Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 913
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg spiller en del WoW, og har gjerne to accounter oppe samtidig som jeg veksler mellom (kun en synlig av gangen). Dette har fungert greit tidligere, men nå hakker det veldig hvis jeg har begge skjermene aktivert. Hvis jeg deaktiverer den sekundære skjermen blir det bedre.

Det går ofte lang tid mellom hver gang jeg spiller, så jeg har ikke merket at dette pluselig har skjedd etter at jeg gjort endringer.

Jeg vet at dette fungerte fint når jeg hadde to skjermer som begge kjørte på 1280x1024 piksler og hadde windows xp.
Senere har jeg byttet ut hovedskjermen med en på 1680x1050 piksler og gått over til windows 7.

Windows innebygde verktøy viser at belastningen på cpu, disk og ram ikke er i taket, så da er det ikke annet enn grafikkortet som gjenstår
Grafikkortet er et Gainward GeForce 9600GT med 512 MB ram.

Jeg har i tillegg et periodisk problem med at den sekundære skjermen får problemer etter powersave.

Derfor ønsker jeg anbefalinger til nytt skjermkort.
Jeg kjører ikke noe tyngre enn WoW, men jeg har som sagt to skjermer.
Det er viktig at det ikke bråker for mye.
Jeg ønsker gpu fra NVIDIA og foretrekker å handle fra komplett
Pris er ikke så nøye, jeg betaler det det koster for et kort som fungerer til mitt bruk.
Dette kortet er på tilbud nå hivs du ville ha et billig nvidia kort, og det burde funke supert. det vil også greie tyngre spill greit
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Det ser ganske greit ut, men ser at det har 512 MB ram. Ser at det er en del nå som har 1 GB. Burde jeg heller hatt det?
Vil også ha to DVI tilkoblinger.
Gainward GeForce GTX 460 er det billigste med 1 GB ram og 2xDVI (Er et som er billigere, men vil ikke ha MSI). Er dette greit?
Hva er forskjellen på GTS og GTX?
Hvor mye strøm trenger jeg? Har i dag en 530W psu. Belastningen untatt skjermkortet er hovedsak tre samsung disker og en core2quad 2.4 GHz.
GTX er en mer high-end serie fra Nvidia enn GTS (som igjen er over GT, som er over G).
1GB RAM kan trengs hvis du skal spille i skjermoppløsninger høyere enn 1920x1080. Det skader ikke å ha, men i lavere oppløsninger har du ikke noe utbytte av det.
530W burde holde til et GTX460.
Blant nVidia-kort ville jeg i dag ikke anbefale å kjøpe noe annet enn GTX4-serien, da alt annet er foreldet og dårlig i forhold til prisen.
Gå heller for GTX 460, har forsåvidt bare fått gode anmeldelser.
Minne på skjermkorter har lite å si så lenge du ikke holder på med 3D Modelering eller video redigering.

Bruker selv 9600GT å jeg klarer fint å dra 3wow vinduer oppe selvom fps ikke er på det høyeste.
Du kan prøve å limitere FPS til 30 på begge vinduene.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelpen. Da er Gainward GeForce GTX 460 i hus, men har ikke fått montert det enda.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Takk for hjelpen. Da er Gainward GeForce GTX 460 i hus, men har ikke fått montert det enda.
Vis hele sitatet...
Gratulerer

Håper du blir fornøyd med kjøpet
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Da var kortet på plass. Kjører WoW på to skjermer samtidig uten lagg.
Men jeg trengte 1 GB ram: http://host.datagutten.net/wow%20p%e...20skjermer.png
Bruker ca 880 MB når jeg kjører wow på begge skjermene.

Håper at problemet med den sekundære skjermen etter powersave er løst, da blir retur av det gamle kortet og plutselig har ikke dette kostet meg så mye likevel.
Sist endret av datagutten; 21. juli 2010 kl. 20:22.
Ja du trenger mer RAM, jo flere grafiske grensesnitt du kjører =)

Selv har jeg 1gig, og det funker "ok" i WoW med 4 accounts kjørende samtidlig, med laveste grafikk setting