Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 710
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Møtte akkurat en fyr som spurte om jeg skulle stemme. Jeg sa ja uten å si noe mer om hva jeg hadde tenkt å stemme.
Da begynte han å prate om at hvis man stemte kunne man bli medskyldig i angrep rundt i verden som Kongsberg våpenfabrikk leverte våpen til.
Jeg prøvde meg på å si at man kunne prøve å finne et parti som var mot det, men han mente at uansett hva man stemte var man medskyldig.
Derfor hadde han ikke tenkt å stemme.

Jeg synes dette høres helt usannsynlig ut, en ting er hvis partiet man har stemt på går inn for slike ting, men hvis man stemmer på et parti som ikke har noe med det å gjøre?
Sist endret av datagutten; 2. september 2013 kl. 20:01.
Om du stemmer et parti som er mot våpenproduksjon jobber du jo aktivt mot det.
For å unngå å havne i fellen hans har du jo inget annet alternativ enn å si opp statsborgerskapet ditt.
Om du ikke stemmer aksepterer du jo bare tingenes tilstand, og melder deg ut av hele debatten.
Kongsberg våpenfabrikk har vært nedlagt i 26 år, så stem med god samvittighet....

Men den norske stat eier aksjer i Kongsberg gruppen, Penguin rakketen, NSM og diverse styringssystemer. I tillegg til mye annet. Staten eier også aksjer i NAMMO, tidligere Raufoss Våpenfabrikk.

Det finnes argumenter både for og imot dette eierskapet, norske arbeidsplasser, ansvarlig salg, vi tjener på lidelse og Norge som fredsnasjon.

Saken er vel som Catsby sa, stememr du ikke melder du deg ut.

Kongsberg våpenfabrikk veltet faktisk pga av salg til Sovjet av militært matriale, så kontrollen med KG er ganske streng, de selger faktisk kun til allierte land (NATO). Enkelte salg her har faktisk blitt atoppet pga man er usikker om det landet som kjøper faktisk er sluttbruker. Les USA selger til et annet land.

Nå er KG mye mer enn våpen, de er langt fremme på romfartsteknologi og styringssystemer til båter.

Men igjen stem, stemmer du ikke har du ikke rett til å klage!!!