Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1520
Noe måte å unngå kvalme og hodepine av sopp?

Cubensis.(?) Spises tørket, ikke tilberedt på noe måte.

Spiser mat osv som vanlig på dagen, inntar væske.

Spiser 4 gram ca for effekt. Merker kun litt krible g på 3 gram. Ingenting på 1 og 2 gram.
New generation
colakork's Avatar
Tygg det ordentlig. Ikke la magen gjøre noe av jobben utenom å fordøye. Tygg det til såpass grøt du kan kjøre det fram og tilbake imellom tennene dine.
Lag te, hjelper mye på kvalmen, for de fleste.
Anbefaler alle å prøve lemon-tek!
Du kan filtrere ut kjøttet av soppen etter en stund. Jeg lagde det med vann+ascorbinsyre som jeg lot stå rundt en time om jeg husker rett, rørte det godt sammen før jeg filtrerte av soppen. Fikk overraskende god effekt i forhold til doseringen og null kvalme.
BRAND ∞ STRONG
Naturen har en plan, det skal gjøre litt vondt.
Hvordan tror du verden hadde sett ut hvis man ikke ble fyllesjuk?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Naturen har en plan, det skal gjøre litt vondt.
Hvordan tror du verden hadde sett ut hvis man ikke ble fyllesjuk?
Vis hele sitatet...
Kjerka hadde vært full på søndag?
Anonym bruker
"Analog Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan kjøpe et kitt med siler. Siler i forskjellige størrelser. Filtrere godt så hjelper nok det
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Naturen har en plan, det skal gjøre litt vondt.
Hvordan tror du verden hadde sett ut hvis man ikke ble fyllesjuk?
Vis hele sitatet...
Derp.. Spiser du rått kjøtt eller?

Knus eller klipp opp soppen, tilsett en spiseskje sitronsaft per kopp, hell over kokende vann, la den trekke og drikk når den er lunken. Spis et lett og sunt måltid to-tre timer i forkant, god tur!
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Derp.. Spiser du rått kjøtt eller
Vis hele sitatet...
Det er ikke det som ville blitt sammenlegningen.
At man ikke skal overdrive, og at det får konsekvenser hvis man gjør det, var poenget.

Hvis vi fjerner alt som er ubehagelig så har vi ingen grunn til å stoppe med noe.
Sist endret av vindaloo; 2. mars 2023 kl. 02:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spis en banan pr gram utilberedt sopp.
Trådstarter
12 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Derp.. Spiser du rått kjøtt eller?

Knus eller klipp opp soppen, tilsett en spiseskje sitronsaft per kopp, hell over kokende vann, la den trekke og drikk når den er lunken. Spis et lett og sunt måltid to-tre timer i forkant, god tur!
Vis hele sitatet...
Takk for tips.

Ser for meg soppen blir vassen om man ikke får knust den godt nok.
Ha sopp, litt vann, sitronsaft i blender før man heller over kokende vann? Vil det funke tro?
Mye av grunnen til at man opplever magetrøbbel og kvalme når man tar sopp er fordi celleveggene i soppen består av noe som heter Citin, dette er noe kroppen sliter med å fordøye og som igjen kan resultere i slike plager.

Det som har hjulpet meg er å spise en chunk med rå ingefær ca 30-45min før jeg tar soppen. Dette har fjernet 90% av mageplagene jeg har opplevd ved å ta sopp.
Jeg synes det hjelper litt å spise grapefrukt. Lakris også hjelper.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Kjerka hadde vært full på søndag?
Vis hele sitatet...
Kanskje, men i følge min tese ville de også vært fulle, siden de ikke blir fylle sjuke og ikke har noen grunn til å stoppe.
Sist endret av vindaloo; 2. mars 2023 kl. 13:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjokolade og da mener jeg ikke freia melkesjokolade, men sjokolade med 80-100% kakao eller pulver - Lag en kakao.

Ellers funker syltet ingefær, eller ha ingefær i sopp teen. Dette er de beste tipsene jeg har funnet som har hjulpet meg.
Er det virkelig så lite folk som bruker lemon-tek her inne?

Det virker fortere, kraftigere og reduserer kvalme. Kroppen slipper å gjøre om psilocybin til psilocin siden syren gjør det for deg. Hvis du i tillegg filtrerer av soppen etterpå så er du godt sikret mot kvalme. Win win win. Det eneste som kan være negativt er at det får litt kortere varighet men for min del spiller ikke det noen rolle iallfall.
Lemon tek.

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Er det virkelig så lite folk som bruker lemon-tek her inne?

Det virker fortere, kraftigere og reduserer kvalme. Kroppen slipper å gjøre om psilocybin til psilocin siden syren gjør det for deg. Hvis du i tillegg filtrerer av soppen etterpå så er du godt sikret mot kvalme. Win win win. Det eneste som kan være negativt er at det får litt kortere varighet men for min del spiller ikke det noen rolle iallfall.
Vis hele sitatet...
Amen!
Sist endret av skrpappa; 3. mars 2023 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Er det virkelig så lite folk som bruker lemon-tek her inne?

Det virker fortere, kraftigere og reduserer kvalme. Kroppen slipper å gjøre om psilocybin til psilocin siden syren gjør det for deg. Hvis du i tillegg filtrerer av soppen etterpå så er du godt sikret mot kvalme. Win win win. Det eneste som kan være negativt er at det får litt kortere varighet men for min del spiller ikke det noen rolle iallfall.
Vis hele sitatet...
Jeg får fremdeles ugg i magen med lemon tek, men med 80%+ kakao er noe helt annet, men jeg er enig at lemontek funker i mindre doser. 5 og opp kjenner jeg fremdeles litt ugg
Sitat av Molly20 Vis innlegg
Noe måte å unngå kvalme og hodepine av sopp?
Vis hele sitatet...
Ja. La være å spise sopp. Isi pisi.
Lemon tek er revolusjon, jeg lar gjerne soppen stå å trekke på laveste temp en halvtimes tid før jeg drekker te'n

Mageknipe og følelsen av at man må drite hele tiden, kan ødelegge enhver trip
Trådstarter
12 0
Kan melde om at jeg lagde te. Fant muligens min egen vri på det.
Men jeg blendet soppen med litt kaldt vann, til det ble helt smooth. Helte over varmt vann og en god del sitron.

Smakte bare sitronte egentlig.

Iken magesmerter, ingen kvalme. Vi hadde en amazing tur!
Lag te hvor du filtrerer ut soppen. Ha i en god bit ingefær, det virker kvalmestillende. Bruker også sitron.