så tror jeg du bare kan glemme det. Din påstand er ikke mye verdt i denne sammenhengen desverre.
Sist endret av ranman22; 2. juli 2012 kl. 22:10.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
skyt meg hvis jeg tar feil, men politiet skal vel heller ikke avhøre og kreve underskrift av sterkt berusede personer?
Sist endret av Bothrops; 2. juli 2012 kl. 22:12.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
skyt meg hvis jeg tar feil, men politiet skal vel heller ikke avhøre og kreve underskrift av sterkt berusede personer?
Vis hele sitatet...
De skal vel egentlig ikke det, men de gjør stort sett som de vil!
Veit du om de har opptak av deg? Tviler litt på at de kan dømme deg på en eventuell innrømmelse om du var sterkt påvirket av alkohol, iallefall ikke når det virka som de pressa deg til å si ja. Og ihvertfall ikke etter negativ pisseprøve.
Å "ta" politiet kan du bare glemme. Husk at politiet etterforsker seg selv, og Spesialenheten har bare ett stempel: "Henlagt." Det er nettopp derfor de kan prøve seg slik som de gjør her. Selv om det lukter jævelskap lang vei, handler det nok mest om å få en fin oppklaringsprosent til statistikken skal sendes inn.

Du skal selvsagt ikke vedta noe forelegg! Hva du har sagt i beruset tilstand utenom formelt avhør kan de ikke legge til grunn, og uten en positiv pisseprøve har de egentlig ingenting på deg. Jeg ville hørt med en advokat som kan formulere dette helt tight. Denne saken er så tynn at de forhåpentligvis dropper den når de hører at du har noen på ditt lag som kan reglene. Det kan riktignok koste noen kroner, men pengene går i hvert fall ikke til snuten.
jeg ser på dette so maktmissbruk og ville aldri skrivet undr på noen ting. bare be de ta saken videre hvis de truer med det , så skal du se de driter seg ut

skål!n
Sitat av susiserken Vis innlegg
De skal vel egentlig ikke det, men de gjør stort sett som de vil!
Vis hele sitatet...
Men i retten vil vel det bli sett på som ugyldig bevismateriale, ergo kommer de ikke noe lengre av den grunn.
Dette høres da såre enkelt ut; Har de ingen beviser på at du har røyket, har du ikke gjort noe de kan ta deg for..

I Norge er vi uskyldige til det motsatte er bevist. Forresten, så ville jeg bedt om en advokat når de tok deg med på stasjonen, og så bare holdt kjeft til han kom, her vil jeg tro at han ville krevd at du skulle få sove ut rusen, før noe evnt avhør.