Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 519
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg drev og tok ut og inn noen disker av serveren mens den var i gang, fordi jeg var usikker på hvilke fysiske disker som var hvilke i windows.
Jeg hadde trodd at dette skulle gå bra siden de står i en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319943 og jeg skrudde de av med bryteren før jeg tok de ut.

To av diskene har tre partisjoner, to i raid 1 og en i raid 0.
De er satt opp som dynamic disks og kjører det innebygde softwareraidet i windows server 2008.

Når jeg setter inn igjen den andre av disse diskene står den som foreign, og den viser ikke partisjonene. Det står derimot oppført en disk som missing, og der vises partisjonene.
Tydeligvis kjenner den ikke igjen disken som er satt i som disken den mangler.
Er det noe jeg kan gjøre for å få windows til å gjenkjenne disken igjen eller på annen måte få ut dataene av raid0 partisjonen?

Skal kjøre en sector by sector kopi av den andre disken med ghost før jeg gjør noe, så gjør det ikke noe om det går galt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å bare rescan for hardware changes i enhetsbehandling ?

Det må iallefall jeg når jeg hotswapper SATA på min maskin.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Har gjort det, og maskinen har funnet ut at jeg har satt i en disk, men problemet er at den ikke skjønner at det er samme disk som den savner.

Jeg klarte ikke å finne noe verktøy som kunne gjøre noe med disken, men Data Recovery Wizard V5.0.1 fra Easeus klarte å finne alle data, så nå skal den stå over natta og kopiere ut.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Update:
Siden jeg nå har fått kopiert ut alt jeg hadde på raid0 partisjonen, tok jeg import på den disken som var foreign. Resultatet var at raid0 partisjonen virker helt fint igjen, men at raid1 partisjonene behandles som separate.