Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 624
Hei
Har fått store problemer med disker etter at jeg satte inn ny ruter.
Bruker Win7 ar forsøkt å sette HD til USB, SATA ekstern og intern.
Disken starter oppmen vises ikke og jeg får heller ikke tilgang.
Har lagt PC inn i hjemmegrupper - heller ikke da får jeg den opp. Via nettverk får jeg stadig spørsmål om brukernavn og passord.

Hvordan kan jeg kutte ut hjemmegrupper og dette med nettverk uten passord?

Jeg har forsøkt siste 5 dager uten at jeg finner ut av dette.

Noen som kan hjelpe?

har to bærbare og en stationær via ruter. Har Thomson ruter via bredbåndsleverandør. Alle med win7
For å få en HDD til å vises på datamaskinen din så må du høyreklikke på "min datamaskin" og velg "behandle". Neste er "Storage/Lagring" (jeg har på engelsk, husker ikke norske ordene). Deretter Disk Management også vil du se alle diskene dine der. Høyreklikk på den disken som ikke vises på min datamaskin og velg "change Drive letter and paths", igjen jeg har engelsk husker ikke de norske ordene.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal i nettverket ditt? Er det en server du har satt opp og skal ha tilgang til harddisken fra en annen PC?
Sist endret av Xernox; 10. desember 2013 kl. 21:16.
Sitat av Xernox Vis innlegg
For å få en HDD til å vises på datamaskinen din så må du høyreklikke på "min datamaskin" og velg "behandle". Neste er "Storage/Lagring" (jeg har på engelsk, husker ikke norske ordene). Deretter Disk Management også vil du se alle diskene dine der. Høyreklikk på den disken som ikke vises på min datamaskin og velg "change Drive letter and paths", igjen jeg har engelsk husker ikke de norske ordene.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal i nettverket ditt? Er det en server du har satt opp og skal ha tilgang til harddisken fra en annen PC?
Vis hele sitatet...
Det var det jeg tenkte å ha. Se og ha tilgang til HD'ene. Men, har funnet en disk og jeg begynner å skjønne hvorfor.
En natt her blåste trær over telefon og linjenettet. Vi hadde et lynglimt som gjorde at alt ble svart.
Den ene disken har jeg fått inn igjen og jeg kan lese denne.
Den siste som er meget viktig står nå som Utildelt. Er det noen mulighet for å få den inn igjen uten å miste data som er viktig backups for meg?

Takker for hjelpen så langt.
Steinar

Er det mulig å få lest en Utildelt disk uten å miste data?
LØST!
Fant et program på et annet forum
TESTDISK for Win7

Veldig smart løsning som gave meg alle filene mine tilbake.

Enkel løsning for en gammel krok.


Sitat av halling1951 Vis innlegg
Hei
Har fått store problemer med disker etter at jeg satte inn ny ruter.
Bruker Win7 ar forsøkt å sette HD til USB, SATA ekstern og intern.
Disken starter oppmen vises ikke og jeg får heller ikke tilgang.
Har lagt PC inn i hjemmegrupper - heller ikke da får jeg den opp. Via nettverk får jeg stadig spørsmål om brukernavn og passord.

Hvordan kan jeg kutte ut hjemmegrupper og dette med nettverk uten passord?

Jeg har forsøkt siste 5 dager uten at jeg finner ut av dette.

Noen som kan hjelpe?

har to bærbare og en stationær via ruter. Har Thomson ruter via bredbåndsleverandør. Alle med win7
Vis hele sitatet...