Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 591
Heisann, send meg gjerne videre til en annen tråd om det skulle være passende

Pcen min klikka igår. Når den skrus på kommer det opp at jeg må bruke reperasjonsverktøy eller starte windows på vanlig måte, har 30 sek på meg på å velge. Når jeg prøver å starte windows på vanlig måte, kommer jeg bare tilbake til denne siden igjen.

Har prøvd å bruke reperasjonsverktøyet, men det er bare en blå side som står og lader før den går tilbake til den første menyen igjen. Har også prøvd å trykke alt+f10, men den bare står og lader og jeg kommer tilbake til menyen igjen. Tror det er en Acer Aspire 5750 ZG (har den ikke akkurat nå).

Jeg har formatert/reinstallert Windows, eller hva det nå heter, etter par ganger før ved å bruke alt+f10, men denne gangen kommer jeg altså ikke noen vei. På forhånd takk for all hjelp
Har du mulighet til å kjøre system recovery? Eller er ikke funksjonen aktivert? Du kan eventuelt prøve å kjøre startup repair fra en cd/dvd/usb med recovery disc eller windows install disc.

http://www.hgst.com/support/download...-downloads#DFT
Last ned CD-image og brenn på CD/DVD eller legg innholdet i ISOen på en bootbar minnepenn. Sett boot order i bios med CD/usb disk først. Dersom programmet ikke ser hardisken; sett sata-mode fra AHCI til IDE og test hardisken med programmet.

Forøvrig, gjorde noe spesielt før dette skjedde?