Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 1462
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2920

Jeg satt og så på dette, ganske skremmende å tenke på at Iraq har minst 18 mobile labrotorier for kjemikaler
Mer skremmende å tenke på hva som skjer når USA stormer igang med krigen sin mot Irak og feier over alt som står i veien for dem. Saddam og alle de som usa vil ha tak i, har ressurser nok til å skjule seg mange meter under bakken, mens de uskyldige kommer til å bli meiet ned i mengder når usa slipper bomber og meier ned byer med tanks..

Dette kommer det ikke til å komme noe godt ut av. Leste også om at det kom til å bli et like storstilt angrep på USA som 9/11/01 snart. Dette blir vel kanskje utløst mens USA angriper Irak. For det er vel egentlig bare et spm om når USA og UK angriper.
Vi vet ikke om irak har 18 virksomme våpenlaboratorier, det er USA som hevder dette. Og kjemiske og biologiske våpen har ikke uendelig holdbarhet, så de våpnene de lagde for mange år sia, er det ikke så mye vits å bry seg om.

Hvis Irak har masseødeleggelsesvåpen (mulig, men ikke sikkert), burde det være et argument for å IKKE gå til krig.
Var ikke akkurat så overbevisende de bevisene vi fikk, men at saddam har masseødeleggelsesvåpen er vel ikke akkurat noe jeg tviler på. Og hvis Irak har 18 slike mobile våpenlabratorier så er jo det veldig skremmende.
Jeg er fortsatt bekymret for de miltbrannbakteriene.
De trailerne er det mange av her i norge også... ta en litt lang kjøretur, finn en veikro, så ser du minst en. Garantert. Med MINST like suspekt lufteanlegg på taket. Woooah - irakerne har trailere med kjøleanlegg. Scary.
USA kan ikke angripe uten at de får "bevisene" godkjent. Geneve-traktaten hindrer dem, heldigvis! Bare synd de ikke har signert tilleggstraktaten fra 1977, da hadde det vært helt umulig for USA å angripe! *hate bush*
[ironi]
la oss boikotte cola,mcdonalds og lignende amrikanske kjerneprodukt.
[/ironi]

Gla jeg ikke bryr meg om Usa eller Irak, så lenge ikke jeg dør og verden er trygg for meg og min familie så trives jeg..

Absolutt Prima Vera - Det er en fin dag..
Ministry of Love
sptz's Avatar
atomet siden du ironiserer så over bevisene, tror du da at de lyd opptakene av irakiske offiserer er fabrikkert? Jeg syns på grunnlag av bevisene som ble lagt frem i dag det er helt tydelig at Irak prøver å skjule noe, i og med at de har lov til og ha konvensjonelle våpen(altså ingen grunn til og skjule) er jeg rimelig sikker på at de har masse ødeleggelsesvåpen. en ting som i værtfall er helt klart er at de ikke samarbeider med FN.
Ville du ha sagt at "alt er evakuert"? høres ut som en jævelig rar setning spør du meg...
Ministry of Love
sptz's Avatar
ja det kan godt hende. Ikke alltid jeg snakker i fulle setninger. Og det kom jo helt klart frem at dette var før FN innspektørene skulle komme. Jeg er heller ikke så stødig i irakisk setnings oppbygging. Så det tar jeg for god fisk..
Sist endret av sptz; 6. februar 2003 kl. 00:44.
Syns det høres ut som en veldig snål ting å si om våpen/teknisk utstyr ... såpass snål at jeg lurer på om det kan være feil oversatt. "Er alt borte" høres ut som en mer logisk ting å si, bare for å få bekrefta at alt virkelig er ødelagt, og svææært nær opp mot f.ex "er alt fjerna"...
chnes: Tror Bush hadde brydd seg fint lite selv om den var signert
Ja, men da hadde FN kunnet hindret krigen, Bush ville ikke angrepet dersom FN stod i mot ham. Dersom han hadde gjort det hadde det vært mord for alle de amerikanerne han sender til Irak, FN må stoppe de som bryter denne traktaten! (Det var satt litt på spissen, men du skjønner?)
tja... usa driter jo i det meste annet de har signert, eller de bare nekter å signere det in the first place, så...

tror nok du er litt naiv nå chnes... usa kommer jo sannsynligvis til å angripe samme faan om de får fn's godkjennelse eller ikke.
Sist endret av atomet; 6. februar 2003 kl. 14:02.
Jeg håper virkelig det ikke blir krig, men jeg tror at det er nesten helt uungåelig, Bush vil jo ha krig. Har nettopp lest hva Republikanerne står for, og mer penger til forsvaret og 'leke' verdens politi er noe av det. Bush kan bare ikke trekke seg ut siden da ville han få så liten oppslutning i sitt eget parti.
jeg forstår meg ikke på alle disse folkene som er imot en krig mot irak.. det kommer da ikke bare negative ting ut av det. jeg mener, ingen liker jo saddam alikevel, så hvorfor ikke bare jevne hele irak med jorda og lage en svær parkeringsplass?

mens vi er igang, kan vi jo ta hele midtøsten, det er jo der alle slemmingene kommer fra. en bombe er jo nødt for å treffe osama også. to fluer i en smekk. nei tre!

vi løser jo verdens parkeringsproblemer også. og tenk så praktisk det ville blitt. med all den oljen som er der ville man fått tak i bensin overalt på verdens nye parkeringsplass
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
For de som tror at Irak har kvittet seg med alle ulovlige våpen som er bevist fra før, at de har hatt: dere er NAIVE.
Selvfølgelig har de bare flyttet de vekk på trygge steder. Går ikke an å kvitte seg med så store mengder våpen å kjemikalier, uten å kunne bevise at de har gjort det.
Om FN tviler på at de har dette fortsatt, så er jeg oppgitt.
Hvis Irak har masseødeleggelsesvåpen: Hvorfor gå til krig, og risikere at han bruker dem?
Hvis Irak skulle være så dumme at de prøver å bruke WMD så får de ti ganger så mye juling tilbake.
Om Irak blir bombet tilbake til steinalderen, en eller ti ganger, spiller det noen rolle? Det er ikke et spill om hvem som får flest bomber i hue, mer hvem som tåler å få mest juling, og jeg tror Saddam tåler mye. USA derimot, gir seg fortere hvis de får store tap.
Opprinnelig postet av atomet
tja... usa driter jo i det meste annet de har signert, eller de bare nekter å signere det in the first place, så...

tror nok du er litt naiv nå chnes... usa kommer jo sannsynligvis til å angripe samme faan om de får fn's godkjennelse eller ikke.
Vis hele sitatet...
Da er de "in deep shit" som de ville sagt det selv, fn står ikke bare å ser på dersom de er uenige i usas beslutning! usa er naive dersom de ikke tror fn forsvarer irak dersom usa går til angrep uten støtte fra fn!
Opprinnelig postet av Mates
Hvis Irak har masseødeleggelsesvåpen: Hvorfor gå til krig, og risikere at han bruker dem?
Vis hele sitatet...
fordi vi ikke vil at han skal få bygget opp et enda større arsenal!

edit: Dersom noen av dere har sett "Bowling for Columbine" skjønner dere hvordan Bush har blitt som han har blitt. Det er tradisjon å vokse opp med våpen i usa. Er de ikke ekte, så er de inmari like!
Sist endret av devotio; 6. februar 2003 kl. 20:09.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg tror at de bevisene bare er bullshit. De bruker ALT de kommer over for å få en grunn til å gå til krig.

fordi vi ikke vil at han skal få bygget opp et enda større arsenal!
Vis hele sitatet...
Ja, for det er bare USA som har lov til å ha masseødeleggelses våpen. For de kommer helt sikkert ikke til å bruke de på noen, for USA er et stort og snilt land som hjelper alle.
chnes... du er sannsynligvis den mest naive personen jeg har vært borti her på boardet...!
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4135

- Game over for Saddam
(VG Nett) President George W. Bush ga klar beskjed til Saddam Hussein i kveld. - Nå er det game over.
Det er visst flere som er enige med meg om de bevisene...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4404
usa`s framferd er heilt latterlig.
de gjer nett som de vill, heile tida.
og allitid med ein kapitalistisk baktanke.
Det er ikke bare Saddam som bruker propaganda. Vesten har også brukt falske beviser. Vi så nettopp storbritania som klippet fra internett, og brukte det som bevis mot Irak. Slike ting har skjedd mye før, og jeg tviler sterkt på at det ikke skjer akkurat nå også. Bevis og argumenter mot Irak skal være VELDIG gode, før jeg støtter en krig.
Ministry of Love
sptz's Avatar
umm klippet fra inett sier du.. det var faktisk en doktorgrad avhandling. Eneste gale de gjorde var og ikke komme med kilde opplysninger.
Jeg regner med at oppgaven var lagt ut på internett.
De spurte heller ikke om å få kopiere, la ikke ut kilder, og mange av opplysningene var veldig gamle.
Og at Storbritania kanskje skal ut i krig, og samtidig henter bevis fra studenter, er ikke helt positivt...
I tillegg kommer jo opphavsmannen til den doktorgradsavhandlinga da... En x-iraker, bosatt i USA? Tjah... sikkert helt nøytral og objektiv...
Bra at den som har skrevet avhandlingen har sett situasjonen med egne øyne
så fordi han har sett situasjonen med egne øyne er det greit å være litt kreativ med sannheten?
Hvem sier han ikke har skrevet sannheten? ;-P
det er visst endel folk som mener han har vært litt vel kreativ ja...