Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 2729
Noen som har hørt om "The Bible code?"

neivell...uansett så er det visst en eller annen smart fyr som har funnet ut at bibelkoden sier noe om datoen, 03.03.03. Da skal det visst skje noe som blir verdensnyhet eller no.
Stiller meg veldig kritisk til slike spådommer, men det blir jo spennende å se om det stemmer. Andre bibelkoder har visst fortalt om hitler og nazi greien, og når kjente folk har dødd.
Trådstarter
Fant detta...

The book states that the codes in the Torah can be used to predict future events. This is absolutely unfounded. There is no scientific or mathematical basis for such a statement, and the reasoning used to come to such a conclusion in the book is logically flawed. While it is true that some historical events have been shown to be encoded in the Book of Genesis in certain configurations, it is absolutely not true that every similar configuration of "encoded" words necessarily represents a potential historical event. In fact, quite the opposite is true: most such configurations will be quite random and are expected to occur in any text of sufficient length. Mr. Drosnin states that his "prediction" of the assassination of Prime Minister Rabin is "proof" that the "Bible Code" can be used to predict the future. A single success, regardless of how spectacular, or even several such "successful" predictions proves absolutely nothing unless the predictions are made and evaluated under carefully controlled conditions. Any respectable scientist knows that "anecdotal" evidence never proves anything.


[edit]
http://cs.anu.edu.au/people/bdm/dilugim/torah.html
[/edit]
Sist endret av ruben; 28. februar 2003 kl. 11:39.
Vel, siden Biblen inneholder så mye stoff, er det ikke et problem å finne skjulte "tegn" der. Når DGT ble skrevet, hadde vi jo ikke 365 dager i et år, siden vi bruker Cæsars Kalender, og da gir jo ikke spådommene mening. "Hvis du vil ha et bevis, alt du trenger å gjøre er å lete lenge nok ! "

Menmen, kanskje det skjer noe... Det hadde vel bevist at Gud fantes og skapt en liten omvelting. Men ingen kommer til å si at Gud finnes noe mindre hvis det ikke skjer noe...
En kar brukte telefon katalogen og kom fram til omtrent det samme.
Det er jo klart at når du har så mye informasjon som i bibelen (evt telefonkatalogen eller hvasomhelst) vil du alltid klare å finne fram til noe tull.
*leter i Ringenes Herre*
Godt eksempel!
Leter i Linux kernelen jeg, så ser vi hva vi kommer fram til
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hmmm, leter i Night's Dawn trilogien (Ringenes herre, bare sci-fi) .. men jeg er helt enig, du kan finne "bevis" for hva som helst i bibelen. det værste er at du kan finne "bevis" for en ting et sted og "motbevis" for en ting et annet sted. En som er mot kristendommen og kan bibelen, er en farlig ting (for kristne altså). Meneh.. hører ikke dette litt til kristendomstråden?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
030303 hmm, virker litt mystisk. Vi har bare 3dager igjen. Alle gode ting er vel 3. hihihi

Hva skal dere bruke disse 3 dagene til da?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hva skal dere bruke disse 3 dagene til da?
Vis hele sitatet...
... LAAAAN!!
forstod egentlig veldig lite. noen som kan forklare litt mer detaljert da?
Noe skjer den 03.03.03 som er en verdensnyhet, hva mer er det å forstå?
SkyFex skal på LAN de 3 siste dagene

Tuller.. Det er snakk om 'koder' som er skrevet i bibelen, er litt usikker på nøyaktig hvordan de har kommet fram til dette, men de har sansyligvis bestemt seg for å spå 'dommedag' eller hva du vil kalle det, som har blitt gjort 1000 ganger før, og bare trekt fram noen tilfeldig tall el.l fra bibelen og sagt "03.03.03, da er det slutt på verden"
Get it?

edit: var ikke dommedag nei, bare at noe stort skulle skje
det er sikkert da USA går til angrep på Irak
Husker det var det samme 9.9.99 9 over 9, da skulle liksom verden gå under, husker mange fjortiser i klassen min var dritredd for at det var deres siste levedag!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Var det ikke en fyr ved navn Nostradamus(?) som spådde massa som har skjedd bl.a. de to verdenskrigene og wtc.. ?
nostradamus har spådd masse rart... et par ting som tilogmed er litt spesifikke. Men generelt så er det egentlig bare å spå i vei, så lenge du ikke er alt for nøyaktig, kommer det garantert til å slå til.
Master debater
Dekilaz's Avatar
det som er gøy er at folk tolker ting laaangt utover det som var ment fra forfatterens side (gjelder alt fra diktanalyse på vgs til bibeltolkning under teologistudier).
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Dette er litt rart da. Det er tredje gangen det er 030303.
030303, 03031003, 03032003.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Man har 3dager igjen å leve, og så skal man bruke tiden på LAN?
Det er det mest tragiske jeg har hørt. Jeg skal ihvertfall pule mage damer og sniffe masse kokain og ta heroin og alt jeg får tak i. Så skal jeg smelle det stygge trynet til pappagutten Bondevik. Og jeg skal gå naken på torgalmenningen.
Og så skal jeg pule enda flere damer.

Og skyfex skal på lan? tragisk.
Ah, shit... Jeg blir 15 den åttende, jaja fjortis for alltid
Opprinnelig postet av Schizoma
Man har 3dager igjen å leve, og så skal man bruke tiden på LAN?
Det er det mest tragiske jeg har hørt. Jeg skal ihvertfall pule mage damer og sniffe masse kokain og ta heroin og alt jeg får tak i. Så skal jeg smelle det stygge trynet til pappagutten Bondevik. Og jeg skal gå naken på torgalmenningen.
Og så skal jeg pule enda flere damer.

Og skyfex skal på lan? tragisk.
Vis hele sitatet...
Litt av en tøffing du er...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Tenk på 06.06.06 da.. 666, det MÅ jo bare være dommedag. Wæææ vi har bare 3 år igjen å leve!!
Jeg håper virkelig han var ironisk...
Opprinnelig postet av Schizoma
Man har 3dager igjen å leve, og så skal man bruke tiden på LAN?
Det er det mest tragiske jeg har hørt. Jeg skal ihvertfall pule mage damer og sniffe masse kokain og ta heroin og alt jeg får tak i. Så skal jeg smelle det stygge trynet til pappagutten Bondevik. Og jeg skal gå naken på torgalmenningen.
Og så skal jeg pule enda flere damer.

Og skyfex skal på lan? tragisk.
Vis hele sitatet...
Husker en side jeg var innom for lenge siden hvor en kar skulle slippe en nyhet/dose informasjon som skulle revolusjonere alt mulig her i verden og greier. Tror det var 03.03.03 det skulle skje. Var en side med svart bakgrunn og rød new times roman skrift på.
Angående spådommen fra nostradamus om wtc. han spådde at to (eller var det bare en?) jernfugl skulle kræsje inn i to tårn, så den er jo ganske nærme. uansett, når nostradamus levde fantes jo ikke fly, så jernfugl var vel det nærmeste han kom!

TipX: har du adressen? (regner ikke egentlig med det siden du ikke poster den!) Har noen denne adressen?

SkyFex: God nyhet, faktisk litt mer en 3 år! (3 år, 3 måneder og lit mer enn 3 dager )
Husker noe TRAGISK en kammis av meg kom med... 1337 i cs er jo som kjent elite, og så har du 666... 1337 + 666 = 2003...
At han i hele tatt grubla på det forundrer meg!
Uansett... Y2K var jo som kjent mange bibel-boyers dommedag. Skjedde det? Naj.
Opprinnelig postet av Dradeel
Husker noe TRAGISK en kammis av meg kom med... 1337 i cs er jo som kjent elite, og så har du 666... 1337 + 666 = 2003...
Vis hele sitatet...
OMGOMGOMG!!! t3h üb3r 3v17 üb3r l33t üb3r h4x0r t4k3 0v4 t3h üb3r w0r7d!!!!!
Opprinnelig postet av Dradeel
Husker noe TRAGISK en kammis av meg kom med... 1337 i cs er jo som kjent elite, og så har du 666... 1337 + 666 = 2003...
At han i hele tatt grubla på det forundrer meg!
Skjedde det? Naj.
Vis hele sitatet...
oooh, denne var jo ny.
Han sa ikke at den var ny, men at det aldri skjedde.
Interessant, hvor mange ting kan man forutse hvis man begynner å tyde ciphering nøklene f. eks. i SSLv3?
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
hva med domme dag 06.06.666 æææææ
Vi har bare *orker ikke å regne ut* dager i gjen å leve...
[BaH]
Skjer der noe 030303 er det nok krigen nede i irak,
eller en ny attack mot usa.

ellers kommer jeg til og leve mitt vanlige liv. våkne opp, lage en koppkaffe, hoppe i dusjen, deretter ta bussen til jobben og høre på nyheter og musikk..

men det er alltid fett når det er 030303, eller klokken blir 22:22 osv osv..
De diskuterte dette på oprah en gang. en fyr som så navn, hendelser, plasser, tidspunkt, ju nejm it i en eller annen hellig skrift. Det er jo bare bullshit! Se foreksempel på teksten her. Som jeg selv har skrevet
Her står det jo klart at dette hender:
Oprah dreper hele verden

Det står riktignok ikke hvor og når, men skriver jeg en side til, dukker det nok opp

tilfeldigheter?...

eller ren og klar bull-shit
Anngående min post: Det som ikke skjedde hadde ikke noe med 1337 + 666 å gjøre... det var bare noe VIRKELIG TRAGISK tall-mixing for å lage ett årstall.
Det som ikke skjedde var dommedags-spådommene rundt Y2k!
Dradeel: fullstendig klar over det
Trådstarter
oi...mange innlegg siden jeg var her før idag...

Nei det greiene med bibelkoder tviler jeg sterkt på at stemmer. Om du leter lenge nok så får du vel telefonkatalogen til å si noe om telenors grimme intensjoner óg...

Var bare litt morro og poste ... bare vent å se den 03.03.03. Sikkert en eller annen "verdensnyhet" som slår til. Britney Spears joiner armyen og løper rundt som selvmordsbomber eller no annet sprøtt...
huff...tror jeg er litt overtrøtt...

Den 3. mars har jeg føttene plantet godt nedi det nye snowboardet mitt på vei ned sunnmørs alpene...håper jeg får stå i fred uten forstyrrelser fra omverdenen.
Men hvis du ser oppom så var det andre som ikke var det... Som Morka's utdrag fra min post... Litt av posten er kutta vekk, og sammenhengen til "Skjedde det? Naj!" ble vekke...

Jeje... drit. Dette var min siste post i saken... kommer for langt utpå viddene med slikt snikksnakk!
nostradamus (eller hva han het) sa noe om når de to tvillinger faller osv.

synes for øverige 20. februar i fjor er en bedre dato enn 03.03.03, for den 20. februar 2002 kunne man lese datoen begge veier og få den samme datoen (20022002). Det heter noe spesielt, husker ikke hva. Uansett, forrige gang det var var i 11111111, en stund siden mao.
stor overtro til slike dager i gamle dager også, orker ikke lete etter eksempler nå..
Det er utrolig mange som spår om fremtiden. Ikke rart at en og annen spår riktig. Resten blir glemt.
Så: hvis dere vil bli berømte, spå et eller annet om fremtiden, fortell det, og kanskje dere har flaks.
Opprinnelig postet av chnes
Husker det var det samme 9.9.99 9 over 9, da skulle liksom verden gå under, husker mange fjortiser i klassen min var dritredd for at det var deres siste levedag!
Vis hele sitatet...
Det som er skummelt er at en og annen mdb-unge kan finne på å klikke totalt fordi han tror alle skal daue i morra uansett :P
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Jeg personlig tror ikke på noen form for eksistens.
Opprinnelig postet av chnes


TipX: har du adressen? (regner ikke egentlig med det siden du ikke poster den!) Har noen denne adressen?

Vis hele sitatet...

jeg tror det er denne han tenker på http://www.8march2003.com/

ps. les Disclaimer
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det er faen meg ikke lenge igjen nå.
ja ja, også mandag etter vinterferien og alt!
Opprinnelig postet av Apophis
jeg tror det er denne han tenker på http://www.8march2003.com/

ps. les Disclaimer
Vis hele sitatet...
fra siden:
On March 8th 2003 something extraordinary will be posted on this site
Vis hele sitatet...
det var den 8. altså! ikke 03.03.03!
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
åh faen!

Helvete!
Jeg lever ennå så det er vel et godt tegn. Har ikke hørt om noe skummelt ennå. Er egentlig ikke så veldig nervøs... Tror nok jeg overlever denne dagen også.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ja så sannelig.. lever i det beste velgående, hvertfall fåreløpig og nå er det bare 11 timer igjen av dagen.. Tro hva fandenskap som vil skje? :P
I like turtles
Skyfex's Avatar
hmmm, skal det ikke skje noe snart da?