Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1853
Den forrige tråden jeg var innpå ble slettet så fant ut at eg skulle lage en ny en .

Men ja problemet er/var at planten smålig har begynt å henge, så help please?
Sist endret av Newbiefarm; 15. juni 2011 kl. 23:52.
vann, for guds skyld!
Trådstarter
4 0
gir den nok med vann, så tror nok ikke det er problemet.
Jeg er ingen ekspert på cannabisdyrking, men det jeg vet er at du må gi litt mer info om planten og hva du har gjort med den så langt. Hva for slags næring gir du den? Hvor mye etc etc.
Det kan være overvanning også.
Sist endret av Aaatcho; 16. juni 2011 kl. 00:13.
fins en egen tråd om dette, så slike spørsmål kan man ta der istedetfor å opprette nye tråder

http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119
Her kan du spør om det meste innenfor dyrking.
Trådstarter
4 0
Jeg er newbie når det gjelder cannabis planting så har ingen annelse på næring osv, det planten er plantet i er en nærigsrik jord fra plantasjen og eg bruker ett Lysstoffrør/bordlampe som en kompis av meg sa skulle funkere bra nok.

Planten er av Type Medisinsk Jack Herer og er i uke 1 og 1/2 har en pc vifte som står mellom 10-20 cm ifra planten så den får sterkere stilk. mer er ikke gjort enda siden eg har mistet bankkortet mitt og venter på nytt.

Så litt mer info om hvilke næring osv hadde vært supert.
Sitat av Newbiefarm Vis innlegg
Jeg er newbie når det gjelder cannabis planting så har ingen annelse på næring osv, det planten er plantet i er en nærigsrik jord fra plantasjen og eg bruker ett Lysstoffrør/bordlampe som en kompis av meg sa skulle funkere bra nok.

Planten er av Type Medisinsk Jack Herer og er i uke 1 og 1/2 har en pc vifte som står mellom 10-20 cm ifra planten så den får sterkere stilk. mer er ikke gjort enda siden eg har mistet bankkortet mitt og venter på nytt.

Så litt mer info om hvilke næring osv hadde vært supert.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119
gogogogo!(titegn)
Du er ikke bare newbie når det gjelder cannabisplanting, men også på freak.no. Respekter dette og bruk tråden som er lenket over her Trådene dine blir ikke slettet fordi man vil være slem mot deg, men fordi vi må følge visse regler på forumet for at det skal være et mest mulig nyttig og oversiktlig forum
Sist endret av Chronic420; 16. juni 2011 kl. 01:11.
Som jeg egentlig hadde tenkt til å skrive i den andre tråden:
Kjøp lys. Det er all grunnen til at planten din henger. Den trenger mye mer lys, av ritkig type. Du skrev at den har viokst 10-20 cm på en uke, det er alt for langt og vitner om at den strekker seg etter det lille lyset som finnes. Dette er ikke bra, og den begynner å henge.
Kjøp en slik i hver farge, bind opp planten og sett på en vifte så den svaier litt i vinden. Da skal du fort se STORE forbedringer.
I løpet av noen dager går den over fra å produsere stilk, til blader. Du får en tettere og sunnere plante. Med riktig lys er også sjangsen for å få noe røykbart forbedret til 1000.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Be moren din om hjelp! Hun har sikkert et og annet triks når det gjelder planter!
Sitat av Newbiefarm Vis innlegg
Den forrige tråden jeg var innpå ble slettet så fant ut at eg skulle lage en ny en .

Men ja problemet er/var at planten smålig har begynt å henge, så help please?
Vis hele sitatet...
Du må legge til mye mer informasjonen, og spesielt hvor gammel den er. Om den er under 3-4 fire måneder så regner jeg med at den lider av nitrogen mangel, dette kan du enkelt løse ved å sette inn litt ekstra næringsstoffer. En fin måte å se om den lider av nitrogen mangel er om bladene er mer gulaktig enn grønne. Om den er over 3-4 mnd så lider den nok av fosfor mangel, og det løser du på samme måte.

Den kan også hende du har for mye fuktighet, da blir planten litt dvass og lat.

Du kan jo bare gå på plantasjen og spørre om næring. Si bare at du trenger næring, spesielt fosfor, kalium og nitrogen. En proffesjonell gartner kommer nok til å skjønne at du ikke skal dyrke løvetann, men om du har noia så er det bare å la være å betale med bankkort, da har dem ingen sjanse å spore deg på.

EDIT: Du må ikke ha for mye fosfor til en ung plante, og ikke for mye nitrogen til en litt eldre plante*

så kjøp fosfor og nitrogen hver for seg***
Sitat av Fentity Vis innlegg
Du må legge til mye mer informasjonen, og spesielt hvor gammel den er. Om den er under 3-4 fire måneder så regner jeg med at den lider av nitrogen mangel, dette kan du enkelt løse ved å sette inn litt ekstra næringsstoffer. En fin måte å se om den lider av nitrogen mangel er om bladene er mer gulaktig enn grønne. Om den er over 3-4 mnd så lider den nok av fosfor mangel, og det løser du på samme måte.

Den kan også hende du har for mye fuktighet, da blir planten litt dvass og lat.

Du kan jo bare gå på plantasjen og spørre om næring. Si bare at du trenger næring, spesielt fosfor, kalium og nitrogen. En proffesjonell gartner kommer nok til å skjønne at du ikke skal dyrke løvetann, men om du har noia så er det bare å la være å betale med bankkort, da har dem ingen sjanse å spore deg på.

EDIT: Du må ikke ha for mye fosfor til en ung plante, og ikke for mye nitrogen til en litt eldre plante*

så kjøp fosfor og nitrogen hver for seg***
Vis hele sitatet...
Forride tråd inneholdt mye mer informasjon. Blandt annet at planten er litt over en uke gammel, noe som i stor grad utelukker næringsmangel. Kan være for mye fuktighet, men jeg holder fortsatt en knapp på dårlig belysning da OP forklarte at det er kun en bordlampe som er lyskilde. Da høres det mer riktig ut med mangel på lys enn nitroge.
Ja, så det først etter at jeg var ferdig å skrive at han skrev det.. xD
Men ja, lyset ditt er et problem. Bordlampe kan så og si gå, jeg hadde min først grow under en kontorlampe, men du burde skaffe deg noe ordentlig.

Da kan det rett og slett hende at planten er dårlig. Prøv å sett noe flere frø i jord.