Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 1896
Det slo meg plutselig at det er mandag den 17. mars i dag!
Bush: Mandag er sannhetens øyeblikk for verden når det gjelder Irak. Tiden er kommet for de nasjoner som har forpliktet seg til å avvæpne Irak, til å gjøre dette på en umiddelbar og den eneste effektive måte. Dette er den siste sjansen for diplomatiet...
Vis hele sitatet...
Haaland Matlary Etter at 24-timers fristen har gått ut, så kommer det nok et angrep meget raskt
Vis hele sitatet...
Altså, denne 24-timersfristen går ut i dag(!) og krigen starter i morgen? Om da ikke FN bestemmer seg for noe. Eller kan FN bestemme seg for noe? Kan de ikke si at de er enten for eller mot krig? Så bomber Bush og USA iveg uansett?

Hell, I’m scared! It’s a fucking war lurking in the Bushes
Frykter at 20 millioner kan dø
WHO frykter at SARS kan få en størrelse på linje med influensaepidemien som tok 20 millioner liv i 1918
Vis hele sitatet...
Bush kan varsle angrep i natt
Saddam Hussein lover hevn over hele verden dersom USA angriper.
Vis hele sitatet...
Kanskje på tide å innse at det er en liten scandisk på gang.
begynner å bli litt urolig her, for hva som kommer til å skjer og kansje kommer til å skje,

vell få nyte livet mens man kan..
Trur kasnkje verdens undergang kommer snart.. Kan aldri vite hva den der saddam finner på. Så nyt livet mens dere kan kan. I tilfelle vi aldri ses igjen vil jeg bare benytte anlednigen til å si at jeg har hatt en kjempe fin tid her på nff.. takk for meg...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Tror ikke vi skal overvurdere betydningen av denne krigen. For oss her oppe i kalde nord, tror jeg ikke det får store betydningen. Usa har bombet Irak flere ganger, uten at jorden har gått under. Hvorfor skulle dette skje nå?
Vet ikke, har bare en styg feeling denne gangen. Føler på meg at saddam har mer på lur enn vi tror...
might be, men hallo? dommedagsprofet. slapp av? dette er i en annen del av verden. Hvorfor skulle vi uroe oss ? hvis det er noen de angriper er det jo usa! Uansett tviler jeg på at det uten videre skjer.
fear Bush.
Bekymrer meg ikke. Skulle Irak angripe noe, så er det ikke Norge (med mindre de har lyst på oljen våres. Nei, det er det Bush som vil ha det ja). Og skulle de allikevel bestemme seg for å straffe oss, vil det høyst sannsynlig gå utover oslo. Og igjen skulle de allikevel slippe en 50 tonns atombombe, mener jeg at jeg bor såpass langt unna oslo at det eneste jeg vil kjenne er noe varm vind (hadde vært deilig, hadde jeg blitt kvitt snøen).
rraptor: så hyggelig å høre at du kjører først meg selv og så meg selv igjen, og må ikke glemme meg selv før vi tenker på andre...
Ja ikke sant?
Tror egentlig Saddam bryr seg fint lite hvem han angriper. Usa er jo seff topp pri, men alle andre land er jo nest best i hans øyne.. Målet hans er vel å bli sett og hørt, og iallefall å bli husket i ettertid.. det oppnår han ved å drepe -mange- mennesker. Tilogmed Irakere kjøper jo gassmasker som gale, de har jo begynt å kjøpe undulater og andre fugler som kan varsle om gassangrep også..
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Hey se positivt på dette, kanskje den norske kronen skyter i været etter dette
|sic|'s Avatar
Trådstarter
Krigen kan ha innvirkning på Norge fordi:
1) Mullah Krekar (eller.no)
2) Olje og gass
3) Ligger sentralt til, v.kysten og det hele
4) Husker ikke

Trolig vil USA overta Norge fra og med neste helg, fram til, tja, istiden...
hva om saddam får med hele den islamske verden og starter en hellig krig mot den vestlige verden? ingen som har tenkt på det?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Er ikke det det de fleste tenker?
vel harsje tenkt på det, men for å si det slik er det høyst usansynlig for de er ikke selv ferdig med å krige, og jeg tror ikke noen av dem er noe større fan av saddam og følge under hans ledelse,
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
ja, folket i Irak har jo levd i undertrykkelse i årtider. Det er jo en mulighet for at de tørr å ytre sine egne meninger og lage motstand mot Saddam og hans regime når USA og de allierte sender inn styrkene sine.

Dette er vel noe som Bush håper på.
Nostrudamus spådde dette pinelig nøyaktig, han sa at 3. verdenskrig vil trolig starte rundt 1999 og utover... og man kan si at krigen startet da, tenker da på propegandaen,hatet, terrorisem osv....

Han sa også at "det gule" folkeslaget skulle dominere ww3, står forresten et eller anna sted i Koranen at Muslimene en gang skal dominere verden
tror nok Saddam satser på å la seg bli husket i all fremtid med å gjøre noe grusomt iløpet av denne krigsherjede tiden. så man bør forvente det verste fra ham mener jeg.
Irak har hatt sanksjoner i over 10 år, de har hatt våpeninspektører lenge, han har måttet ødelegge raketter som kunne slå ned mer enn 150 km unna. Saddam kan kanskje gjøre noe i Irak og landene rundt, men ellers lite. Andre land er en større trussel.
begynner å føle at det er påtide å avlyse turen til tyrkia
først, Nostredamus spådde ikkje ww3 i 1999 men verdas undergang.
to det er sant han spådde ww3 mellom antikrist og den vestlege berda, men då var det ein viss Henrik den lykkelige som vart fødd i 1981 som skulle lede den vestlege verda.Ikkje Bush den dumme

tre, eg trur igrunn ikkje at det blir så gale nede i Irak, må hugse at under golfkrigen hadde Saddam ein av verdas største og veltrente hærar, den fekk spank av den usa leda koalisjonen. og ein må og sja på den detaljen at 1 av 10 irakerar er blitt drept eller skadd av Saddams styre, det blir nok færre som dør dersom Usa angriper
Jeg tror nok det blir krig etter ca 74 timer. FNs våpeninspektører har begynt å evakuere as we speak, flere ambassader har stengt, enda fler land evakuerer sine landsmenn og det "diplomatiske vinduet er lukket". Saddam har delt landet inn i fire "forsvarssoner" og Bush skal holde tale til folket (les: verden) iløpet av natten norsk tid.

FN ut, USA inn.
Bush har allerede sagt at de diplomatiske forsøkene er over, de har trukket forslaget sitt i sikkerhetsrådet (våget ikke å få et nederlag). Cowboyen er løs.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Velvel. Saddam har nå sagt at hvis USA angriper vil han starte en ny verdenskrig. Han kommer til å bombe hvorsomhelst. Hav, land, fjell... samme hvor. Vil Norge være utsatt. Ettersom vi har så god kontakt med USA tenkter jeg på.
Hofsoe: Paranoid du..

For det første er saddams styrke kraftig overvurdert. Hvis USA angriper, vil nok han fokusere på å bekjempe USA. Dessuten har ikke saddam rakketer bombefly eller droner som kan nå Norge.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Ikke vet jeg. Angriper han så angriper han, ingenting vi kan gjøre med det uansett.

Men Saddam sier han vil kjempe til siste soldat og de ikke vil gi, er det bare meg eller virker det ut som at han ikke har så stor sjanse mot USA og Storbrittania??
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, vil vi redde oss selv nå så er nok USA vår hovedfiende. Greit nok at de var skikkelig greie og kule før, men Georg er faen meg helt på tur! Jeg sier vi skyter Georg OG Saddam, så er vi kvitt de begge! Irak kan event i ettertid gi bort land til Lage-Eget-Land delen her.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Enig. Hadde bare Al Gore blitt president den gangen.

Det blir som en engelskmann ett sted sa: George W. Bush vil fullføre jobben som faren hans ikke greide for 12 år siden.
Exaktemento! Farens uferdige arbeid, og olje... Alt som står i hodet på Bush'en det... Gore sku vert president, mange mener Bush faka valg-resultatet.
Uansett... Ned med Bush. Han ødelegger faktisk litt av USA sitt internasjonale ry med slikt krig-pjatt.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Rett etter 11 september sa folk "NÅ blir det krig" Den gangen tenkte ikke mange på at det kom til å bli krig pga oljen i midtøsten, men på grunn av terrorismen å hevn. Hvorfor skal ikke det være grunnen denne gangen da?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Klimakset i denne situasjonen ville vært om en hvit, ultra patriot hadde gått inn og kjørt et attentat mot Bush! Mulig vi hadde sluppet krigen da om det ikke hadde vært en slik triggerhappy president dær... Ikke at jeg støtter saddam heller, skummel kar

Edit: Hvorfor har alle i irak bart?
Sist endret av m0b; 17. mars 2003 kl. 22:37.
ikke lenge igjen før talen til bush, så får vi se hva som skjer, krigen kommer uansett men om folk kommer til å støtte den er noe annet.
Hofsoe: Saddams trusler er like (u)farlige som truslene om jihad som Taliban kom med når de ble angrepet.

boohaze: Mhm, ja. Talen til Bush blir interessant. Rykter sier at han skal gi Saddam et siste tilbud om å gå av men Irak har på forhånd avslått ultimatumet. Men jeg tror ikke Bush kan komme med noen krigserklæring i natt; FN inspektørene må få tid til å skygge banen.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Opprinnelig postet av kermit-
Hofsoe: Saddams trusler er like (u)farlige som truslene om jihad som Taliban kom med når de ble angrepet.
Vis hele sitatet...
Sånn rent bortsett fra at Saddam faktisk har bio/kjemiske våpen. Men det er nok uansett ikke noen fare for at de våpnene skal nå den vestlige verden med det første. Det jeg annser som den største faren er at Saddam angriper Israel med bio/kjemiske våpen. Sist så greide Senior Bush og holde Israel i tømmene mens de ble angrepet av Irakiske raketter. Men nå har Israel en meget krigshissig statsminister og det skal mindre til en et kjemisk angrep for at han går til krig. En krig med israel involvert vil gjøre situasjonen mye mer betent for arabiske ledere. Det vil også kunne utløste en massiv terror bølge. Terror nettverk trenger ikke og sammarbeide med et land for og angripe, bare målet er det samme.

Var det noen av dere som så den yperlige BBC dokumetaren (Dok1: Arven etter Saddam Hussein) om Irak på NRK1 i dag? Den ga et godt bilde av Saddam for dem som ikke enda har satt seg inn i hva han har gjort gjenom tidene. Den skal gå i reprise på NRK2 torsdag kl 22.50. Mer om dokumentaren finner du her.
Leste ett eller annet sted at Saddams planer er å krype ned i atombunkersen sin, vente på masse Amerikanere, vente til de har slåss igjennom halve Baghdad så "søle" de kjemiske våpnene han har utover Baghdad. En god håndful døde amerikanere + en liten arabisk befolkning utryddet..kan bli artige tider ja..
Natural selection has come home..
Vis hele sitatet...
Ja, jeg så dokumentaren (noe av den). Jeg mener den var langt fra objektiv, men så var den jo lagd av BBC (britisk)

Jeg mener også at Saddam er en svært liten trussel, men at terroristorganisasjoner vil bli mer aktive ved en krig, når hatet mot angriperne/vesten blir større.
Sånn rent bortsett fra at Saddam faktisk har bio/kjemiske våpen.
Vis hele sitatet...
Ingen rakk å bevise at han hadde WMD som fungerte.
(Har du tatt den Dagbladet artikkelen litt for alvorlig? )

Mates: BBC skal liksom være litt objektive
Syntes det er litt modig av USA å angripe Irak, siden de "vet" at Saddam har "store mengder biologiske og kjemiske våpen" og de "vet" at han "er villig til å bruke dem på sin egen befolkning(!!!)". Siden de "vet" dette så syntes jeg de er litt uforsiktige med sivile Irakiske liv....
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Leste akkurat på tekst tv at USA får angriper med 5 land. USA, Storbritania, Danmark, Spania og FRANKRIKE. Danmark stiller med noen soldater, Spania skal ikke være med i noe angrep direkte men de stiller med et skip med medisinsk hjelp, og Frankrike hjelper til hvis Irak skyter biologiske eller kjemiske bomber.

Jeg synes at Norge burde i allefall si at vi står klare med soldater hvis det er krise og er villige til å hjelpe til.

Bush er en gal mann, det samme er Saddam. Jeg håper på en kortvarig krig med lite blod. USA må vinne.
Hvis USA vinner lett, vil mange mektige menn i USA kreve at Bush fortsetter. Derfor håper jeg at amerikanerne taper så mye som mulig, uten at det går for mye ut over sivilbefolkningen
Tror ikke vi trenger å bekymre oss for noen 3 verdenskrig, fordi irak og kompani sier at allah skal komme å knuse oss.
Var det ikke det afganerenes plan også da?

Allah skulle: "knuse USA djevlene og alle deres allierte"
Til nå har allah gjort en ræva job
Sist endret av Almighty; 18. mars 2003 kl. 21:39.
Hofsoe: Umulig, Frankrike blir bare med på en krig hvis Irak bruker WMD mot koalisjonsstyrkene. Forøvrig skal det være 40 land som støtter USAs angrep. Men dette inkluderer uvesentlige land som Afghanistan, Uzbekistan og lignende.
Ministry of Love
sptz's Avatar
kermit- jeg antar at når FN sier at det er så stor fare for at han har bio/kjemiske våpen så antar jeg at han faktisk har det..
Irak er visst bare begynnelsen etter hva ryktene sier. Etterhvert skal han ta hele "ondskapens akse", og han stopper nok ikke der. Bush leter etter feil hos alle land han "hilser på", slik at han bygger oppe grunner til å ta alle og enhver som ikke frivillig vil overgi seg til Bush. Kanksje Bush har langsiktige planer om litt "verdenshersker"? Er enig i at Saddam kan være en trussel, men man kan da komme frem til mer fredelige løsninger? FN har jobba på spreng, og fått frem noen jævla gode resolusjoner spør du meg..

Det aller verste er at normale folk som ikke har mye valg må gå ut og kjempe krigen for han. Folk med kone og 3 barn, får levert et gevær i hånda, har i oppgave og løpe på og skyte som en gal banan til beina brutalt blir skutt bort under kroppen hans og han ligger og blør ihjel.

Hva med og gjøre det "Teh Viking Way",der Kongen (eller lederen) står personlig foran på båten og slår fra seg til han er dø. Eller den gode gamle engelske "duellen", hvor hver av kamphanene får utlevert en pistol og går ti skritt og skyter hverandre pent og pyntelig i ryggen?

Neida, BUSH ER BARE EN JÆVLA KYLLING! Samma med resten av verdens ledere. Jævla kyllinger alle sammen! Gå i fronten som en mann
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Opprinnelig postet av kermit-
Hofsoe: Umulig, Frankrike blir bare med på en krig hvis Irak bruker WMD mot koalisjonsstyrkene.
Vis hele sitatet...
Mente det var noe sånn jeg skrev jeg da men. Leste det på tekst-tv.