Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 595
Heisann.
Jeg har et problem med et cmd program, eller med noen innstillinger på Windows Server 2008 R2 Enterprice Service Pack 1. Her er koden:

HTML-kode

set year=%date:~10,4%
set month=%date:~4,2%
set day=%date:~7,2%

if 	exist E:/TESTFILMAPPE/%year%_%month%_%day%	 set fra=E:/TESTFILMAPPE/%year%_%month%_%day%
if not 	exist E:/TESTFILMAPPE/%year%_%month%_%day%	 set fra=E:/TESTFILMAPPE/%year%_%month%_%day%

set til=/www/logs/%year%_%month%_%day%
for /f "tokens=*" %%a in ('dir /b /od "%fra%" 2^>nul') do set newest=%%a

>rel.txt (
  echo OPEN server
  echo brukernavnet
  echo pass
  echo lcd %fra%
  echo mkdir %til%
  echo cd %til%
  echo binary
  echo MPUT *_dragon64.txt*
  echo MPUT *%newest%*
  echo disconnect
  echo bye
)
FTP -v -i -s:rel.txt


pause
Det som er problemet her, er at når jeg starter dette, blir en fil laget/ lastet opp til en ftp- server, men det er bare filen som blir lagret uten innhold. Eksempel: 22-88_dragon64.txt = 0 kB
Filen blir funnet og lagret i riktig mappe på både ftp og på serveren.

.bat- programmet ser ut til å stanse når det er kommet til: "ftp> MPUT *17-09_dragon64.txt*", da står den der i ca. 10 sekunder. Her er skjermbilde etter hele programmet er blitt kjørt gjennom

Jeg prøvde programmet på en annen Windows maskin (Windows 8.1) og her fungerte .bat- programmet slik det skal.

Jeg valgte å legge denne under Windows- emnet, fordi jeg tror det er en innstilling i Windows som ikke er slik den skal.
Er det noen spesiell grunn til at du vil gjøre FTP opplastingen på denne måten med gammel, stygg, fæl, ubrukelig, horribel - og i mangel av bedre beskrivende ord, kukskap - batch, og ikke i PowerShell? Ting fungerer som regel litt mer robust når du har muligheten til å bruke .NET-rammeverket.
Sist endret av m0b; 11. desember 2013 kl. 18:41.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Er det noen spesiell grunn til at du vil gjøre FTP opplastingen på denne måten med gammel, stygg, fæl, ubrukelig, horribel - og i mangel av bedre beskrivende ord, kukskap - batch, og ikke i PowerShell? Ting fungerer som regel litt mer robust når du har muligheten til å bruke .NET-rammeverket.
Vis hele sitatet...
Grunnen til jeg skal laste opp via FTP er at jeg prøver å hjelpe en med å lage en liten nettside, der det skal bli lastet opp en ny oppdatert .txt- fil som skal vises i en "live feed". Filen blir oppdatert ca. hvert 10 ende sekund.

Jeg vet at dette er en gammel, stygg, fæl, ubrukelig, horribel måte å gjøre det på og skulle ønske jeg hadde mer kunnskapen til å ta ibruk andre metoder slik som PowerShell, men det er mangel på kunnskapen.

Jeg tok i brukt Command Prompt, fordi jeg trodde det ville fungere (noe det gjorde i ca 1.5 år), men jeg vet ikke hva som har skjedd nå siden det ikke fungerer lengre. Jeg vil tro det er noe med innstillingene i Windows.
Sist endret av DenNorskeste; 11. desember 2013 kl. 18:50.
Ok, det er jo helt greit å ikke inneha kunnskapen der og da. Jeg kan lage et eksempel på upload med FTP i morgen om du selv ikke har funnet ut av det til da? Jeg orker rett og slett ikke se på dette i batch.
Har det kjørt på samme installasjon hele tiden, eller har du "migrert" det fra en annen eller eventuelt oppgradert systemet?
Det er nemlig noen små forskjeller på Windows' kommando-tolk (cmd) i fra en versjon til en annen, da spesielt i mellom NT-kernel versjon 5.x (W2000, XP, Server 2003) og NT-kernel 6.1/6.2 (7, 8, server 2008, server 2012)
(Kernel-versjon 6.0 er forsåvidt uaktuell, da det bare er Vista som kjører på den...)

Noe som fungerer knirkefritt på NT-5 sin kommandotolk, fungerer ikke altid som det skal i NT-6 sin. Og omvendt.
En ting jeg vet om som er forskjellig er måten redigering av variabler (Slik som å fjerne/legge til tegn, regne-operasjoner osv) og "reserverte-expanders" (slik som %random%) blir behandlet på
Sist endret av varg300; 11. desember 2013 kl. 19:01.