Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3798
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg har i dag kabel tv fra Canal Digital, og har kjøpt deres HD-PVR.
Den har mange problemer, så jeg ønsker å bytte den ut med noe annet.
Dreambox høres veldig aktuelt ut, siden den har muligheter for cardsharing, og enkel overføring av opptak til pc.

Så er spørsmålet: Hva trenger jeg for å komme i gang med dreambox som en enkel tuner og opptaker med mitt lovlige CD kort?
Jeg har drevet litt med digitale tv-kort til pc, og der et det alltid spørsmål om å finne programvare som kan håndtere mpeg4 sendingene vi har i Norge. Hvordan er dette på dreambox?

Mulig jeg kunne googlet noe av dette, men erfaringsmessig er det ofte vanskelig å finne spesifikk informasjon for norske forhold.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg har en Dreambox DM600 PVR for satelitt Det eneste du trenger da er en talerken og en nettverkskabel.
Var veldig enkelt å få til. Bruker CD kort som fungerer veldig fint med boxen!
Den er ikke i HD da må du ha en versjon som heter DM800 eller DM8000 all info finner du på dreambox.no.
dreambox 500-C som er for kabel tv kan jeg bekrefte at funker. (den har ikke hd eller hdd)
anbefaler heller 800HD-C .
for å få ting til å funke MÅ du kopier en transponder liste for canaldigital (default setings funker ikke) hyll ut hvis du ønsker den lista.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Trådstarter
En stund siden jeg laget denne tråden, og har fått en DM800-C til å fungere fint. Transpondere var ikke noe problem, jeg søkte inn manuelt og fant alt med hjelp fra avforum.
Jeg synes ikke den enkel nok i bruk å brukes i stua, så bruker den bare som opptaksboks.
Ettersom canal digital ikke før nå tilbyr en løsning med CAM, har jeg ikke giddet å kjøpe en dekoder til bare for å få et ekstra kort. I stedet har jeg kjøpt DVB-T modul til dreamboxen og bruker denne til å ta opp det jeg ønsker fra NRK.
For kort tid siden kjøpte jeg meg en brukt DM7025, som jeg har planer om å kjøpe offisiell CD CAM og dele det videre til DM800.
Kort tid etter at jeg mottok DM7025 viser det seg at den ofte ikke vil skru seg på, antakelig defekt power. Så nå jeg finne nytt power til den før jeg får gjort noe mer.