Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 817
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har en maskin som er koblet til en projektor som åpenbart opplyser til maskinen at den støtter 1280x1024, men da gir den ikke noe bilde. Stiller man oppløsningen til 1024x768 fungerer det fint.
Problemet er at når en ny bruker logger seg på går oppløsningen tilbake til 1280x1024 og man mister bildet på projektoren.
Er det noen måte å låse oppløsningen til 1024x768 på?

Når jeg googler finner jeg bare løsninger for at forskjellige brukere skal ha forskjellig oppløsning, noe som er akkurat det jeg ikke vil.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du sjekket manualen \ databladet til prosjektoren hva den faktisk støtter da ?

Er dette en windowsmaskin ? Hvilket skjermkort har den ? Hvordan tilkobling brukes ?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Maskinen er en thinkpad T60 med windows xp. Maskinen er koblet til projektoren med VGA.
Er ikke sikker på hva slags projektor det er, men det er av disse: http://solutions.3m.com/wps/portal/3.../SCP700Series/
Ingen av de støtter 1280x1024 som maskinen prøver seg på.
Jeg ser at det er noen modeller som støtter 1280x800, noe det godt kan hende at skjermkortet/driveren ikke gjør, det må jeg sjekke.
Kan det være en forklaring at maskinen ikke støtter oppløsningen projektoren vil ha og prøver seg på nærmeste oppløsning den støtter?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det ville ikke forundret meg iallefall.

1280x800 er vel en 16:10-oppløsning av noe slag, jeg har iallefall aldri sett den i fakttisk bruk.

Dersom maskinen settes til Dual-head av noe slag i GFX-softwaren (CCC\Nvidia\Intel) by default vil den vel scale den ene skjermen forskjellig fra den andre ville jeg tro.
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
Da har jeg endelig fått kommet meg ut til lokasjonen og sett at projektoren er en 3M SCP716
Den skal ha 1024x768 pixler. I vanlig skjerminstillinger får jeg dratt oppløsningen høyere enn dette. Jeg skal se litt nærmere på softwaren til grafikkortet om jeg kan stille noe mer der.
Av en eller annen grunn 16:10 et vanlig format for projektorerer til møteromsbruk.