Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 582
Hei
Har skypet med en kamerat som sa at han ikke fikk startet pc'en skikkelig, og når han skulle starte kommer det kun opp en hel del beskjerder. Han har ikke greid å trykke på noe, eller fått noen endringer på skjermen. Har tre bilder, dette, dette og det beste som er dette. Dette er før windows starter og trur ikke han kan nå BIOS. Har sett litt på bildene, og det kan se ut som om han må ha CD'en som fulgte med da han kjøpte den. Er han helt fucked hvis han ikke har denne CD'en. Kan se ut som om det står en løsning på det siste bildet med at han skal sette inn CD'en og presse en eller annen knapp.
Beklager hvis dette er en dum tråd, men har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Alle svar mottas med takk.
Sist endret av nissefreak; 2. desember 2013 kl. 16:29. Grunn: Feil i ett av bildene
Etter hva jeg ser så står det "check cable".
Sitat av fatfro Vis innlegg
Etter hva jeg ser så står det "check cable".
Vis hele sitatet...
Okei, og hva skal jeg gjøre med det?

her ser det ut som om det er noen som har samme problem
Sjekk at sata kontakten til harddisken står skikkelig i, kan være noe feil med hk eller hdd.
Sitat av Lamefeed Vis innlegg
Sjekk at sata kontakten til harddisken står skikkelig i, kan være noe feil med hk eller hdd.
Vis hele sitatet...
Du er inne på noe der, men pc'en er ganske ny og tviler på at det er noe galt med kablene. Kan det være at den prøver å boote ifra internett?
Det ser ut som den bare står til PXE boot som betyr at den prøver og boote over netverk, og siden den ikke har noe nettverkskabel koblet til eller at den ikke får noe kontakt med en server som den kan koble seg til får du opp meldingen "check cable" (noe som ikke er unormalt da vanlige folk ikke har slikt hjemme). ser også ut som den ikke finner noe annet media og boote på så vile tatt en titt i biosen og satt HDD til første boot (Burde står i bruksanvisningen hvordan man gjør det). forhåpentlig fikser det problemet, hvis det ikke gjør det kan det tyde på at det er noe feil på disken.