Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det riktig at O.J vart politi anmeldt?
JA 24 30,00%
NEI 56 70,00%
Stemmegivere: 80. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  59 2553
Dradeel:
Buddhismen har jo sitt utspring fra hindu/vedisk filosofi/religion, så utspringet kan vel spores tilbake til hinduismen også kanskje. Når det gjelder hvilken vei det står, så har det ikke noen betydning (i buddhismen ihvertfall (jeg er buddhist) ).
Det naziene har gjort, som ikke har vært gjort før, er å tilte det, slik at det står på skrått, og virker mer "aggressivt" eller...pågående...eller hva jeg skal si.
...så vips så fant dem opp et nytt tegn!
I nazi-miljøet skal det visst symbolisere "framgang" eller noe lignende har jeg hørt rykter om...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Dette begynte å bli en god del OFFTOPIC.
ja...jeg skal slutte...det er vanskelig å sitte hjemme på fredagskveldene man blir "carried away"...
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
I know the feeling.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Flang brenning er straffbart og derfor syns jeg det er helt greit at det ble anmelt. men at det var O.J som ble anmelt og ikke kåre vallebrok syns jeg derimot er litt merklig i og med at det påviselig ikke var han som satte fyr på flagget men personen som førte flagget over lyset.

men så vitt jeg vet så er det fengsel straff for flagg brenning og ikke bot..

men har dere tenkt på hva reaksjonen hadde blitt vis han hadde brent et irakisk flagg og ikke et amerikansk? Da tror jeg de fleste ikke hadde brydd seg det minste (sånn bortsett fra at ingen hadde tørt og komme på smuget på torsdags kvelder)
ninja5000: jeg bøyer meg i støvet... Du har vel helt korrekt. Stund siden jeg hadde om det, men det er iallefall snudd og vendt på... det jeg ville si. Og det ligner og på 2 S'er. Om Hitler and company hadde det i tankene vet jeg ikke...

spetznaz: grunnen til at jeg personlig nevnte en "symbolsk bot" var vel fordi at OJ ikke burna flagget ned, men mest sannsynlig bare visste om det... Eller kanskje ikke?
Han stod nå der.
Og det at Kåre-TV2 Sjef hadde akseptert det er jo og noe...
Derfor kan man ikke bure inne OJ fordi han tente på ett lys som ett flagg vart bevegd mot, når han ikke gjorde det selv.
Og han får vel en slags mildere bot når han er kjendis... Slik er det vel bare... uansett hvor dumt det er...
Sist endret av Dradeel; 1. mars 2003 kl. 00:25.
Opprinnelig postet av spetznaz
Flang brenning er straffbart og derfor syns jeg det er helt greit at det ble anmelt. men at det var O.J som ble anmelt og ikke kåre vallebrok syns jeg derimot er litt merklig i og med at det påviselig ikke var han som satte fyr på flagget men personen som førte flagget over lyset.

men så vitt jeg vet så er det fengsel straff for flagg brenning og ikke bot..

men har dere tenkt på hva reaksjonen hadde blitt vis han hadde brent et irakisk flagg og ikke et amerikansk? Da tror jeg de fleste ikke hadde brydd seg det minste (sånn bortsett fra at ingen hadde tørt og komme på smuget på torsdags kvelder)
Vis hele sitatet...
Det er Valebråk som ansvarlig redaktør i TV2, eventuelt redaktøren i Torsdagsklubben, som er ansvarlig for hva kanalen viser frem, uansett om Valebrpk viste dette eller ikke (så var ikke media-timene helt bortkastet da!)

Høyeste straff er fengsel, det betyr ikke enten eller! Han kan sikkert få en mildere straff, som en bot!

Det er jo ikke så mange som har reagert heller da, den amerikanske ambassaden sa vel at det var "greit" og at de ikke ville anmelde det! At noen kristne anmelder OJ er idiotisk!

Når det var snakk om hva vi hadde tenkt om OJ hadde brent det norske flagger (noe som han nesten gjorde) og hva vi hadde ment: å brenne det norske flagget hadde så klart skapt oppstyr, bondevik hadde nok garantert reagert! hvorfor? det blir liksom mer personlig. tror ikke de norske amerikanerne som satt og så på ble så veldig glade for at han OJ brente flagget. men det betyr jo ikke at det blir riktig å brenne det amerikanske flagget! jeg sier ikke at jeg syns at OJ ikke skulle brenne flagget, jeg syns det var kjempe bra gjort. jeg liker ikke politikken til amerika, og jeg mener det OJ gjorde var for å kritissere denne. kanskje krenke den amerikanske nasjonalfølelsen!
Folk som i BUNN og GRUNN ikke har noe med saken å gjøre, og som egentlig ikke skal kunne føle seg støtt på noen måte skal ikke anmelde slikt, uten videre beskjed eller kanskje "medfølelse" av folk som virkelig kunne følt seg støtt. (som amerikanere eller folk ved den amerikanske ambassade), men tviler på at Friis og hans bibelsenter har noen virkelig amerikansk tilknyttelse...

Galt gjort av otto? ja ok. Rett gjort uten tanke på loven? Uten tvil... Man fårstod godt hva han mente. Og han er jo kjent for å sjokke folk med sine meninger...
det gjør vell egentli ikkje nokka at han bli anmeldt. så kan jo rettssystemet få avgjøre om det var galt det han gjorde...
På en side er jo brenninga ulovlig, men who cares egentlig? Det gikk egentlig ikke ut over noen som helst, derfor skal man drite i det.