Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 699
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg ønsker å sette opp en gammel maskin til å koble seg til en terminalserver ved hjelp av linux. Vil gjerne bruke debian, ettersom jeg er mest kjent med det.
Tanken er at med en gang den starter opp, skal den automatisk koble seg opp med rdesktop mot terminalserveren. Spørsmålet er hvordan jeg kan gjøre dette på best mulig måte?
Trenger ikke fancy skrivebord eller noe på maskinen, alt den skal gjøre er å koble seg opp mot terminalserveren i fullskjerm.
Håper å slippe å sette opp fullt med gnome eller kde, trenger bare nok til å få rdesktop til å virke. Hva trenger jeg og hvordan setter jeg det opp?
Har sett litt på prosjekter for slikt, men alle jeg har sette baserer seg på nettverksboot. Det ønsker ikke jeg, alt skal kjøres fra lokal harddisk.
Tanken bak en tynnklient er vel at du booter fra en server som står i hjemmet en plass, så vidt jeg vet. Du har en maskin som støtter nettverksbooting eller lignende, som ikke har harddisk.

http://www.tcosproject.org/