Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 3155
15 feb. på Youngstorget, skal noen dit?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hadde det vært noe FOR krig så..
Finner sansynligvis meg der, i nerheten av en liten småfeit NKUer med briller.
Sist endret av Zalderach; 10. februar 2003 kl. 17:04.
Jeg skal ditt! Er så klart i mot krig!
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Kunne godt tenkt meg å være der, men syns 50 mil er litt i lengste laget å reise for å delta på noe slikt..
jeg skal sitte hjemme å le av dere..
hirr hirr
rekylvinyl.no
15. feb blir det demonstret mot krig i alle europas hovedsteder med fler.

gleder meg vilt, skal følge en gjeng radikale venstreorienterte mennesker tett på, med noen kamerater med film og jeg med foto.

kommer alltid noe artig fra christiania.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
HanZen: dust.
Skal visst være noe i Bergen også.
Better than thou.
Muligheten er der. Når?
14.00 i Oslo og 15.00 i Bergen (Torgallmenningen)

fuckbush.no/demonstrasjon
program for Oslo
Jeg er der tror det er ganske mange fra plurboardet som også skal dit, for de av dere som kjenner noen derfra
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror det er en god mulighet for at jeg faktisk skal være i oslo rundt den tiden sammen med noen venner. Så dere finner nok meg der også.
Better than thou.
Noen som er hypp på å hooke opp? Siden vi først skal ditt liksom.. Tipper jeg tar med meg en kompis så jeg ikke blir helt viggo heller. Hvem skal holde appel?
Appeller ved Gro Brækken (Redd Barna), Trond Giske (AP), Kristin Halvorsen (SV), Lena Larsen (Islamsk Råd), Gunnar Stålsett (Biskop i Oslo)

Vi kan jo prøve å få alle plurister og nff'ere til å møtes et sted
Nå er jeg mindre kjent i Oslo, men hvis jeg har mulighet for det kan jeg sikkert sluntre inom hvornår dette skjer.

/littegrann oftopic
Steder i Jeg vet om i Oslo:
Outland
Avalon
Oslo S
Eh... ja det var vel alt.
hvis du er på oslo s, fortsetter oppover gata som går forbi hovedinngangen på oslo city (hvis du veit hvor oslo s er regner jeg med at du veit hvor det også er?), så er neste kryssende gate du kommer til storgata (trikkeskinnene du har gått langs splitter her opp til høyre & venstre). Her går du bittelitt til venstre, og så videre oppover igjen, husker ikke hva gata heter, men det er en bokhandel på det ene hjørnet, og mc donalds på det andre. 100 meter eller så, så åpner gata seg, og du bør se massevis av folk ute på en stor plass (på lørdag... nå er det vel bare endel forskjellige boder som selger diverse piss der) - dette er youngstorget
Kommer til å være der.
Nettopp kommet fra skolen, og det er mange som kommer. Vi skal dra ned i flokk
Siden til ungdom mot krig: www.fuckbush.no
Better than thou.
Lagde poster/flyer isted som jeg skal printe ut på skolen i 100 exemplarer eller no. Dele ut på russens temadag, henge opp på tavler, etc. :]
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Zald: Så gøy! Jeg vet også hvor Outland og Avalon er! Men hvor er oslo s? *uff*
Eg klara ikkje ditta her! Det blir for masse for meg! helvete heller... Eg er ikkje vande med slikje storbya for faen!

Men seriøst. Hadde nok vært gøy å møte nff'ere på sånn demo. Hvor kan man møtes og sånn da? :P
Kan ikke noen lage en helvetes stor plakat med freaks mot krig slagord på?
Sist endret av Zalderach; 13. februar 2003 kl. 09:26.
hva med freaks for fred? funker litt bedre...
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Bare for å opplyse, er i Trondheim også...14.00!
jeg kommer definitivt.
jeg leder faktisk et Ungdom mot krig lag (brief brief)
Helt sinnsykt bra!
Det stod at det var 60 000 i Oslo, skulle gjerne vært der. Jeg synes det var masse folk under verdensbankdemoen, men der var det ikke 15000 en gang. Det var masse folk i Kr.sand også, så at det er massiv motstand mot krig, bør regjeringa ha fått med seg.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
blir morro å se om bondevik-regjeringa bidrar med styrker i krigen
Det var sjukt trangt på Youngstorget, overrasker meg ikke om det var rundt 60.000 mennesker der, noe som visstnok var ny rekord for antall demonstrerende på en og samme plass i Norge.
Jeg er nettopp kommet hjem, og jeg må bare si wow! Trodde aldri i livet at så mange ville komme for å demonstrere mot en krig som ikke har begynt
Det ble ganske trangt, ja...
60 000 i Oslo, 100 000 over hele landet.
Fikk nesten litt klaus på Youngstorget.
Var mange på torget i Trondheim også. Selv gikk jeg ikke i demostrasjon selv om jeg gjerne skulle ha gjort det
sykelige mengder med folk i bergen!!!
En god del folk andre steder også:
rundt en halv million i Berlin og London, en million i Roma og i Bagdad + masse folk i andre byer også. Håper B-gjengen (Bombevik, Bush og Blair) hører litt bedre etter denne gangen.
faen ass, det var fett. gikk i toget mens vi sang på "kinlling in the name of" på full guffe med sosialistisk ungdom.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hadde det vært noe FOR krig så..
Vis hele sitatet...
USA driter i hva vi sier. De kommer til å bombe Irak, styrte Saddam, stjele oljen og sette inn en ny og verre diktator som de gir våpen.
Jeg er for at FN/Nato kverker Irak før USA og setter inn en demokratisk leder og styrer landet i riktig retning.
Sist endret av Nichotin; 15. februar 2003 kl. 21:30.
Opinions meningsmåling for Aftenposten viser at 57 prosent i Norge er imot at USA går til krig mot Irak selv om FN gir mandat til det. Sprøtt.
Opprinnelig postet av web0
Opinions meningsmåling for Aftenposten viser at 57 prosent i Norge er imot at USA går til krig mot Irak selv om FN gir mandat til det. Sprøtt.
Vis hele sitatet...
Hah, hvorfor det? Selv om sikkerhetsrådet enstemmig hadde vært for et militært angrep på Irak hadde ikke det gjort situasjonen det spor bedre, krig er krig, samme faen om byråkrater i FN går god for den.
Opprinnelig postet av AnaMorph0s|s
Hah, hvorfor det? Selv om sikkerhetsrådet enstemmig hadde vært for et militært angrep på Irak hadde ikke det gjort situasjonen det spor bedre, krig er krig, samme faen om byråkrater i FN går god for den.
Vis hele sitatet...
Ved en krig mot Irak der et FN mandat er tilstede, vil USA ha en legitimitet ovenfor store deler av verdenssamfunnet. Hvilke realistiske forslag til loesninger paa Irak krisen har dere nei-til-krig folk? Naa vil jeg gjerne hoere noe som omfatter avsettelse av Saddam Hussein og hans krigsforbrytere.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
web0: Uansett om FN og resten av verdenssamfunnet godtar en krig, er det fremdeles like stor sannsynlighet for at den ender som et stort blodbad, hvor lokalbefolkningen lider mer enn Saddam Hussein. Det er greit nok at USA vil fjerne Hussein, men dersom de påfører befolkningen der mer skade enn det Hussein gjør, hva er da poenget?
web0: Kan ikke du gi meg en plan for å avsette Bush? han er en større trussel mot verden enn Saddam.

Hvordan avsette saddam? tja... start med å heve sanksjonene, sørg for at folk får det de trenger av mat, medisiner, informasjon osv... så skal vi se hvor lenge det varer før saddam blir stilt opp mot en vegg og skutt...
Ikke diskuter det i denne tråden da

En ting jeg lurer på er; hvorfor bryr folk seg mer om Irak krigen enn Afghanistan krigen ? Nå som 11/9 begynner å komme på avstand ser man at folk skifter side. Nå skal man møte opp i tusentall for å vise sympati til et regime i midt-østen.

Samtidig som dere viser solidaritet til de sivile i Irak, viser dere også solidaritet til Saddam.

Meningen var å provosere litt, men jeg står for mesteparten av det jeg skrev ovenfor. Jeg tror avstanden til 11/9 har fått folk til å glemme det store bildet.
Opprinnelig postet av atomet
web0: Kan ikke du gi meg en plan for å avsette Bush? han er en større trussel mot verden enn Saddam.

Hvordan avsette saddam? tja... start med å heve sanksjonene, sørg for at folk får det de trenger av mat, medisiner, informasjon osv... så skal vi se hvor lenge det varer før saddam blir stilt opp mot en vegg og skutt...
Vis hele sitatet...
Det der er helt rett, hadde de hevet sanksjonene så hadde saddam blitt felt i løpet av 6 måneder..

Men hva slags diktator ville landet fått da? Mullah krekar? er lixom ikke så mange bedre forslag.. det er vel derfor usa vil inn med en "dukke" for å styre irak en stund etterpå..
Opprinnelig postet av kermit-
Ikke diskuter det i denne tråden da

En ting jeg lurer på er; hvorfor bryr folk seg mer om Irak krigen enn Afghanistan krigen ? Nå som 11/9 begynner å komme på avstand ser man at folk skifter side. Nå skal man møte opp i tusentall for å vise sympati til et regime i midt-østen.
Vis hele sitatet...
Jeg og mange andre gikk ikke i tog fordi vi støtter Sadam, vi går i tog mot Geroge og den krigen han prøver (om en dårlig) å skjule som en humaniter/freds skapene krig.

Jeg ville støttet alle forslag som fjernet saddam, uten drepe tusner av uskylidige mennesker som er så uheldige å bo i et av verdens største reservoarer av olje.

For en ting skal dere ha klart for dere, hadde Sadam vært diktator i et land uten Iraks enorme naturresurser da kunne han ha drept sivilbefolkningen sin, og forsket på masseødelegels våpen så mye han ville.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
De fleste som bor i Irak er vel hjernevasket uansett, de som har skjønt tegninga har nok flytta for lenge siden ;p
altså. la oss si det bor 10 mill i ett land, som har det heøt jævlig.
vi angriper landet, og 1 mill sivile har løpt i veien for kulene. vi tar over landet og fikser alle problemene. 9 mill har det nå bra. om noen år er den ene millen glemt.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
De fleste som bor i Irak er vel hjernevasket uansett, de som har skjønt tegninga har nok flytta for lenge siden ;p
Vis hele sitatet...
Ja hvis du har plass til 23,332,000 menneseker så er det bare å ringe ned. Så kommer de sikkert.

Opprinnelig postet av Nichotin
altså. la oss si det bor 10 mill i ett land, som har det heøt jævlig.
vi angriper landet, og 1 mill sivile har løpt i veien for kulene. vi tar over landet og fikser alle problemene. 9 mill har det nå bra. om noen år er den ene millen glemt.
Vis hele sitatet...
Store deler av den arabiske Befolkningen har det ganske bra. De som sloss mot sadam er i hovedsak Kurdere og/eller Muslimske Fundamentalister.
Sist endret av Zalderach; 17. februar 2003 kl. 04:19.
Nicho: syns du det er en grei løsning å drepe en tidel av norges befolkning for at de resterende 90% skal få det bedre? Og hvem sier at det i det hele tatt kommer til å bli noe bedre der nede? Det kommer bare til å bli satt inn en fyr som er kompis med USA istedet, noe tross alt Saddam også var, inntil han ble litt for hissig på å kreve inn gjeld fra Kuwait...
Opprinnelig postet av kermit-
Samtidig som dere viser solidaritet til de sivile i Irak, viser dere også solidaritet til Saddam.
Vis hele sitatet...
Er ikke de sivile imot saddam da? De bare tør ikke å vise det?
men du har et godt poeng angående Afghanistan krigen og det der...