Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Er det riktig at O.J vart politi anmeldt?
JA 24 30,00%
NEI 56 70,00%
Stemmegivere: 80. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  59 2552
Nå er disse jævla kristen folket ute igjen. Denne gangen har de anmeldt O.J pga flaggbrenningen for 2 uker siden.

Dere tenker nok at det er riktig, det er jo ulovlig osv osv.

Når ikke en gang statsministeren reagerer på dette så burde vel ingen andre reagerer mer på dette.

Det er pastoren ved Regnbuen Bibelsenter, Finn Henrik Friis som har anmeldt O.J.

Jeg blir noget irritert på disse folkene. De må nå tåle en spøk.
(Dette kommer jeg sikkert til å få mye kjeft for)
Var det riktig gjort av Friis å anmelde han?
Sist endret av Hofsoe; 3. mars 2003 kl. 21:23.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Flaggbrenning er jo ulovlig, så hvorfor ikke. Hvis du dreper en person foran tv, "på spøk" så kommer jo onkel blå rimelig kjapt og henter deg.
Var jo ikke O.J som brant det. Han tente bare lyset?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Riktig nok, kan de ikke heller da anmelde han som holdt flagget da?
Det var ikke riktig å anmelde ham.
JA det var ulovlig, men SÅ forbanna svake skal man da ikke vere at man ikke klarer å takle en ironisk spøk og en ikke alvorlig ment flaggbrenning.
Og rett skal vere rett. Han bare fyrte på lyset, det var noen andre som bevegde flagget på stearinlyset i bg...

Hvis jeg ikke husker helt feil?
vel, det var jo en ulykke.. det sa de jo hele tiden..

Shit happends.
d e bare rævva! jeg skal faan meg brenne flag i ovnen! uansett om det er ulovli så hadde han rett i d !

OJ sIn FaN har snakket
var det en ulykke?... Trodde det var meningen jeg
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg synes O.J. har gått litt for langt nå jeg altså.. hæhæ.. neida, jeg blir gæærn av folk som ikke skjønner en spøk. GO OJ!!
Dersom noen skulle anmelde dette, burde det vel heller være USAs ambassade, og ikke kristenfolket... Jaja, er vel ikke annet å vente... OJ er jo tross alt Satans utsendte i Norge, eller hva-det-nå-enn-var-de-skulle-ha-det-til...
Altså... de sier vel det bare er en ulykke, men VAR det det? Nope. Flagget vart beveget bevisst mot lyset, og det passa jo perfekt inn i sammenhengen... :P

Uansett... Tror de må nøye seg med en bot til OJ da... og faktisk ta i betraktning at "TV2 Sjef Kåre" hadde latt den gå gjennom filteret for hva som er akseptert.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Unknown_User
OJ er jo tross alt Satans utsendte i Norge, eller hva-det-nå-enn-var-de-skulle-ha-det-til...
Vis hele sitatet...
Ondskapens ypperste prest!

Opprinnelig postet av Dradeel
Uansett... Tror de må nøye seg med en bot til OJ da... og faktisk ta i betraktning at "TV2 Sjef Kåre" hadde latt den gå gjennom filteret for hva som er akseptert.
Vis hele sitatet...
Da burde også Valebrokk ta en del av skylda. Jeg synes det er tøft at TV2 lar O.J gjøre dette. Bare synd han ikke tente på det norske flagget!
Det norske flagget? Da hadde OJ blitt bura inne, så det hadde vert uakseptabelt... Og det hadde jeg faen meg ikke synes hadde vert morsomt i hele tatt. Visse ting skal man faktisk ikke rokke med.
Det norske flagg er jo betegnelsen på den norske stolthet og hvor vi er fra... Bor vi i USA? nei Derfor ser jeg ikke noe gale i det som ble gjort... Seff, man kan jo ikke fortsette med det. Men en gang, EN VITS... Det burde gå gjennom uten noe lengre etterspill!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Litt dobbeltmoral hvis det er greit at vi brenner det amerikanske, men ikke det norske da..
Mmm... maybe. Men det gjelder jo ikke bare meg. Du som nordmann, og alle som nordmenn er jo litt stolte av flagget sitt. Og den største delen av det norske folk ville ikke synes det var morsomt å se det norske flagget bli burna ned av en nordmann... I ETT HUMORPROGRAM... Han ville jo bli burna inne og mista absolutt all den status han har opparbeidet.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Hadde O.J brent opp det norske flagget forrige uke så hadde jeg ledd meg i hjel tror jeg. Herregud, det er da bare et tøystoff som er farget.
siden det var show, så synes jeg ikke at han skal bli anmeldt for det. Hadde det derimot vært på Rådhusplassen i Oslo (eller hva det heter) så ville det vært litt drøyt.
Egentlig er bare nasjonalsymboler til for å heve et land over et annet. Det i seg selv er galt (?)
Når ikke en gang statsministeren reagerer på dette så burde vel ingen andre reagerer mer på dette.
Vis hele sitatet...
Bondevik reagerer aldri. Han blir bare litt irritert(Nytt på nytt

Jeg synes det er helt greit at han blir anmeldt jeg. Flaggbrenning er ulovlig og uansett hvorfor det blir gjort er det fortsatt ulovlig(teller selvsagt ikke for destruering). Det er jo faktisk ulovlig å kaste et norskt flagg i søppeldunken.

OJ er konge, men når han bryter loven burde han få straff uansett.
Hvorfor skal ikke O.J bli anmeldt for flaggbrenning når andre gjør det? Og det at det ble gjort på en ironisk måte har ingenting med saken å gjøre, er mye man kunne gjort da hvis det bare var på en ironisk måte. O.J er kongen, men dette synes jeg han kunne spart seg for.

Hadde det vært et norsk flagg som ble brent, så hadde det ikke vært morsomt i det hele tatt.
jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så vanvittig strengt at man ikke kan kaste et flagg i søpla en gang, eller gjøre noe litt dumt med det!
Et flagg er tross alt bare en "ting"...og den "tingen" er egentlig ingenting verdt... og vi har mer enn nok av dem her i norge..hehe..

men..brenning av flagg offentlig på TV blir litt for dumt igjen da...
Uansett så var det ikke et "ekte" flagg han brant.
Amerikanske flagg er visstnok laget av et materiale som ikke er brennbart...
Er det ulovlig å brenne en kopi/tegning av flagg også?

Forstår ikke hva som er så jævlig galt med å brenne et flagg jeg. Hadde ikke kjent det noe sted om han hadde fyrt opp det norske flagget. Om det er norsk eller amerikansk, eller italiensk eller whatever...samme faen det vel!
Opprinnelig postet av Dradeel
Mmm... maybe. Men det gjelder jo ikke bare meg. Du som nordmann, og alle som nordmenn er jo litt stolte av flagget sitt. Og den største delen av det norske folk ville ikke synes det var morsomt å se det norske flagget bli burna ned av en nordmann... I ETT HUMORPROGRAM... Han ville jo bli burna inne og mista absolutt all den status han har opparbeidet.
Vis hele sitatet...
Det norske flagget er greit det, men det har jo et slikt jævelig stygt kors på seg.

Otto får garantert en bot, eller noe lignende symbolsk i straf. Noen idioter skjønner jo ikke hva som er alvor og hva som er spøk. Så dette er vel bare å regne med.
Joda... er ett litt ugly kors imidten... glad for at det er sidelengs og at den sentrerte fargen er blå

Og det er nettopp det! Otto har jo advart om at folk som ikke FORSTÅR ironisk humor skulle ikke få se programmet. Alt bygges jo på ironi, ihvertfall fra OJ's side... Som folk faktisk ganske lett kan se, og det er jo egentlig ganske bra det han sier, når du tenker det helt ironisk...
Seff, det er ikke unnskyldning for flagg-burning. En symbolsk bot får'n vel... Siden det er mye som må taes i betraktning for fyren... Det vart jo akseptert, og han fyrte jo bare på stearinlyset... Ikke flagget...
Grunnen til at vår alles kjære Otto ble anmeldt er nok ikke så mye at han brant selve flagget, mer at den halvpuritanske og über-kristne delen av befolkningen endelig har noe "ulovlig" på ham og kan få ham til å svette litt......

En kan også gjennom denne hendelsen se litt av holdningen her til lands, hadde det for eksempelt vært et filipinsk eller et somalisk flagg (samme for hva grunn), tror dere folk hadde reagert på samme måte?hmmm......?
tror ikke folka som anmelder ham vet hvordan et filipinsk eller somalisk flagg ser ut...
Ett godt poeng bears... man ville feid det vekk veldig lett... Man ville bare fått ett lite etterspill...

Eller kanskje noen kristne folk øynet sjansen til å vere barmhjertig?

Men du ser hvilken flurore det amerikanske flagget har skapt... Hva tror du hadde skjedd !HELT SERIØST! med det norske, eller kanskje det svenske flagget? Våre artsfrender i øst ville nok ha reagert kraftigt både offisielt og utenfor...
Tror mange av dere har en utrolig dum tankegang.
Jeg innrømmer at jeg syns flaggbrenningen var ganske morsom (så det ikke på direkten). Men er det lovlig? Nei.

OJ bør få samme straff som hver av oss ville fått. Selv om det var en spøk er flaggbrenning ulovlig. Om vi skulle latt folk slippe forbi norges lover fordi de var på TV og det hele bare var på spøk, ja da tør jeg ikke engang tenke på hvordan framtidens TV-underholdning ville sett ut.

Skjønner at mange av dere reagerer. Det har vel en sammenheng med IQ og voksenhet og gjøre (for å sette det hele på spisse). Men tenk dere om folk skulle fått slippe unna bare fordi de gjorde det på spøk, eller fordi de var kjendis. Hvordan tror du det hele ville endt opp? Loven kan dessverre ikke gi enkelte unntak. Det ville blitt uretferdig og feil.

Kall meg gjerne kjip og dum. Men selv hvor morsomt det var kan man ikke snike seg forbi norges lover.

Btw; syns mange av dere er ganske trangsynte og har en veldig tåpelig holdning over enkelte deler av befolkningen. Særlig bears. Han er rett og slett latterlig.
Better than thou.
Hadde bedre ting å gjøre enn å se på TV når det skjedde (:P), men jeg ble faktisk jævlig irritert når jeg hørte om dette. Har ikke en forbanna dritt med saken å gjøre om det var humoristisk ment eller ikke.

On a sidenote, var innom ambassaden idag for å fornye passet, og det er fortsatt like tight sikkerhet der nå som sist jeg var der for ca. et år siden. 2 synlige politimenn med submachineguns eller whatever klar for å skyte på sekundet og revolver i beltet. I tillegg er det et nesten 2 meter høyt gjerde rundt bygget og utenfor der igjen er det sånne halvmeter høye veisperringsblokker. Man må gjennom sikkerhetssjekk som består av ransakelse av alt av vesker og lommer i tillegg til bærbar metaldetektor. Bilinngangene er sikret med bomporter og to sikkerhetsvakter ved. :]
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, er det bare meg som syns at OJ er utgått eller? Er jo ikke morsomt lengre, nå skal han bare slenge dritt til folk så ørevoksen flagrer for å få folk til å le. Enkelte ting han tar opp er rett og slett bare tåpelig...

Hadde egentlig mye rart jeg skulle si om lover og holding og eventuelle brudd av den, men i og med at det var USA's flagg (eller har jeg missforstått? Skumma bare gjennom tråden :s) så kan jeg egentlig ikke påstå at jeg bryr meg .
Blir litt smør på flesk når mediene eller hvem det nå var sa at komikerene måtte begynne å "morsomgjøre" 11. september, slik at folk "kom seg videre..." Eller er det jeg som husker feil nå?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Det derre stygge, ekle trynet til han derre stygge, ekle Otto Jespersen skulle fått en på det derre stygge, ekle trynet.
Hvilken lov er det O.J. egentlig bryter?
Han gjorde noe ulovlig og burde bli straffet. Men siden han er kjendis kommer politiet til å henlegge saken.

ana: En lov som sier at man ikke skal gjøre noe "slemt" mot andre lands flagg.
RipZ:hehe,den kom ut litt feil i slutten.

Er saken henlagt? På hvilket offisiellt grunnlag?
Opprinnelig postet av kermit-
ana: En lov som sier at man ikke skal gjøre noe "slemt" mot andre lands flagg.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg hører dere sier det, men hvilken lov? Hvordan lyder den?
Flaggbrenning er ikke ulovlig i Norge...
Pastoren i et intervju
- Vi har rådført oss med jurister. Det er tydelig i norsk lov at flaggbrenning er forbudt. Vi regner med at norsk lov blir fulgt og at politiet og rettapparatet reagerer.
Vis hele sitatet...
Det er ulovlig darkstar.
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Men hva hvis O.J hadde begynt å slenge dritt om nazi folka, hva ville skjedd da? Hva hvis O.J hadde brent opp et nazi flagg, ville han bli straffet for det? Det er jo et flagg. Kanskje jeg skal lage meg et flagg å brenne det opp utenfor stortinget, se hva som skjer. Det er et flagg så da ville vel jeg blitt straffet å da?
et naziflagg blir jo ikke det samme. det representerer jo ikke ett land.

poenget her er jo ikke at et flagg er et flagg, men hva det symboliserer.
Sist endret av cezar; 28. februar 2003 kl. 10:21.
OJ må jo tåle en anmeldelse eller to da.. Regner med at han er forberedt på reaksjoner på det han gjør lissom..
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
cezar: Etter det jeg vet så betyr hakekorset lykke. Det amerikanske flagget står for alle statene. What´s the big deal? Kan ikke folk bare få lov til å brenne det de vil?

Når det kommer til dette med flagg, så sier de bare flagg brenning, da står vel alle flag likt. Jeg vet ikke om det står noe om at det ikke er lov til å brenne et Nasjonalflagg i grunnloven, men den grunnen de har oppgitt pga flaggbrenning så er ikke det riktig hvis det er lov til å brenne et Naziflagg eller et supporter flagg. F.eks Brann, rosenborg osv...
off-topic:

hakekorset, eller swastika som det heter, betyr "åndelig seier" og stammer fra buddhismen og østen/india.
på gamle statuer av Buddha så har han ofte et swastika malt på hjertet. i tibet symboliserer det "hjertets segl" og skal bringe lykke.
det betyr også "forandring", tallet 10.000, de fire årstider og de fire eksistensnivåene ifølge jainismen: gudeverden, menneskeverden, dyreverden og underverden.
Jeg ser det noe noen sier om at OJ får mindre straf fordi han er kjendis. Ja, retsvesenet fungerer nesten slik.

Eks:
Man blir tatt for å kjøre alt for fort, men sliper straff fordi han hadde så bra bil og det var ikke noe fare.

veldig dårlig eksempel:
Kongen

Flere eksempler:
Hvis du klarer å få saken din i VG, kan du banne på at en politiker engasjerer seg.
(Nei da snakker jeg ikke om drapssaker)

Gjenopptaking av saker:
Har du blitt uskyldig dømt? Håper du har mye penger, for du må betale en jurist eller lignende for å få gjenopptat saken.
Zalderach: Kongen kan ikke bli straffet

Uansett. Kan jeg få vite om noen av dere så Otto tenne på flagget? Så selv programmet, og det var ikke han som holdt flagget?
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
HELT RIKTIG!!!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av ninja5000
off-topic:

hakekorset, eller swastika som det heter, betyr "åndelig seier" og stammer fra buddhismen og østen/india.
på gamle statuer av Buddha så har han ofte et swastika malt på hjertet. i tibet symboliserer det "hjertets segl" og skal bringe lykke.
det betyr også "forandring", tallet 10.000, de fire årstider og de fire eksistensnivåene ifølge jainismen: gudeverden, menneskeverden, dyreverden og underverden.
Vis hele sitatet...
jeg trodde det var et hindu symbol jeg...

Uansett OJ kjører en jævlig ironisk\sarkastisk stil, det er mange gamlinger som ikke skjønner dette f.eks. ble fattern sur p.g.a. det OJ sa om Fedon Lindberg, selvom Otto bare etterlignet medias framstilling av Fedon den siste tida....

dessuten sier jo OJ at han tar anmeldelsen helt med ro... og at han synes det er merkelig at en pastor mener det er galt å brenne et flagg, men at det er greit å bombe hundretusener av sivile i irak
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
å brenne andre nasjonaliteters flagg er faktisk lovlig.. det går under ytringsfrihets lovene
The Rhymenocerous
polle's Avatar
det som står i grunnloven angående flagg brenning, gjelder ikke det bare det norske flagget?
OG dessuten, hvordan er det man egentlig skal ødelegge ett flagg, jo brenne det ( jada, jeg vet man skal sprette det opp og brenne fargene for seg selv )
hva med å vimpler?
offtopic til ninja5000: det tegnet som er nok i hinduismen (tror jeg) ble som du sa egentlig tatt... Men hvis man legger merke til det, så er nazi symbolet omvendt, altså 2 S'er... SS, i kors... Men nei, intet flagg i denne forstand. Men det er sikkert nazi-grupper så ville gått samme veg... altså gjennom rettsystemet! Er ett tegn for dem som alle andre flagg.. /offtopic.

Flagg-brenning blir sett på som generelt, altså alle flagg med tilknytning til nasjon eller noe lignende... så er det flere spesifike regler for det norske flagget, uten at jeg kan si noe for helt sikkert. Leser ikke De Norske Lover for tida

Grunnen til jeg personlig synes at OJ ikke burde bli straffa og anmeldt for Flagg-brenning er som mange + meg har poengtert, at han ikke tente på flagget, men lyset. Det var noen helt andre som bevegde flagget bevisst mot lyset...