Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4077
Hei!
Litt usikker på om denne tråden er på rett plass, men jeg prøver uansett.

Har søkt litt rundt på nettet, men alt jeg finner er hvordan jeg overfører bilder fra kameraet mitt til PCen.

Det jeg lurer på er hvordan kobler jeg på kameraet på PCen slik at jeg kan se "gjennom" kameraet fra PCen? Slik at PCen blir en slags monitor, skjønner dere?


hva trenger jeg, og eventuelt hvilken programvare?
Hva slags kamera har du? Vet at slik programvare følger med til Canon sine kamera ihvertfall.

Edit: RemoteCapture heter det til Canon og Camera Control til Nikon
Sist endret av Wipeout; 12. desember 2013 kl. 06:13.
Mitt kamera hadde med en ledning som man kunne koble inn i kamera og pc, mer enn det trengte man ikke å gjøre.
Håper du finner ut av det

Mitt kamera hadde med en ledning som man kunne koble inn i kamera og pc, mer enn det trengte man ikke å gjøre.
Håper du finner ut av det
Sitat av Wanlox Vis innlegg
Mitt kamera hadde med en ledning som man kunne koble inn i kamera og pc, mer enn det trengte man ikke å gjøre.
Håper du finner ut av det

Mitt kamera hadde med en ledning som man kunne koble inn i kamera og pc, mer enn det trengte man ikke å gjøre.
Håper du finner ut av det
Vis hele sitatet...
Du trenger nok programvare i tillegg
For å bruke kameraet som "monitor" som du skriver så finnes programmet motion som funker ypperlig.
@Wipeout: Hvis man trenger et program kommer det hvertfall med pc-en hvertfall i mitt tilfelle
Sitat av Wanlox Vis innlegg
@Wipeout: Hvis man trenger et program kommer det hvertfall med pc-en hvertfall i mitt tilfelle
Vis hele sitatet...


For når det gjelder tethered shooting så er det enten programvare som følger med kamera eller som kan kjøpes i tillegg. Hva slags program er det du har som fulgte med maskinen?
Sist endret av Wipeout; 12. desember 2013 kl. 10:45.
Hvis jeg forstår rett vil @Gr1ndal se alle bildene sine. Det jeg gjør er at jeg kobler kameraet mitt i pc-en via HDMI-kabel. Åpner "datamaksin" og finner kameraet. Så kopierer jeg bare mappen inn på skrivebordet f.eks åpner mappen. Trykker Ctrl + A også trykker jeg på et random bilde. Så åpner alle bildene seg i "bildevisning". Da har du valget til å se et og et eller alle samtidig.
Da misforstår du, han vil bruke såkalt tethered shooting.
Han har søkt på nett, men han vet hvordan han skal overføre bilder fra kamera til pc. Men det er ikke det han lurer på.
Med min sony hdr fx1 kamera, så koblet jeg den til firewire kontakten, vips jeg hadde den beste kamera på chatroulette ever

Mye er opptil kamera du har, men skal du bruke en vanlig turist kamera, så har du jo svideo/hdmi utganger, men da får du ikke kjørt dem gjennom pcn uten en ekstra tilbehør kort til maskin din.
Det hadde vært en fordel om ts kom på banen og fortalte oss hvilke kamera han har.

Men som allerede nevnt så har både Canon og Nikon egne programmer til dette. Og man trenger ikke noe ekstra kort i maskinen. Og det er vel ikke snakk om å bruke det som webcam heller.

Ut ifra det ts nevner i førstepost så vil han ha muligheten til å se motivet på en pc skjerm istedenfor søkeren/skjermen påkamera. Det er ikke så vanskelig å skjønne.
Trådstarter
37 1
Hei, mange bra svar her! Har et Canon 600D kamera
Da har du alt du trenger på en av cd platene som fulgte med kameraet ditt.