Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 18364
Sitat av Mith Vis innlegg
Marino Grill i Torggata har den beste shishen i byen. Såvidt jeg vet så er det lammekjøtt og det stekes på spyd over åpen flamme. De har også god humus og falafel. Det er den beste "hjem fra byen"-babben, selv om det alltid er kø der i helgene.
Vis hele sitatet...
Den som ligger ved siden av Eldorado Kino? Isåfall er jeg 100% enig. Utrolig god mat. Det er definitivt et sted du bør gå hvis du tror Bislett Kebab er god kebab. Marino Grill har så sykt mye god mat! Hvis jeg spør vennene mine, som spiser mye Kebab, om de har prøvd Bosnisk Kebab/Falafel etc. ser de dumt på meg og spør: Hva kalte du det? Hvis man tror at kebab er pita med kjøtt saus og grønnsaker, eller til nød Shishkebab, og bare det, bør man ta seg sammen... Ærlig talt. Etter min mening er Marino Grill det beste stedet jeg har vært på, og er en klar favoritt. Jeg kan ikke si om det er det beste stedet i Oslo, men det er en klar favoritt!
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Essy Vis innlegg
Den som ligger ved siden av Eldorado Kino?
Vis hele sitatet...
Nei, Marino ligger i motsatt ende av Torggata. Link til kart
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Kebab i Norge er bare tragisk generelt. Får ikke en skikkelig döner en eneste plass, synd.
Vis hele sitatet...
Her i byen er det en tyrker som lager det, god er den og.
Bor ikke i Oslo, men på en Oslotur for et par år sia var et par venner og jeg innom en Dennissjappe i et 4-kryss. Husker ikke hva plassen heter. Den kebaben var knall ihvertfall!
Den du får kjøpt hos Pizzabaronen på lysaker er jævlig hvertfall. Det samme er pizzaen. Styr unna.
Sitat av luni Vis innlegg
Nei, Marino ligger i motsatt ende av Torggata.
Vis hele sitatet...
Da blingsa jeg på navnet, husker ikke navn...
Uansett, sjappa vedsiden av Eldorado er passe digg, virkelig et sted der det er digg mat!
Alltså jeg husker da bislett kebab var virkelig godt og man fikk 1 kg kjøtt og 0.8 liter brus for 60 kroner. Husker da man virkelig ble mett, men nå er det bare dritt! så synnsykt møkk og oppskritt drittsted man burde holde seg uann, både på bislett, carl berner og linderud ! og sofienbergellrno
Men nå, eneste som duger for meg å bli mett er å dra til beirut kebab, beste kebaben ever! 55 kr for king kong <3
Sist endret av Lakselv2k; 17. august 2011 kl. 14:11.
Om du vil ha ordentlig god kebab, stikk til Balkan i pilestredet! Ligge like ovenfor bislett sin oppskrytte møkkabab! Her får du ordentlig kjøtt og pitabrødet stekes fra deigform. Altså ikkke de vanlige tørre pitabrødene, men nystekt! Sinnsykt! De har også egen deig om du vil ha rullekebab. Finnes ikke bedre, men er litt dyrere enn vanlige steder!
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Den du får kjøpt hos Pizzabaronen på lysaker er jævlig hvertfall. Det samme er pizzaen. Styr unna.
Vis hele sitatet...
å herregud, papp til tusen....

anbefaler balkan praktisk med skole 2 min unna, hehe
Sjekk ut Torggata, der vil du finne masse!

http://kebabtirsdag.blogg.no/
Sjekk ut denne bloggen. Jeg og noen kompiser testet de fleste kebabsjapper på Torggata, og skrev en liten "review" hver gang.
Sitat av The Rebel Vis innlegg
Gyroskebab på baris pizza er min favoritt, ligger rett bak sentrum scene
Vis hele sitatet...
Mener du at de har ekte Gyros? Har slutta aa spise kebab i Norge etter at jeg begynte aa spise Gyros hver gang jeg var i Hellas.
BISLET KEBAB!
Sitat av ballekrasj Vis innlegg
Jeg vet det er en tilsvarende for trondheim, men nå i disse studentdager er det mange som skal til Oslo.

Så jeg lurer på det beste stedet i oslo. Kanskje også hvor man bør styre unna.

Pris og beliggenhet hadde vært fint å få med!
Vis hele sitatet...
Grytelokket har desidert best kebab og burgere.
Shishkebaber kan du fange langs torggata, Marino og Pather-etellerannet (husker ikke korrekt staving på navnene).

Begge ligger på høyre siden når du kjører inn Torggata.

Begge disse stedene har litt stivere priser, men dette er god kebab/shishkebab.
Chaplins, like i nærheten av stortinget..
Sitat av Blackkoz Vis innlegg

Men alt er jo farse-kjøtt...

Noen som vet om brukbar biff-kjøtt-kebab?
Vis hele sitatet...
Kebab skal jo være lamskjøtt, muslimer spiser ikke svin og storfe.

Spiste kebab på bisslet en gang jeg var i Oslo, kan ikke si den var så gal egentlig, men har smakt bedre.
Sitat av Essy Vis innlegg
Da blingsa jeg på navnet, husker ikke navn...
Uansett, sjappa vedsiden av Eldorado er passe digg, virkelig et sted der det er digg mat!
Vis hele sitatet...
Du tenker på Smiley's. Litt freaky lokale (nesten bare speil over veggene), men overraskende god babb. Liker spesielt rullekebaben der. Billig er den óg! 35 eller noe om jeg ikke husker helt feil
Man drar til Drammen og spiser på Snappys midt i sentrum. Med med kebabmiddag med ekstra saus over kjøttet = gg.
Sitat av Ullsokk1 Vis innlegg
Man drar til Drammen og spiser på Snappys midt i sentrum. Med med kebabmiddag med ekstra saus over kjøttet = gg.
Vis hele sitatet...
Både Snappys Bragernes og Strømsø er utrolig oppskrytt. Foretrekker Drammen Pizza og Grill. mmm
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
For F***! hvis målet ditt var å la freakere spise søppel, kan du gjøre det på diskusjon.no

Hvis dere tar dere bryet å gå 2 gater oppover fra bislett kebab kommer dere til balkan kebab. Det ligger ut mot pilestredet, man burde være istand til å se stedet om du går langs skolen. Der lages pitaen fra bunn og blir stekt i ovnen rettt før den serveres med smakfullt kebab kjøtt og et herlig forhold med saus og grønnsaker til deg!
Vis hele sitatet...
Jeg er en stor fan av Bislett kebab, men jeg må være enig med deg i at Balkan kebab er fantastisk. Det hjemmelagde brødet er nydelig og kjøttet er det ingen som slår. Det er ikke like mye for pengene som på Bislett, men Balkan kebab er definitivt på min Topp 3-liste.
Må nesten henge meg på Bislett's Kebab her. Den er drit god!
Sitat av tRNAcloverleaf Vis innlegg
Både Snappys Bragernes og Strømsø er utrolig oppskrytt. Foretrekker Drammen Pizza og Grill. mmm
Vis hele sitatet...
Har spist på den i drammen én gang, fant en stift inni en kjøttbit.
Dette er nesten 10 år siden, men traumer er traumer. xD
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg ser på meg selv som langt over middels bevandret i kebabens spor, og vil trekke frem følgende, ikke i noen rekkefølge, men de har alle god kebab:

-Vinnie's kebab rett ved gunerius, god kebab, friske grønnsaker, godt pitabrød, ganske billig, hyggelig betjening.
-Kebab Hot på Carl Berner, oslo's sterkeste kebabsaus, ingen tvil, ingen diskusjon. God kebab, over snittet hyggelig betjening.
-Dronningen Kebab, kan variere litt i kvaliteten, men som regel svært god.
-New Beirut, slett ikke værst kebab, tidvis litt sur betjening, men det er billig og godt
-Mediterranean Grill, kanskje byens beste, svært, svært god kebab

Styr unna:

-Bislett Kebab House, lever på myten som "byens beste kebab", er i realiteten en kjedelig kebab med "kokt" kjøtt som mange påpeker. Unødvendig mye saus.
-Balkan, skjønner ikke at folk hauser denne opp i skyene, har spist på balkan kebab i ski siden det åpnet (samme eiere/kjede), det er DYRT og ikkeno bedre enn mange andre steder med halv pris. Kebabens svar på Hellstrøm!
Ser ikke hva folk klager over når det gjelder Bislett Kebab. Hver gang jeg er i Oslo bærer det en tur til Bislett uten noe spørsmål.

http://i.imgur.com/WEMw0.jpg
Sist endret av waf; 17. august 2011 kl. 19:40.
Sitat av waf Vis innlegg
Ser ikke hva folk klager over når det gjelder Bislett Kebab. Hver gang jeg er i Oslo bærer det en tur til Bislett uten noe spørsmål.

http://i.imgur.com/WEMw0.jpg
Vis hele sitatet...
Litt mye saus?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av waf Vis innlegg
Ser ikke hva folk klager over når det gjelder Bislett Kebab. Hver gang jeg er i Oslo bærer det en tur til Bislett uten noe spørsmål.

http://i.imgur.com/WEMw0.jpg
Vis hele sitatet...
Ja hvis man synes det er deilig å drikke saus, så skjønner jeg jo at det der er MIDT i blinken. Av nysgjerrighet, har du prøvd noen andre utsalgssteder enn Bislett?
Den der så grusom ut..
Bare du blander godt så er det der finfin megnde dressing..
waf:
hvis du drakk den saus-babben der så håper jeg at den colaen der var sukkerfri, ellers ble det mange kalorier på deg idag :P.

ellers ser det jo ut som klassisk bislett. /puke.
Hvis man ikke lider av mangel på intelligenskvotient (les: IQ) kjøres gaffelen enkelt ned i babben for å få med seg salat, kjøtt og litt dressing. Det er kun fantasien som setter grenser for hvordan man skal løse en problemstilling man ser for seg.
Faen ta deg Waf! Jeg ble drittsulten

Jeg digger rett og slett Bislett sin!
Sitat av olaPola Vis innlegg
Dumbas kebab ved bøler er digg og ganske billig.
Vis hele sitatet...
Synd at hele sjappa er brent ned da.. Rullen som han ene kompisen mekka der var god.

Beirut er flinke, ved eldorado kino King kong eller hva?? hehe
Tror alle som mener Bislett er best aldri har fått kebab andre steder.
Som sagt! BALKAN! får ikke bedre! ellers er bislett sin KYLLINGkebab helt grei!
Sitat av waf Vis innlegg
Hvis man ikke lider av mangel på intelligenskvotient (les: IQ) kjøres gaffelen enkelt ned i babben for å få med seg salat, kjøtt og litt dressing. Det er kun fantasien som setter grenser for hvordan man skal løse en problemstilling man ser for seg.
Vis hele sitatet...
"problemstillingen" jeg så for meg var kalorimengden du hev i deg.
det var uansett spøkfullt ment.

og når vi prater om intelligens og IQ så skjønner du vel at uansett hvor mye du blander sausen sammen med salat og kjøtt så forandrer ikke det kalorimengden.


ellers vet nok de fleste hvordan de spiser en kebab.. er nok bare at de fleste av oss foretrekker normal mengde saus og ikke atlanterhavet til middag.
Styr langt unna Vinnys kebab og Lett&Mett, har en god del i vennekretsen som har blitt sjuke etter å ha spist på disse stedene. Fyren i Lett&Mett ser heller ikke ut til å bry seg om en dritt.

Men ellers er jeg enig med folket her om Bislett Kebab, helt OK til en bra pris. Selv spiser jeg ofte på Folkets om jeg har tid, og på New Winnys har de god mat!
Sitat av sali Vis innlegg
Charlies kebab Thorsov

Har spist på Bislett kebab også, smakte godt det Dog spiste jeg kebab uten kjøtt, så kan ikke si noe om kjøttkvaliteten da..
Vis hele sitatet...
Charlies kebab på Thorshov er en drårlig sjappe! Var stamkunde der en god stund og var nesten innom hver dag og kjøpte kebab! Ble god venn med han bak kassa og snakket om mye rart etterhvert når jeg var innom.
En dag når jeg skulle ha 5 kebab (til diverse folk) (kostet da 50 kr med brus) sa jeg : Hei.. skal ha 5 kebab i dag =) 200 kr =)? ... sa jeg og smilte å så på han. Da svarte han bare 400! tilbake.. og smilte.. så slo han inn 250 kr igjen..

Etterhvert begynte han som jobber der og titte på dama mi også!
Etter hvert begynte han å spørre etter hvor hun var når jeg ikke hadde henne med meg inn i butikken. Når jeg kjøpte med kebab til dama og skulle ta med hjem (hun skal ha uten salat) begynte han å merke hennes kebab med et hjerte på esken!

En annen gang, når hun var der inne, hadde hun glemt bankkortet. Da fikk hun lov til å ta med kebaben allikevel. Men neste dag når vi kom igjen, (husk at vi var der så og si hver dag) sa han: Hosker do i går?! og så slo han inn 50 kr ekstra! Vi fikk ALDRI rabatt!

Så en dag, hadde han plutselig satt opp prisen med 15 kr. Jeg så rart på han når han slo inn prisen og trodde han kødda. Men neida.. selv om det ligger en annen kebabsjappe rett over gata hvor man får kebab og brus til 50 kr.

Det var siste gangen jeg var i den sjappa. Dritt sted!

Nå kjøper jeg kebab hos jafs på storo! 35 kr og kjempehyggelig mann som jobber der! Han tilbyr meg ofte en kopp med cola når jeg står og venter!!
Og det hender jeg bestiller pizza der.. og da ber jeg om 1 pakke rømmedressing. Når jeg får pizzaen smiler han og legger 2 pakker rømmedressing der!

Han har skjønt kundehåndtering! Drit i Charlies.. ekkelt sted!
Sist endret av Romeo2301; 21. august 2011 kl. 22:44.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Balkan i Pilestredet. De har ekte kebab, ikke MUK.

Styr unna Bislett Kebab.
Vis hele sitatet...
I second that.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Kebab i Norge er bare tragisk generelt. Får ikke en skikkelig döner en eneste plass, synd.
Vis hele sitatet...
noen gang prøvd å skaffe kebab i utlandet? jeg føler at kebaben vi er vandt til er mer særnorskt en forikål. Bestiller man kebab i utlandet får man kjøtt og pita, ikke noe mer.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
noen gang prøvd å skaffe kebab i utlandet? jeg føler at kebaben vi er vandt til er mer særnorskt en forikål. Bestiller man kebab i utlandet får man kjøtt og pita, ikke noe mer.
Vis hele sitatet...
Jeg bor i Tyskland, landet hvor tyrkerne kommer for å bli. Så ja, jeg har skaffet kebab i utlandet, og det er langt fra bare kjøtt og pita.

Her har man forøvrig ikke lov å kalle en kebab en skikkelig döner om ikke diverse kriterier er oppfylt, noe man ikke kan si om sausskvipet med kjøttdeig i Norge.

For ikke å nevne:

"The Norwegian Food Safety authorities have issued a warning about cheap kebabs, estimating that more than 80% of kebab shops selling these are involved in organized meat smuggling, or are in other ways not in full compliance with stringent Norwegian food safety laws and regulations"

Ikke bare smaker de dritt, 80% av dem bryter regler som er der for å beskytte deg og din helse. Nei, kebab i Norge kan dere få ha for dere selv, så skal jeg heller kose meg med kebab lagd av tyrkere på tradisjonelt vis.
Sist endret av Nerdefruen; 24. august 2011 kl. 12:41.
Nesbru kebab! Diggdiggdigg.. Ligger på rundt 70-80kr med drikke. Stor kebab.

Meeeen. Ingen ting er som Viking Kebab, den lille røde sjappa som som var nede ved t-banen v/Arkaden kjøpesenter i Oslo før.
nå har jo bislett tilbud på kebab + brus til 39kr, er billigere en både 7-11 og alle kiosker, så hvorfor ikke når dere er sultne? er helt grei, ellers overhypa middels kebab
Ok. Oslo babben er sikkert helt ok den, men om dere oslo freaks tar turen til Trønderstaden så prøv rulle hos Tanem grillen. Lover deg/dere at etter det så bor du ikke i Oslo lengre
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
Løvenstad kebab er uten tvil den beste kebaben jeg har spist. den ligger litt i utkant av oslo. Den ligger på løvenstad rett ved siden av Coop prix. Jeg har smakt de fleste kebabene i oslo, og den på løvenstad er uten tvil den beste jeg har smakt
Vis hele sitatet...
This.

Du har ikke smakt ordentlig god kebab før du har smakt kebaben fra Rælingen Pizza og kebabhuset (som ligger på Løvenstad). Den er rett og slett legendarisk. Mye bedre enn alt jeg har smakt av kebab noe annet sted. Er i nærheten MÅ du ta turen innom.

Advarsel! Dersom du bor i sentrum og er fornøyd med kebaben i byen bør du ikke smake denne, du vil aldri ha lyst på noe annen kebab, og det blir fort veldig slitsomt å dra helt til Løvenstad hver gang du har lyst på kebab
Bari pizza har sinnsykt god rullekebab, gyros og pizza. I samme sjanger som Balkan.

Sitat av Staggere Vis innlegg
Ok. Oslo babben er sikkert helt ok den, men om dere oslo freaks tar turen til Trønderstaden så prøv rulle hos Tanem grillen. Lover deg/dere at etter det så bor du ikke i Oslo lengre
Vis hele sitatet...
Tullprat. Ingen slår Oslo på kebab. Vi har jo en på hvert jævla gatehjørne, det sier seg selv at minst en er bedre enn Tanem
Sitat av fetter Vis innlegg
Bari pizza har sinnsykt god rullekebab, gyros og pizza. I samme sjanger som Balkan.



Tullprat. Ingen slår Oslo på kebab. Vi har jo en på hvert jævla gatehjørne, det sier seg selv at minst en er bedre enn Tanem
Vis hele sitatet...

Quality over quantity, my friend.
Sitat av fetter Vis innlegg
Bari pizza har sinnsykt god rullekebab, gyros og pizza. I samme sjanger som Balkan.



Tullprat. Ingen slår Oslo på kebab. Vi har jo en på hvert jævla gatehjørne, det sier seg selv at minst en er bedre enn Tanem
Vis hele sitatet...
Nå får du slutte å juge Kan si meg enig i at det er bare 2 sjapper i tr.heim som kan lage skikkelig babb.

Men Tanem grillen er bare NR.1.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Quality over quantity, my friend.
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt noe annet, men med et så stort utvalg som vi har, vil jeg som jeg skrev vedde på at minst èn er bedre enn tanem

Sitat av Staggere Vis innlegg
Nå får du slutte å juge Kan si meg enig i at det er bare 2 sjapper i tr.heim som kan lage skikkelig babb.

Men Tanem grillen er bare NR.1.
Vis hele sitatet...
Tror det ikke før jeg smaker det
Ok, leste nettop igjennom hele denne tråden. Kan virkelig ikke tro at ingen her har fått med seg Sonny`s Kebab ved siden av pilestredet park. Herregud som Sonny`s tråkker Bislett Kebab house ned i gjørma. Stikk inn gaten ovenfor Blitz, ved første kryss ligger det på hjørnet. Setter Sonny´s over alt jeg har smakt her i byen ihvertfall. Beirut er ganske god
Sonnys er kjedelig, men billig (29 kr liten kebab). Veldig standard, men utrolig gode (og fortsatt billig) pizza og panert kyllingkebab.
Sist endret av tRNAcloverleaf; 24. august 2011 kl. 15:33.
ja bislet kebab eller saf-saf på lilesrøm pris 75 midium på bislet og 60 eller 70 på saf-saf