Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 973
En av de første (seriøse) bildene jeg photoshop'a Ganske basic xD Men jeg synes det ble pent
Var en venn av meg som tok selve bildet, så det eneste jeg egentlig gjorde var å gjøre det om til svart/hvitt og endre øyefarge xD

http://img293.imageshack.us/img293/1760/vilde5.th.jpg
Selektiv desaturering er ganske oppbrukt, ellers så har du jo ikke gjort stort? Typisk bilde som en 15åring kan ha på sin facebook profil, langt fra noe spektakulert, spesielt siden du ikke engang har tatt bildet selv.
Edit: Dessuten er bildet uklart.
Sist endret av Elemental; 18. mars 2009 kl. 17:52.
Er det sånn ille at bilde er uklart så lenge øyet er i fokus og relativt klart da? Det var det som fanga blikket mitt vertfall.
Ninjasatan's Avatar
Trådstarter
4 0
La jo ikke ut bildet for å vise photoshop-skills'a mine da, synes bare det ble pent oO
pen dame hvertfall
Skal sant sies er det er virrvarr i hår. Kunne vært mye bedre, om du hadde hatt mer skarpt. Akkurat nå er ingenting spesielt skarpt, utenom helt i midten av øyet...men det kan komme av redigeringen. Et svart hvitt bilde med blått øye...det er en kombinasjon man enten liker eller hater, og kommer veldig ann på bildet...

Jeg forstår det gøyale med å kommentere "søt katt" og "pen dame", men når verken katten (på det siste kattebildet) eller damen her er spesielt synlig forstår jeg ikke helt på hvilket grunnlag det er.

1x.com er en side med utrolig mye bra bilder, til inspirasjon og diskusjon. Anbefales
Liker at øyet er i fokus. Skulle likt å se at alt det andre ble enda mer uklart/diffust.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ninjasatan Vis innlegg
La jo ikke ut bildet for å vise photoshop-skills'a mine da, synes bare det ble pent oO
Vis hele sitatet...
Eh, du la det ut på skryteplassen din skroting. Og så kommer du for å forlange at kritikk stoppes og alle sitter foran skjermen og sikler imens de skriver lange fortellinger om hvor mye de beundrer deg?

Bildet er ikke stort nok (vil noen gi kritikk på faviconet mitt?)

Uskarpt som et helvete er det også.

Du har ikke tatt bildet, og vil antageligvis avfeie kritikk på fotografiet med fraser som "jamen det var ikke jeg som tok bildet!", som så mange gjør i slike sammenhenger.

Det du har gjort er å smekke det inn i et bildebehandlingsprogram, duplisert laget, desaturert det nederste laget (antageligvis kun med Ctrl+U i PS, som ikke gir deg kontroll på fargekanalene), klippet bort alt bortsett fra øyet på det øverste, og lekt med fargene.

Gratulerer. Du er flink.

Hvorfor tror så mange at "jeg trenger photoshop! Bare slik kan jeg utfolde min kreativitet og få skillz!" når de ikke har noen som helst visjon om hva de vil skape?

Sorry kiddo. Bildet sier meg ikke en skit, og bør flyttes til grafisk design