Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 893
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg prøver å kjøre rdesktop mot server 2008 R2, men har problemer med at pekeren blir invertert og at jeg i blant ikke får koblet til på grunn av en lisensfeil.

Etter litt googling fant jeg en patch som skal løse problemene. Men hvordan bruker jeg den?
Når jeg googler finner jeg bare hvordan man patcher en fil, men det står på denne at patchen skal brukes på direkte på "trunk directory".
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Av ren kurositet, hvorfor kan du ikke bare bruke vanlig remote desktop ?

Nyere klienter og servere støtter ganske mye handshakes og kryptering.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Det jeg er ute etter er å bruke en linuxmaskin som klient mot en etablert windows server 2008 R2 terminalserverfarm via rdp. Det er ikke ønskelig å gjøre noe på serversiden, men om det er en bedre klient enn rdesktop vil jeg gjerne vite det.
Det er i egentlig et rent windowsmiljø, men det er ønskelig å gjøre om gamle pcer til tynnklienter, og helst bruke linux på disse for å spare lisenser.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Trodde dette skulle være en enkel sak jeg fikk hjelp til på no time her.
Etter å ha funnet riktig søkeord på google fant ut hvordan jeg gjorde det:

Kode

patch < patchfil.patch
Sist endret av datagutten; 30. april 2010 kl. 18:42.
▼ ... over et år senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Nå er det kommet noe som heter FreeRDP som er en fork av rdesktop og som fungerer mye bedre med nye servere.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hm, jeg kjører enda på rdesktop med endel customverdier mot mine noder fra linux, mener jeg testet freeRDP og fant ingenting givende med det kontra rdesktop.

Eneste jeg plages med i rdesktop er at clipboard ikke fungerer 100% av tiden.