Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1844
Hei!
Vurderer å skaffe meg en vidvinkel, type 8mm eller 10mm. MEN siden jeg er student har jeg ikke all verdens med penger, så lurer på om det finnes noen billige objektiv? eller om det evt. finnes et bruktmarked(annet en finn.no).
Takk for svar!
Sitat av Gr1ndal Vis innlegg
Hei!
Vurderer å skaffe meg en vidvinkel, type 8mm eller 10mm. MEN siden jeg er student har jeg ikke all verdens med penger, så lurer på om det finnes noen billige objektiv? eller om det evt. finnes et bruktmarked(annet en finn.no).
Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Samyang 8mm. Endel fisheye effekt på denne, men det må du forvente når du skal ha 8-10mm.
Ligger på rundt 2-3000kr på ebay.
Sist endret av snickersogtwist; 20. september 2013 kl. 20:12.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ebay er en mulighet, men om du vil handle innenfor landegrensene kan jeg anbefale foto.no sitt bruktmarked på det varmeste. Har bare gode erfaringer der og har kjøpt to - tre objektiver derifra.
Ofte litt mer realistiske priser der enn finn.no ettersom det er en del profesjonelle fotografer der i tillegg.

Ellers hadde det hjulpet å vite hvilket kamera du har, EOS 10-22 fungerer for eksempel utmerket for canon kameraer med crop sensor, ellers har Tokina en 11-16 mm (Har selv en 50 mm fra Tokina og er meget fornøyd) og Sigma har både 8-16 og 10-22 mm linser for canon.

For Nikon kjenner jeg ikke produsentens egne linser, men vet at Tokina/Sigma lager linser som passer på begge.
Jeg kjøpte Sigma 10-20mm 1:4-5.6 for 1200 på bruktmarkedet til foto.no.
Funker veldig greit til prisen