Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 937
Hallo.

Jeg har tenkt å starte med paintball. Så jeg tenkte jeg må vel se til og kjøpe meg en markør da. Men jeg har aldri rørt en markør før, så jeg lurer på hva en nybegynner burde ha.

Jeg har lest litt overalt på nette og jeg har funnet ut at luft er det jeg burde ha (rett meg vist jeg har feil). Men jeg lurer da på om det og fylle tanken på brannstasjoner er noe problem? Bruker de og la folk fylle paintball flasker på brannstasjoner? Og vist det går, hva trenger jeg? Trenger jeg bare tanken eller trenger jeg en sånn fyllenippel?

Har sett litt på start pakker og lurte på om denne var noe og starte med?
Click
Vist ikke, vet du om noen start pakker som er bra?
Vist den er bra, Er det noe mer jeg burde ha?

På fårhånd takk
Sist endret av Backspace; 2. januar 2009 kl. 19:40.
Luft er litt dyrere, men er en engangsinvestering. Luft er gratis afaik.
Men og fylle på brannstasjoner?
Går det eller?
Det vel jeg ikke, kommer vel an på hvem som jobber der.
Hørt om folk som har fått fylt opp svømmebassenget sitt av brannvesenet, så du skal ikke se bort ifra at det går.
Det å måtte dra på brannstasjonen hver gang tanken går tom er vel litt slitsomt. Da er det bedre å kjøpe en grei kompressor du kan ha stående i garasjen/der du måtte skyte.
Anbefaler deg å sjekke ut www.splat.no
Her inne på forumet er det kun totto og skim som har bra peiling på pb...
Er ikke en 200 bars kompressor dyrt?
Nei. En 200 bars kompressor får du ny ifra 16000 og oppover. En grei 300 bars kompressor koster det samme. Coltri leverer greie og billige kompressorer
Drittunge Du har helt feil. Den kan ikke brukes til pb
Hvis du skal spille på bane har de vel som oftest en kompressor der?

Edit: Glem det forrige innlegget jeg sletta. Jeg tenkte ikke.
Sist endret av drittunge; 2. januar 2009 kl. 19:55.
anbefaler deg splat.no, så slipper du feilinfo....
HeHe, ok ^^
Men men 16000 ++ alt for mye for en nybegynner/flere nybegynnere xP
Backspace Du spurte om det var dyrt og jeg synes det er billig.... Kommer an på hvor seriøst du skal satse...
ja, leser litt på splett.no nå.
Jeg skal spille i skogen, finnes ikke noe bane her.


Er det noe som heter ''skogmarkør'' og ''banemarkør''?

Sitat av LordPalo Vis innlegg
Backspace Du spurte om det var dyrt og jeg synes det er billig.... Kommer an på hvor seriøst du skal satse...
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende at vist det viser seg at dette er noe jeg kommer til og gjøre aktivt resten av live/mange år fremover, da kan det kanskje la seg gjøre.
Sist endret av Backspace; 2. januar 2009 kl. 19:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jepp. Typiske skogsmarkører er tippmann og spydere, banemarkører er slike som bla shocker.
Anbefaler deg en brukt ion. Den funker bra til både banespill og skogs spill.
Sist endret av LordPalo; 2. januar 2009 kl. 20:01.
Har du noen anbefalte pakker?
Sitat av LordPalo Vis innlegg
Anbefaler deg å sjekke ut www.splat.no
Her inne på forumet er det kun totto og skim som har bra peiling på pb...
Vis hele sitatet...
hei hei
jeg vil og bli nevt på dette punktet
spilt aktivt turnerings ball i 2 år snart

Til deg som Lurer registrer deg på splat og spørr/søk der.
det er masse utstyr til latterlig billige priser ute og går nå for tia.

du får fylt opp Dykker tanker på Brannstasjon ikke den "vanlige" pb tanken, og til dykker tank trenger man en "fyllestasjon" for og få luft fra dykkertanken og over i flaska.


Prøv og få tak i en Etek2 eller ego06 om du er interesert i og ha lite service og tenke på,
eller prøv deg på en PM6/7 evt DM5/6 om lomme boka og service lysten er der.

om du lurer på mer så bare skriv meg en PM så kan vi slippe og spamme forumet m masse poster att og fram
Sist endret av tribalgoth; 2. januar 2009 kl. 20:52.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hallo.
Lurte på om noen her ville selje ein dykkar tank(10L) og ein overgang, til meg for under 2000kr?:P
Neh, fant ein som solte det billigare