Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1253
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Jeg kan jo starte

Jeg har en tradisjon med å sitte å se på NRK sin jule morra sending, der blant annet en av mine favoritt julefilmer blir vist

TRE NØTTER TIL ASKEPOTT

Elsker den filmen

Men ser jo selvfølgelig også på The Holiday og Notting Hill
Og sist men absolutt ikke minst

LOVE ACTUALLY



Blir nok litt annerledes i år
Men tradisjoner må oppholdes

Hvilken film/filmer ser dere i jula eller juleaften?
Syns 3 nøtter til askepott blir kleint, høres ut som om de gikk på en smell og en eneste stakkars fra kjelleren til NRK måtte ta seg av alle karakterene..

Er enig med de andre, men den som virkelig har blitt en tidlig klassiker her i huset og som samtlige gleder seg til er Klaus..

https://m.imdb.com/title/tt4729430/?...2_nm_5_q_Klaus

TAKK PAPPA!
Sist endret av Kloakk; 22. desember 2023 kl. 02:33.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Ja enig

Eller uenig i den med Askepott selvfølgelig (haha)

Men enig med Klaus
Den er veldig koselig
Og hyggelig

Jeg kan huske at første gangen jeg så den og jeg fikk se slutten så holdte jeg på å begynne å gråte
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Ja enig

Eller uenig i den med Askepott selvfølgelig (haha)

Men enig med Klaus
Den er veldig koselig
Og hyggelig

Jeg kan huske at første gangen jeg så den og jeg fikk se slutten så holdte jeg på å begynne å gråte
Vis hele sitatet...
Hehe kona er enig med deg i forhold til askepott, men jeg klarer ikke svelge den.

Hva Klaus og tårer angår, så vil jeg påstå at man er lukket og lite innsiktsfull om man ikke griner og ler om hverandre jevnlig i løpet av filmen
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Jeg skjønner at kona di har ordentlig god smak asså
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Jeg skjønner at kona di har ordentlig god smak asså
Vis hele sitatet...
Høhø, det tar jeg som et kompliment
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Yup

Du har visst god smak i damene dine lol
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Yup

Du har visst god smak i damene dine lol
Vis hele sitatet...
Hahahaha, nei, jeg er ubesluttsom, og hadde flaks.. Jeg forstår enda ikke hvorfor hun valgte meg eller å bli så lenge, men jeg er takknemlig. Jeg sitter nå bare her å ser på livet mens det skjer, helt uten å involvere meg
Sist endret av Kloakk; 22. desember 2023 kl. 02:44.
Ingen tradisjon hos oss. Men julekalender på nrk ses på.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Hahahaha, nei, jeg er ubesluttsom, og hadde flaks.. Jeg forstår enda ikke hvorfor hun valgte meg eller å bli så lenge, men jeg er takknemlig. Jeg sitter nå bare her å ser på livet mens det skjer, helt uten å involvere meg
Vis hele sitatet...
Og det er nøyaktig derfor vi har filmer som love actually og Klaus
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Og det er nøyaktig derfor vi har filmer som love actually og Klaus
Vis hele sitatet...
Enig, så man kan føle, noe som helst. Er bare en illusjon dog, men en god en.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
Ingen tradisjon hos oss. Men julekalender på nrk ses på.
Vis hele sitatet...
Hvilken Julekalender

Jeg ser på Snøfall 2 akkurat nå

Ikke like bra som Snøfall 1 fordi... Vel nostalgi
Men det er fortsatt koselig å ha noe fint å se på når man har hatt en fin dag eller kanskje en litt mindre fin en
Sist endret av 1Rapper; 22. desember 2023 kl. 02:47.
Jeg så nettopp(for ente gang), og det blir nok tradisjon, og gleder meg til barna er stor nok til å forstå, The Sunset Limited, kanskje ikke en klassisk julefilm, men her hjemme skal jeg gjøre det til en...

https://m.imdb.com/title/tt1510938/?..._Sunset%2520li
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Jeg så nettopp(for ente gang), og det blir nok tradisjon, og gleder meg til barna er stor nok til å forstå, The Sunset Limited, kanskje ikke en klassisk julefilm, men her hjemme skal jeg gjøre det til en...

https://m.imdb.com/title/tt1510938/?..._Sunset%2520li
Vis hele sitatet...

Kan'ke si at jeg har sett den
Men en hver Samuel Jackson film er en bra en
Så jeg skal absolutt sjekke den ut!
Synes disse morgensendingene på tv, slik som jul i andeby osv er artige, og de bringer tilbake flere gode minner fra "en svunnen tid". Så kaffe og frokost fremfor tv har på en måte blitt en tradisjon for meg, så fremt jeg har mulighet til det såklart.
Askepott har jeg aldri hatt sansen for, men forstår at denne er en tradisjon for utrolig mange i dette landet, tror faktisk aldri jeg har klart å fullføre den filmen, har alltid syntes at den er helt utrolig kjedelig.

Ellers er det 2 filmer som er bra, og som jeg stort sett ser en gang iløpet av juletiden; National Lampoon's Christmas Vacation, og home alone.
Sist endret av JohnnyNonsens; 22. desember 2023 kl. 04:48.
Jeg har fått denne sangen som tradisjon de siste par årene, https://www.youtube.com/watch?v=cm8eZLedG7w
Fin sang som forteller om andre sider av livet som ikke blir trekt frem hele tiden.
Elf hvis jeg går lov.
Die hard.
Alene hjemme 1 og 2
Die Hard 1 og 2
Love Actually
Klaus
Elf

Og hvis der er mye fri i julen; Ringenes Herre/Hobbiten-maraton og/eller Harry Potter-maraton.
Karl-Bertil Jonssons jul
Må det være på selveste julaften? Siden i romjulen har jeg alltid LOTR-maraton. Det har jeg for så vidt fire ganger i året, men én av dem er alltid i romjulen!

På selve julaften går det i Askepott og shit – det som går på TV-en i bakgrunnen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Love Actually
Alene hjemme 1 og 2
Die Hard 1
Klaus
Kona ser Askepott. Når hun er ferdig så setter jeg på Flåklypa. Den har jeg sett hvert år siden jeg var 5år så fast tradisjon i 31år!
Sist endret av tøffel; 22. februar 2024 kl. 14:57.
Harry Potter hører hjemme i jula.