Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 5054
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Hva i all verden er dette er for en slags propoganda jeg hører Einevald? Kan du svare meg på det?

Ett sekt som kaller seg for "Levende Ord" holder til i Bergen.
Dette er en svært farlig sekt som vokser seg større for hver da som går. De sprer rundt seg feilaktig kristen propoganda, som ikke er nevnt i Bibelen. Jeg bruker disse store ord for de denne sekten minner meg om nazismen som utbredte seg i Tyskland på 1930 årene. Jeg kaller det for ren hjernevasking.
Barna blir født opp og oppdratt, med en eneste synsvinkel.
De begynner på levende ord barnehage, så forsetter de på levende ord skole. Og det eneste de for lov til å se på TV er nemelig Levende ord TV.
De har nådd fram til oss også. Hjernevaskede ungdommer blir beordret om å hjernevaske så mange som mulig, de har tatt i bruk internett, og inflitrerer seg inn på feks forums som nff.

Pass på.

Hilsen den radikale Schizoma.
det kan umulig være lovlig. Mulig barnevernet burde kikke på dette levende ord sakene
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Forstår dere. Det er våres generasjon som må ordne opp i dette her. Vil dere at deres barn skal bli hjernevasket?
Vi kan ikke bare sitte og se på at vårt samfunn brytes ned.
Vi må gjøre noe, samme hva det kreves.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Just another religion.. den sekten bygger bare på samme prinsippet som alle andre religioner (særlig kristendommen).. hjernevask alle du kan, og få de til å hjernevaske andre osv. Eneste er at denne sekten har virkelig fått det til

Men det er skummelt.. Det er jeg enig i, en slags blanding mellom smits venner og nazismen..
Opprinnelig postet av SkyFex
Just another religion.. den sekten bygger bare på samme prinsippet som alle andre religioner (særlig kristendommen).. hjernevask alle du kan, og få de til å hjernevaske andre osv.
Vis hele sitatet...
Akkurat nå er du heeelt ute på viddene. Det er ikke snakk om noen hjernevasking i menigheter rundt om. Levende ord har jeg ikke noen erfaring med, men at noe slikt er "standard" i alle kristne meingheter er helt feil.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, å skille stat og kirke hadde vel egentlig vært en beggynelse, jeg er riktignok ikke sikker på om disse karene her er med i statkirken men uansett. Så kunne man lagd en lov som gjør misjonering ulovlig, da hadde man nok oppnådd mye. 364 dager (ikke et fult år nei) i fengsel for å henge opp plakat om bibelmøte eller whatever. Relegion burde være en privat sak som ble praktisert i hjemmet, akkurat som S/M og lignende.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Jeg synes den norske kristendommen er ganske okey egentlig.
Ja den spiller på bibelens ord, men er ganske opentenkt på den verden vi lever i nå. For de fleste kristne er det en liten spiriutuell sak som å gå i kirken på en søndag en gang i blant.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Schizoma
De sprer rundt seg feilaktig kristen propoganda, som ikke er nevnt i Bibelen.
Vis hele sitatet...
Hehe. Det gjør ikke så mye egentlig. Det finnes mye i bibelen som ikke er korrekt og mange skrifter som ikke ble tatt med i bibelen faktisk. Relgionen defineres av den blinde troen som er en svært så usikker liten variabel, kjære deg. Litt feilaktig propoganda fra disse menneskene vil nok ikke gjøre noen større skade på kristendomen om det var det du var redd for. </rant>

Opprinnelig postet av SkyFex
Just another religion.. den sekten bygger bare på samme prinsippet som alle andre religioner (særlig kristendommen)..
Vis hele sitatet...
Vel. Det denne sekten er er egentlig en forfrengning av en allerede eksisterende relgion. Kristendommen.

Opprinnelig postet av SkyFex
hjernevask alle du kan, og få de til å hjernevaske andre osv. Eneste er at denne sekten har virkelig fått det til
Vis hele sitatet...
Å, herregud. Du har rett! DENNE sekten er de som VIRKELIG får det til!
Om vi tar en titt tilbake i historie bøkene så vil vi jo ikke finne hele kontinent som fulgte relgionene sine blindt?
De her folka her er ingenting i forhold til det vi allerede har sett, din tullegutt.


Håper ikke dette var helt offtopic?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Tias
Vel, å skille stat og kirke hadde vel egentlig vært en beggynelse, jeg er riktignok ikke sikker på om disse karene her er med i statkirken men uansett. Så kunne man lagd en lov som gjør misjonering ulovlig, da hadde man nok oppnådd mye. 364 dager (ikke et fult år nei) i fengsel for å henge opp plakat om bibelmøte eller whatever. Relegion burde være en privat sak som ble praktisert i hjemmet, akkurat som S/M og lignende.
Vis hele sitatet...
Å forby misjonering er jo å ta litt i da.

Opprinnelig postet av Tias
364 dager (ikke et fult år nei) i fengsel for å henge opp plakat om bibelmøte eller whatever.
Vis hele sitatet...
Og 364 dagers fengsel for plakatopphenging er jo litt... Ja.

Opprinnelig postet av Tias
Relegion burde være en privat sak som ble praktisert i hjemmet, akkurat som S/M og lignende.
Vis hele sitatet...
Og vær så snill. La oss nå ikke glemme at det finnes både klubber og messer for fetishister.
Det er foreldrene som skal lynsjes hvis de plasserer barna sine på slike hyperkristnetulleinstitusjoner :P
...et lite spørsmål ... tuller dere nå eller mener dere det?
Jeg kan si meg enig i at det bildet dere viser her stemmer veldig bra ... med det media framstiller. Vet ikke om noen av dere har erfaring med menigheter, mer en det som media legger fram, for det er en veldig ... urettferdig? og veldig overdrevet beskrivelse.

Vil bare si at jeg ikke føler meg noe videre hjernevasket, selv om jeg har gått på skole der siden 3. klasse (!). Jeg tenker nå selv, og har mine egne meninger.

...jah...så sier jeg ikke at menigheten vår er PERFEKT heller ... maange feil og ting som sikkert kunne vært gjort anderledes.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Poenget er at de som ikke er hjernevaska ikke veit det selv, da hadde poenget vært borte
I like turtles
Skyfex's Avatar
xbyte: Nja.. jeg tenkte ikke helt på nåtid da.. du må jo innrømme at Kristendommen OG andre religioner har vært sånn før i tiden. Egentlig er det fortsatt sånn, ikke i så sterk grad(som jeg tror jeg ga uttrykk for). Vi har for eksempel noen kristne folk på skolen vår som holder Jesus møter i storefri noen ganger. Frelsing er bare en mild form for hjernevasking!

MaLbOlGiA: Du må jo innrømme at denne sekten har blitt veldig omfattende på kort tid til å være en sekt i dagens samfunn
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av ruben
...jah...så sier jeg ikke at menigheten vår er PERFEKT heller ... maange feil og ting som sikkert kunne vært gjort anderledes.
Vis hele sitatet...
Det er en sekt, ikke en menighet.
Hva er dere definisjon av en sekt, og hva er definisjonen av en menighet?

En sekt er vel noe som er helt lukket og som driver med litt lyskye ting, og har gjerne "opptakskrav" ?

En menighet ser jeg for meg som en forsamling som er helt fri til å komme å gå når som helst. En forsamling som har samme mening når det gjelder teologi og lære.

Men "sekt" høres også veldig fancy ut da. Høres liksom så veldig .... alvorlig ut.

Og hva er forskjellen på levende ord, og alle de andre 1000'vis av menighetene rundt om i landet, som har den samme læren, praksisen osv. Eneste forskjellen er at de ikke er fullt så store (enda)
det er hjernevasking som foregår.. bevisst og ubevisst.
Litt hjernevasking er jo sundt. Men jeg er ikke en robot som følger hva som helst som blir lagt fram. Eneste kravet er at det stemmer med bibelen ... jeg er jo tross alt en fundamentalist
spellingnazi
canonix's Avatar
Opprinnelig postet av ruben
Litt hjernevasking er jo sundt.
Vis hele sitatet...
..
hvordan man får hjernevasking til å bli sundt er vel et godt spørsmål.
Første step er å realisere at du er hjernevasket, akkurat som alkoholikere - selv bli oppmerksom på at det er et problem.
:P
Alle blir vi utsatt for ubevisst (eller bevisst?) påvirkning. Ta f.eks media. Det er sjelden de framstiller noe nøytralt og balansert, noe som skaper rare meninger og fårståelser. Ikke alltid, men ofte. Det er også en lett form for hjernevask.

Så lenge man tar i mot informasjon og tror mer eller mindre på det uten helt å finne ut av det selv, blir en lett form for hjernevask. Ja det skjer i sikkert masse hjernevask i kristne miljøer, men dere blir også påvirket (les: hjernevaska) av media selv om en egentlig ikke merker det. (for det er vel det som er hjernevasking)

Så litt hjernevasking blir vi alle utsatt for, om det er på den ene eller den andre måten. Om man er bevisst og tar det man får servert med en sunn klype kritikk, så tror jeg det går bra.

Dere blir påvirket av media, og jeg blir påvirka av det bibelen sier. (meg og da, men siden bibelen har en høyere prioritet hos meg så ... ja)
HAHAHa!!! hjernevasking my ass!!
dette er ikke hjerne vasking men et tro's spørsmål.
å det er ikke en sekt heller...

det er bare en vanlig menighet utenfor statskirken som praktiserer sin ytringsfrihet å sammtidig lærer opp barna sine. det er vel ikke noe forskjell fra det dine foreldre har ¨prøvd¨ på å gjøre? de tror at feks å drepe noen fordi han er fra irak er galt .. derfor lærer de barna sine det samme... vi går på skole å lærer at noe er sånn å sånn men det er jo ingen som vet om det er riktig... (da snakker jeg om spørsmål om teorien om big bang osv..)

PS- er vist mye vranglærer rundt omkring siden alle er så negative til kristendommen.. er selv enig i at statskirken er for det meste bare tull.... men de har jo noen gode idealer da...
hele norge's normer er jo bygget på den så noe riktig er det nok i det hele..
oppspinn..
Opprinnelig postet av ruben

Men "sekt" høres også veldig fancy ut da. Høres liksom så veldig .... alvorlig ut.
(enda)
Vis hele sitatet...
Skal ikke religion vere veldig alvorlig da??????
Fra den offentlige profilen til Schizoma:
Jeg er med i en kristen gruppe som kaller seg for "Levende Ord" vi samler ca 30ungdommer hver dag, og vi snakker om Gud, og Jesus, og vi drikker kakao og røyker oss veldig skjeve. Du finner oss i Kråkenesveien 32 på Bønes i Bergen, kom da vel
Vis hele sitatet...
Wtf? Ironisk?

Tilbake til tema: joda, kristne menigheter driver med hjernevask, imho. Har noen i familien min som er med på samme visa, og det er haleluja så det holder. At de har egne skoler er ikke positivt, siden de får inn andre ting i f.eks. n&m timene enn oss "normale". Hvis de skulle hatt egen undervisning, så skulle det skjedd i KRLtimene!
Profeten må tale! Dere er jo fuckers hele gjengen.

1. Religion er skummelt. Huske på at religion de fleste plasser er innført med sverd og bål..

2. Levende ord DRIVER med hjernevasking.. Når man ikke får se på annet enn det Levende Ord har godkjent så er det jo en baktanke der

3. Det er jo et maktspørsmål! Om Herr Flåten tar over verden blir han jo gal og syk i hodet og utnytter posisjonen sin. Det er jo en selvfølge. Han har sikkert prøvd å ta over verden før i en annen fritidsklubb. Se bare på Tyskland! Etter skuffelsen andre verdenskrig, startet jo de også en liten sekt.. EU.

Men bort fra EU-propagandaen.. Hva gjorde paven og prestene for 500 år siden.. Forsynte de seg ikke grovt av gull, god mat og pene damer(!)..? Aha! maktspørsmål. Religion ble funnet opp for å få makt I vertall ble det utnyttet slik.

4. Den boka som man tror ble skrevet av omlag.. øh.. ganske mange stykker, kan like gjerne ha blitt skrevet i fleisopprus av noen "tullne" naboer! Ingen vet jo! Ingen beviser! Kan godt skrive en ny bibel jeg.. gi meg en dagllig dose med junkfood og øl, og sperr meg inne med kompisgjengen min

5. Vi er jo tilgitt for lenge siden.. Faktisk over 1950 år siden..Det står jo svart på hvitt. På ekte nerås: du gjer ka fan du vil!

6. Skal vi følge bibelen må jo en viss Ruben ta seg en tur på Homoklubb med en ryggsekk full av stein..? Har lest mosebøkene.. De er jo i alle fall gøyale. Kasting av stein hadde blitt en ganske populær hobby i disse syndige tider. Bibelen gir jo ikke akkurat plass for personer som "ikke er som alle andre?" Og ikke kom med den der : "Jammen, homofili er bare en mote!" Homofili er ikke en mote. Å skrive om bibelen slik at den passer samfunnet er en mote. Frem med steinen for svarte! Heh..

7. Å forklare alle uforklarlige ting med at det finnes en gud er litt søkt. (Eksempelvis: Om klokken eksisterer måtte den jo ha en start? Når startet det hele? Hva var før? Evigheten?)


Er mange ting man må sette i perspektiv, men en ting er sikkert.. skal jeg tro på noe skal jeg se det først

Sist endret av XpeZguArd; 17. mars 2003 kl. 17:49.
[i]
2. Levende ord DRIVER med hjernevasking.. Når man ikke får se på annet enn det Levende Ord har godkjent så er det jo en baktanke der [/b]
Vis hele sitatet...
Se på annet en det Levende ord har godkjent ... du mener LTV?
Har gått på levende ord i 9 år, og tilogmed jobbet på TV-advelingen men jeg har enda tilgode å se et av de programmene de sender ... kan ha noe med at vi ikke har tv her hjemme da.
Men Levende ord kontrolerer ikke medlemene sine ... en går der av fri vilje og har lov (og bør ha) egne meninger.

[i]Men bort fra EU-propagandaen.. Hva gjorde paven og prestene for 500 år siden.. Forsynte de seg ikke grovt av gull, god mat og pene damer(!)..? Aha! maktspørsmål. Religion ble funnet opp for å få makt I vertall ble det utnyttet slik. [/b]
Vis hele sitatet...
Greit nok...de utnytta folks uvitenhet, bibelen fantes bare på latin eller gresk og de kunne nærmest dikte opp det de ville. (f.eks å kjøpe seg selv og andre ut av skjærsilden osv)
Det som har blitt gjort i kristendomens navn før, bør ikke overføres til oss! Vi leser bibelen selv og lever et liv med Gud i hverdagen ... kommer på møtet på søndagen og hører litt på enevald snakke om noen bibelvers og sånt.

[i]
4. Den boka som man tror ble skrevet av omlag.. øh.. ganske mange stykker, kan like gjerne ha blitt skrevet i fleisopprus av noen "tullne" naboer! Ingen vet jo! Ingen beviser! Kan godt skrive en ny bibel jeg.. gi meg en dagllig dose med junkfood og øl, og sperr meg inne med kompisgjengen min [/b]
Vis hele sitatet...
Når det gjelder bibelen så er det en egen vitenskap i seg selv. Og den kan bevises. Alle kapittlene og bøkene i bibelen har sin historie, som ikke bare er prestesnakk men historisk og vitenskapelig. Det er heller det som står I bibelen som kan diskuteres .... er og blir en tros sak.

[i]
6. Skal vi følge bibelen må jo en viss Ruben ta seg en tur på Homoklubb med en ryggsekk full av stein..? Har lest mosebøkene.. De er jo i alle fall gøyale. Kasting av stein hadde blitt en ganske populær hobby i disse syndige tider. Bibelen gir jo ikke akkurat plass for personer som "ikke er som alle andre?" Og ikke kom med den der : "Jammen, homofili er bare en mote!" Homofili er ikke en mote. Å skrive om bibelen slik at den passer samfunnet er en mote. Frem med steinen for svarte! Heh..
[/b]
Vis hele sitatet...
Har snakka om dette i kristendoms tråden, men det er kort fortalt noe som heter en ny og en gammel pakt. Den nye pakten ble "aktivert" da Jesus ble henretta på korset og stod opp igjen. I den nye pakten så gjelder ikke lenger moselovene, men det som jesus underviser om i det nye testamentet... m'm ... høretes kanskje litt gresk ut ja.

Var du helt seriøs når du skrev denne posten?
Fra Ruben:
Vil bare si at jeg ikke føler meg noe videre hjernevasket, selv om jeg har gått på skole der siden 3. klasse (!).
Vis hele sitatet...
...
Litt hjernevasking er jo sundt.
Vis hele sitatet...
Ops?

Men Levende ord kontrolerer ikke medlemene sine ... en går der av fri vilje og har lov (og bør ha) egne meninger.
Vis hele sitatet...
Når barn blir plasseres i barnehager og skoler styrt av den propagandaorganisasjonen Levende Ord av foreldrene sine... Hvor er frivilligheten hen? Barna er ikke utviklet til å ta slike avgjørelser selv. Så sier du sikkert at de kan melde seg ut når de blir eldre. Det er sikkert noen som gjør det, men skaden er allerede skjedd. Barna kan ha blitt proppet fulle av vranglære og tro at det de har lært er det eneste sanne. Mission accomplished.

Fra Psych|Com:
PS- er vist mye vranglærer rundt omkring siden alle er så negative til kristendommen.. er selv enig i at statskirken er for det meste bare tull.... men de har jo noen gode idealer da...
hele norge's normer er jo bygget på den så noe riktig er det nok i det hele..
Vis hele sitatet...
Ja nettopp. Personlig ser jeg ikke så mye positivt i det.
Jeg har gått der siden 3 . klasse og har sikkert blitt litt hjernevaska om du vil brukde det ordet. Poenget er at vi lærer å tenke sjøl når vi blir eldre og kommer et par klasser opp. Om du husker tilbake til 3. klasse så var det ikke mange seriøse meninger du hadde da. Var bar promp og rampestreker da.
Da TV2 hadde vært hos oss så var de overasket over hvor reflekterte meninger vi hadde og de sa at det var bedre en det de hadde fått meg seg fra andre skoler. Og nei ... tv2 reporteren var ikke kristen eller noe sånt.

Nå ble ikke jeg intervjuet da ... men jeg satser på at mine meniger også er reflekterte selv om de reporterene ikke sa det.
Joda, Profeten var seriøs. Men jeg hører helt tydelig at Levende (eller svevende som noen foretrekker å kalle det) Ord har hatt en vesentlig innvirkning i din politikk.

1. Dere har ikke tv. Men er ikke det av den enkle grunn av at dere skal skjermes for det dere "ikke trenger" ? Jeg heller ser ikke mye på tv. Men tv er et medium for å se på nyheter å se hva som skjer rundt i verden. Idet en sekt (..hmm..) har en spesiell tv-kanal godkjent for sitt folk, er det å sperre andre synspunkt ute fra deres verden. Dermed har ikke kids'en fått i seg annet fritidsstoff enn Levende Ord sitt -> breinvasj

2. Sikker på at de samme folkene som krevde skatter og mus (les: kvinnelig kjønnsorgan) ikke var med på å mekke sammen bibelen? Bibelen kan ha blirr laget av noen halvgamle alkoholikere! Men i henhold til det du sier.. Dessverre er de bevisene du nevner kun akseptert og godkjent i kristne kretser! En normal forsker ville da ikke godtatt slik løssluppenhet og vill gjetting. Jeg hadde Jehovas Vitner på døra FIRE ganger på hybelen i fjor og der var det VELDIG mye som hadde blitt bevist av forskere :P gjetter på at det samme gjelder det du har blitt fortalt. Det ende forresten med at de tilogmed gav meg en bok! En fin bok egentlig om man er litt rari hodet og nekter å leseandre bøker og blader (som til dømes illustrert vitenskap..)

3. Mener du at de eneste gøyale historiene i bibelen har gått ut på dato? trodde disse gjeldt enda jeg-- Men noen i levende ord har vel sagt at disse ikke gjelder, for at fler skal bli med i kulten.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Folk må ikke ta bibelen så veldig direkte.
Som en sa i bibelen:

-Vet du hva du leser?

Bibelen er en indirekte bok for personer som har problemer med å finne veien på egenhånd, som vil trenge litt hjelp med visdom og slikt. Ingen ting kan være bedre en å føle nærver av en høyerestående makt.

Men Levende ord er ett konsept som åpenlyst er laget for å tjene penger. Enevald Flåten er en svindler i høyklasse der han lurer de svake i sammfunnet, med å gi dem falske håp.
Dette skulle ikke vært lovlig.
Opprinnelig postet av Schizoma
Bibelen er en indirekte bok for personer som har problemer med å finne veien på egenhånd, som vil trenge litt hjelp med visdom og slikt.
Vis hele sitatet...
Den var krute god. Bibelen er en meget god bok, og man kan finne svar på saker og ting i den.

Men! Hvorvidt den er sann og hvem som har skrevet den, det har vi ikke svar på. Og kommer vi til å få det? Neppe. Og finnes det religiøse ledere som vri ordene til sin fordel? Flust. Har man tjent penger på den i evig tid (amen) ? Jepp jepp. Det er bare det som er ulempen..
Mye av det nye testamentet vet man da hvem som har skrevet... Profetene osv. mener jeg... Trodde da også vi visste hvem/hvordan/når bibelens fortellinger ble samlet til en svær bok?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Meneh.. la oss ikke snakke om kristendommen.. det høres til i den megasvære kristendomstråden.. her skal vi diskutere skumle sekter
[i]
1. Dere har ikke tv. Men er ikke det av den enkle grunn av at dere skal skjermes for det dere "ikke trenger" ? Jeg heller ser ikke mye på tv. Men tv er et medium for å se på nyheter å se hva som skjer rundt i verden. Idet en sekt (..hmm..) har en spesiell tv-kanal godkjent for sitt folk, er det å sperre andre synspunkt ute fra deres verden. Dermed har ikke kids'en fått i seg annet fritidsstoff enn Levende Ord sitt -> breinvasj
[/b]
Vis hele sitatet...
Vi har egentlig aldri hatt TV. Det har ikke'no med levende ord og gjøre. Hadde ikke tv før vi kom hit heller, og da var foreldra mine bare "vanlige" statskirke folk som mange andre standard normenn. (Pappa prøvde forresten å ha en tv i huset når jeg var ca 6 år, men da blei jeg så sur og grinete når han skrudde av etter barnetv at han tilslutt lempa'n ut ) Tv er et viktig medium ja. Tenker å utdanne meg innenfor TV/media/design så det er ikke noe bannlyst å ha tv. Vet forresten ikke om så mange andre i menigheten som ikke har tv...
Den tv kanalen er det veldig få prosent av menigheten som ser på. Som sagt ... de 9 årene jeg har gått på levende ord, så har jeg ikke sett et eneste program på tv (selv om jeg har vært med å produsere de ) en smule ironisk da men ... jaja. Og det folk ser av LTV utgjør mindre en 5% av det de ser på tv. LTV sender ikke så ofte ...tror jeg ...
Så at vi sperrer andre synspunkt ute blir feil å si.

[i]
2. Sikker på at de samme folkene som krevde skatter og mus (les: kvinnelig kjønnsorgan) ikke var med på å mekke sammen bibelen? Bibelen kan ha blirr laget av noen halvgamle alkoholikere! Men i henhold til det du sier.. Dessverre er de bevisene du nevner kun akseptert og godkjent i kristne kretser! En normal forsker ville da ikke godtatt slik løssluppenhet og vill gjetting. Jeg hadde Jehovas Vitner på døra FIRE ganger på hybelen i fjor og der var det VELDIG mye som hadde blitt bevist av forskere :P gjetter på at det samme gjelder det du har blitt fortalt. Det ende forresten med at de tilogmed gav meg en bok! En fin bok egentlig om man er litt rari hodet og nekter å leseandre bøker og blader (som til dømes illustrert vitenskap..)
[/b]
Vis hele sitatet...
Bevisene er ikke bare godkjent innenfor kristne miljøer. Jeg er skeptisk til veldig mange av såkaldte "vitenskapelige bevis" som blir utgitt i kristen regi. Mye av det er amerikansk oppspinn og/eller overdrevet. Men når det gjelder bibelens opphav, så ble bibelen satt sammen noe hundre år etter jesu' død. Der ble bøkene sortert og noen (mange) ble tatt vekk. Det var mange skrifter som var inspirert av nye rettninger og sånt som ikke stemte med det Jesus lærte folka. Blandt annet at man skulle pine seg selv og masse annet tull. Men evangeliene og brevene er skrevet av øyenvitner som var å så jesus i aksjon. Såkaldte kanoniske bøker. Men nå skal jeg ikke grave oss lengre ned i teologien en nødvendig....
btw så er illustrert vitenskap sinsykt interessant å lese i!

[i]
3. Mener du at de eneste gøyale historiene i bibelen har gått ut på dato? trodde disse gjeldt enda jeg-- Men noen i levende ord har vel sagt at disse ikke gjelder, for at fler skal bli med i kulten. [/b]
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe levende ord har spesielt for seg, men er helt vanlig teologi.

De komentarene dere kommer med her, viser at dere ikke vet spesielt mye om kristne og åssen de lever. Om dere bedømmer oss utifra hva media sier, så kan jeg fårstå det. Men nå har det seg sånn at virkeligheten er en helt annen.

[edit]
og vips så var det kommet 2 nye poster
[/edit]
Master debater
Dekilaz's Avatar
Hvorfor er mennesker så lette å lure...?
jeg har et håp om at verden snart blir truffet av en komet, eller at vi utsletter oss selv, slik at universet på denne måten slipper oss og vårt skrøpelige avkom for all framtid.
Kan jo nesten se ut som om saddam sørger for at ønsket ditt blir oppfylt
ruben: Du kjenner sikkert tor-håkon på levende ord. Nå jeg var der oppe og skulle intervjue han, sa han at Gunnar Stålsett var en farlig mann for kristendommen, og at Ariel Sharon. Hvis jeg ikke husker helt feil, så kom han fra jobben som divisjonsdirektør i Telenor til å bli ungdomsarbeider i en fanatisk kristen menighet.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Ruben: Vil du virkelig vie hele ditt liv til denne sekten? Har du aldri hatt lyst til å feste som vanlige undommer og pule damer? Har du aldri vært fristet? Det er nemelig ikke forsent å begynne å tenke selv. Du kan bli hvem du vil, det kan du ikke hvis du fortsetter å la deg manipulere av denne farlige sekten.
Opprinnelig postet av ruben
Kan jo nesten se ut som om saddam sørger for at ønsket ditt blir oppfylt
Vis hele sitatet...
Saddam har ikke masseødeleggelses våpen, eller makt til å ødelegge verden
-offtopic men-
Sist endret av Beistet!!; 18. mars 2003 kl. 11:03.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Trådstarter
Det har Busken og.
jeg mente å si at saddam IKKE hadde, glemte å skrive inn "ikke"
IKKE krigsprat her
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, om folk vil være medlemm av en eller relegion eller sekt er helt opp til de. Men jeg syns seriøst at man burde forby misjonering uansett! Ok, møter kan de få lov til å ha, men missionering og plakatopphenging med diverse folk som stormer på døren med blader som du bare "mååå" se, for de er så utrooolig viktige, burde totalforbys!

Uansett vil ruben se det på en annen måte en vi andre, for han har jo et helt annet perspektiv og en helt annen måte å vurdere ting på generelt (no offence, ikke negativt ment altså), så å overbevise gjengen fra Levende Ord om at verden er mye bedre osv når de bare får øynene opp, er et tapt skudd. ruben mener nok at det er vi som ikke skjønner hvordan de faktisk har det i Levende Ord som tar feil, og burde se at det faktisk ikke er så fælt som pressen har fått det til å høres ut som.

Vel, fins jo mange grunner til at de burde få drive på i fred. Etter hva jeg vet så plager de ingen (utenom meg hvis de henger opp plakater eller sender meg brev eller noe!), og det at vi ikke skjønner deres livstil er ingen grunn til at de ikke burde få leke i fred. Det er mange som lever og tenker litt annerledes en vi andre (skulle bare mangle, verden hadde vært ganske kjedelig hadde det bare vært en måte å leve på...), og så lenge de ikke maser på oss om at det er den beste måten å leve på så syns jeg ærlig talt at de burde få holde på som de gjør.

Glemte forsåvidt å få med hovedpoenget som en eller annen vis kar sa: "Relegion er opium for folket"!
Sist endret av Tias; 18. mars 2003 kl. 18:14.