Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 8849
Har den siste tiden blitt vanskelig å oppdrive " vanlig " amf.. Er mye meth for tiden.
Personlig kjenner jeg stor forskjell, og er lite gla i meth..(Mange mener du ik merker no forskjell.)


Noen som vet hvorfor de er blitt slik?
Er Meth enklere/ biliggere å produsere?
Og hva er forskjellen på amf og meth??
aldri hørt om det problemet i norge før. meta er jo dyrere enn vanlig pepper og er det ikke?
Nei blir solgt til samme pris, metamfetamin er det samme som methamfetamin sant ?
Er hvertfall metamfetamin jeg mener, SUGER VILT.
Du oppnår ik de samme go bølgene som på amf, du får utslett. Og blir jevlig frynsete.. Sove kan du også glemme på noen døgn, selv etter en liten dose..

Noen som deler mine erfaringer på det??
har du i det hele tatt testa meth? eller har du bare blitt påvirka av alle bildene (som garantert er overdrevet/værste tilfeller) på nettet?

grunnen til at noen får utslett er en følelse av at man har en million maur under huden... utslettene kommer av at man klorer seg selv istykker.

har ikke selv prøvd meth, bare vanlig amf, så har ikke egne erfaringer å dele...

Se filmen "Spun" helt utrolig bra film
Man burde mereke stor forskjell på meth iforhold til amf. Det er et utrolig strekt stoff. Har ikke prøvd meth men det finnes mange sider og se og lære om det stoffet.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108250
http://en.wikipedia.org/wiki/Methamphetamine
har nok desverre prøvd meth noen ganger, og ja det er anderledes...
ble nesten sånn Hyppere + speed, ble helt "chilla! i hue, mye mer facinert av alt... kan vel nesten si det er det samme bare at meth er mye kraftiger, så alt blir mye "Bedre"
Det jeg vet om amfetamin, er at halveringstiden er 4 timer. Det betyr at kroppen bryter ned halpatren av stoffet hver fjerde time. 1 gram i kroppen, blir et halvt gram etter 4 timer. Det jeg har hørt om meta- amfetamin, er at halveringstiden er 8(12) timer. Da holder man ut lengre uten mat eller søvn. Meta -amf, blir for det meste produsert i Amerika. For der kan man kjøpe efedrin som medisin mot forkjølelse. Efedrinen + svovel og div husholdnings kjemikalier, er nok for å lage meta- amfetamin. I norge selges det ikke efedrin mot forkjølelse. Derfor er det mest vanlig med vanlig amfetamin som blir smuglet via andre europeiske land.
Enkleste måten å lage meta er gjennom amfetamin da men, men vet du ikke hva du driver med så kan du ende opp med å ødelegge amfen istedenfor å "sprite" den opp..
Jeg har en del arfaringer med det men jeg deler på ingen måte ditt syn på saken..
Når jeg leser uttalelsene dine begynner jeg å lure på om du i det hele tatt har prøvd meth eller om noen bare har lurt deg...

I utgangspunktet koster meth litt mer, men i og med at folk flest ikke vet forskjellen (til og med de som distribuerer det) så går det ofte under samme pris..

Den kjemiske forskjellen på methamfetamin og amfetamin er at meth har en metyl-gruppe mer enn sin fetter.
Effekten av meth i forhold til vanlig amfetamin er en mye renere, kraftigere og bede følelse.
Som varer en del lengre. (Det eneste du sa som jeg synes stemmer)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan man lett se forskjellen på de to? Er det vanlig å få meth da man skal ha amf uten å vite det?
meta er mye renere enn amfen du får på gata. meth fucker der mye mere opp ( snakker av erfaring)
ekte meta er dyrere. grunnen til at du ikke får de samme vibbene er at amfen er utblandet ( ofte med legemidler) kan si deg en ting sikkert...begge deler fucker deg noe i helvete opp!
Nei du kan ikke se forskjellen med det blotte øyet. Det er ikke veldig uvanlig å få meth istedenfor vanlig amfetamin men stort sett skjer det ikke.

Og nei maximus, meth er ikke renere enn amfetamin. Selv om det føles bedre. Det er like lett og like vanlig å kutte ut methamfetamin som vanlig amfetamin. Akkurat som det er med kola, mdma, 2cb, og alt annet som selges i pulver løsvekt.
I hvilken grad frembringer metamfetamin hallusinasjoner?
kan ikke si med 100% sikkerhet. men vil tro at kroppen reagerer på lite søvn og derfor skaper halliser [erfaring] samme skjer etter 2-3 dager våken med eller uten stimuli [/erfaring]

har ikke personlig prøvd meth, men ifølge diverse historier jeg har hørt kan det føles som man har sitat: 1 million maur som kryper rundt under huden din.
hva med nedturer og badtrips på meth i forhold til amfetamin?
Kan si med egen erfaring at nedturen på meth er helt jævlig, også i forhold til vanlig amf.. men dette varierer vel fra person til person
Synes egentlig det er litt pinlig å se anti-drug propaganda-filmer jeg.. Skummelt er det ihvertfal ikke.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan kan man vite om det er blandet inn heroin i speeden? Er det det som kalles speedball? Hvis det er heroin i speeden så vil man ikke merke noe særlig til den på små doser som 0,1-0,2 , annet enn kanskje man blir mer avhengig ubevisst?
Sitat av knott
Hvordan kan man vite om det er blandet inn heroin i speeden? Er det det som kalles speedball? Hvis det er heroin i speeden så vil man ikke merke noe særlig til den på små doser som 0,1-0,2 , annet enn kanskje man blir mer avhengig ubevisst?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal folk blande inn heroin i speed? Det er like dumt som at folk skal pensle hasj med hero. Det skjer ikke fordi det er alt annet enn lønnsomt. Folk selger ikke dop fordi det er gøy å selge. De selger for å tjene penger.
Er det ikke lønnsomt hvis folk blir fortere og mer avhengig av noe da?!! Derfor pensles hasjen og speeden kan blandes med litt hero jerkoff!
Sitat av knott
Er det ikke lønnsomt hvis folk blir fortere og mer avhengig av noe da?!! Derfor pensles hasjen og speeden kan blandes med litt hero jerkoff!
Vis hele sitatet...
1. Om folk skjønner at de er blitt hekta på heroin av dealeren sin så sier det seg selv at de ikke kjøper av den karen igjen.

2. Dealere pensler ikke hasjen sin med hero. Dette er tatt opp mange ganger før på nFF og konklusjonen har hver gang vært at det IKKE skjer fordi det IKKE lønner seg. Det har sikkert skjedd at noen har røyka pensla hasj en eller annen gang, men da er det fordi folk har penslet den til eget forbruk.

3. Derfor pensles hasjen og speeden kan blandes med litt hero jerkoff! ? Vit hva du prater om før du prøver å leke smart og irettesettende.
Nå snakka jeg i hovedsak om speed som blandes inn litt hero i ikke hasj! Det er litt mer verdi i speed enn hasj !

Hvis det er blandet så lite inn så er det nok ikke sikkert de merker det , men føler denne speeden var skikkelig bra og vil handle mer og mer...
Sitat av Macca
hva med nedturer og badtrips på meth i forhold til amfetamin?
Vis hele sitatet...
Jeg har snora mye meth(gidder ikke engang oppdrive vanlig makka), jeg får ikke nedturer, men snorter en 0.5 og får ikke sove på 3 dager.. Nedturer ser jeg ikke noe til, jeg bare merker effekten mindre og mindre
badtrips kan jeg ikke si noe på, aldri skjedd.
heh... alle som er/har vært i miljøet en stund vet jævlig godt at hasjen aldri pensles og at ingen er dum nok til å blande heroin i speedn.. trodde på sånt når jeg var 13 år... slike hasardiøse røverhistorier uten grobunn i virkeligheten avføyes øyeblikelig av gamle travere som vet hva det handler om... hva faen da... rookies i øst og vest som liksom skal være så bastante, kunnskapsrike og "erfarne" nowadays.. vær litt ydmyk å innse at folk som har gått noen mil og har innsikt i miljøet faktisk kan lære deg noe... akkurat som drugs er noe å være stolt over... get the fuck outta here
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg har snora mye meth(gidder ikke engang oppdrive vanlig makka), jeg får ikke nedturer, men snorter en 0.5 og får ikke sove på 3 dager.. Nedturer ser jeg ikke noe til, jeg bare merker effekten mindre og mindre
badtrips kan jeg ikke si noe på, aldri skjedd.
Vis hele sitatet...
I det siste halvår, så har det vært lite amf. Har stort sett bare fått meth,kommer hardpakket i blokk. Etter noen lange våkendager etter overdosering, har jeg begynt å dele 0,5 klump opp i 6-8 biter.
Men greia er kansje at en skal "helgardere" formen og tar det lille "over".
Skjønner godt at mange sliter med huet når de fortsatt er våkne på andre døgnet etter ei stripe. Om de er uerfarne med harde sentr. stimuli ,så kan det fort bli nære tålegrensa. Selv så prøvde jeg mye knark fra 94-2001,rave party`s,morgenklubber,festivaler etc. Brukte E,speed,coce,amf,lsd,2cb osv. Alt måtte testes og festes med,klart en får noen skraper og smeller! Når det kommer,så ro ned med inntaket! Tilbake til Meth og 2-3 døgn uten søvn,du ser skygger\lysglimt i bredde- synet. Vegger og gulv kan ikleès mønster,tråer,småkryp,edderkopper, 3-D syn. Mange muligheter for din hjerne i den formen! Slapp av,det går over etter litt søvn. Jeg både ser og hører mye rart,skvetter som faen i mellom,men gliser av kroppens alarmberedskap rett etter. Noen nevnte molekylmønstre svevende i rommet,helt normalt.Om du zomer inn,så tydliggjøres de,fokuser ut,endre lyssettinga og det forsvinner kansje Men regn at hue skal skrangle ennå noen timer(24?)før du slokner godt inn. Selv så vet jeg at overnevnte bare er som spøk å regne, i forhold til halusinasjoner og bad tripps.Etter for mye lsd og bad-tripp i mer en 24 timer,så ble ganske fucka i nærver og hue ett par års tid.
Moralen er" Ta nok til å gå i 2-4 døgn" Vær klar for spikk og sprell fra kassa\kroppen. Om ikke,så bør ikke stripa bli særlig lang,ei heller type brøytekant. Have fun ,enjoy your drugs! I do!

Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg har snora mye meth(gidder ikke engang oppdrive vanlig makka), jeg får ikke nedturer, men snorter en 0.5 og får ikke sove på 3 dager.. Nedturer ser jeg ikke noe til, jeg bare merker effekten mindre og mindre
badtrips kan jeg ikke si noe på, aldri skjedd.
Vis hele sitatet...
I det siste halvår, så har det vært lite amf. Har stort sett bare fått meth,kommer hardpakket i blokk. Etter noen lange våkendager etter overdosering, har jeg begynt å dele 0,5 klump opp i 6-8 biter.
Men greia er kansje at en skal "helgardere" formen og tar det lille "over".
Skjønner godt at mange sliter med huet når de fortsatt er våkne på andre døgnet etter ei stripe. Om de er uerfarne med harde sentr. stimuli ,så kan det fort bli nære tålegrensa. Selv så prøvde jeg mye knark fra 94-2001,rave party`s,morgenklubber,festivaler etc. Brukte E,speed,coce,amf,lsd,2cb osv. Alt måtte testes og festes med,klart en får noen skraper og smeller! Når det kommer,så ro ned med inntaket! Tilbake til Meth og 2-3 døgn uten søvn,du ser skygger\lysglimt i bredde- synet. Vegger og gulv kan ikleès mønster,tråer,småkryp,edderkopper, 3-D syn. Mange muligheter for din hjerne i den formen! Slapp av,det går over etter litt søvn. Jeg både ser og hører mye rart,skvetter som faen i mellom,men gliser av kroppens alarmberedskap rett etter. Noen nevnte molekylmønstre svevende i rommet,helt normalt.Om du zomer inn,så tydliggjøres de,fokuser ut,endre lyssettinga og det forsvinner kansje Men regn at hue skal skrangle ennå noen timer(24?)før du slokner godt inn. Selv så vet jeg at overnevnte bare er som spøk å regne, i forhold til halusinasjoner og bad tripps.Etter for mye lsd og bad-tripp i mer en 24 timer,så ble ganske fucka i nærver og hue ett par års tid.
Moralen er" Ta nok til å gå i 2-4 døgn" Vær klar for spikk og sprell fra kassa\kroppen. Om ikke,så bør ikke stripa bli særlig lang,ei heller type brøytekant. Have fun ,enjoy your drugs! I do!


[LEFT][/LEFT]

Sitat av Bundy Vis innlegg
Jeg har snora mye meth(gidder ikke engang oppdrive vanlig makka), jeg får ikke nedturer, men snorter en 0.5 og får ikke sove på 3 dager.. Nedturer ser jeg ikke noe til, jeg bare merker effekten mindre og mindre
badtrips kan jeg ikke si noe på, aldri skjedd.
Vis hele sitatet...
I det siste halvår, så har det vært lite amf. Har stort sett bare fått meth,kommer hardpakket i blokk. Etter noen lange våkendager etter overdosering, har jeg begynt å dele 0,5 klump opp i 6-8 biter.
Men greia er kansje at en skal "helgardere" formen og tar det lille "over".
Skjønner godt at mange sliter med huet når de fortsatt er våkne på andre døgnet etter ei stripe. Om de er uerfarne med harde sentr. stimuli ,så kan det fort bli nære tålegrensa. Selv så prøvde jeg mye knark fra 94-2001,rave party`s,morgenklubber,festivaler etc. Brukte E,speed,coce,amf,lsd,2cb osv. Alt måtte testes og festes med,klart en får noen skraper og smeller! Når det kommer,så ro ned med inntaket! Tilbake til Meth og 2-3 døgn uten søvn,du ser skygger\lysglimt i bredde- synet. Vegger og gulv kan ikleès mønster,tråer,småkryp,edderkopper, 3-D syn. Mange muligheter for din hjerne i den formen! Slapp av,det går over etter litt søvn. Jeg både ser og hører mye rart,skvetter som faen i mellom,men gliser av kroppens alarmberedskap rett etter. Noen nevnte molekylmønstre svevende i rommet,helt normalt.Om du zomer inn,så tydliggjøres de,fokuser ut,endre lyssettinga og det forsvinner kansje Men regn at hue skal skrangle ennå noen timer(24?)før du slokner godt inn. Selv så vet jeg at overnevnte bare er som spøk å regne, i forhold til halusinasjoner og bad tripps.Etter for mye lsd og bad-tripp i mer en 24 timer,så ble ganske fucka i nærver og hue ett par års tid.
Moralen er" Ta nok til å gå i 2-4 døgn" Vær klar for spikk og sprell fra kassa\kroppen. Om ikke,så bør ikke stripa bli særlig lang,ei heller type brøytekant. Have fun ,enjoy your drugs! I do!


[LEFT][/LEFT]
Jeg skjønner dog at trådstarter har lyst på amfetamin framfor meth. Etter å ha brukt meth klarte jeg ikke å spise på tre dager, og de første 12 timene etterpå var ganske kjipe. Har aldri opplevd slik en hangover på amfetamin, men aldri slik en rus når det varte heller. Det kjentes egentlig bare ut som amfetamin x 10.

Men det var i krystalform. Ice som de kalte det. Ifølge en side jeg leste på nettet var dette en mer potent form for meth, jeg trodde det bare var et kallenavn.
Sist endret av Picard; 17. februar 2010 kl. 13:49.
Sitat av Macca Vis innlegg
hva med nedturer og badtrips på meth i forhold til amfetamin?
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd begge. Meth holdt meg dønn våken i en dag lengre enn vanlig, dagen derpå var helt forjævlig! Men merkelig nok, klarte jeg å spise noe midt i snurren..
Meth er rett å slett vondt å snorte ;|
Sitat av knott Vis innlegg
Nå snakka jeg i hovedsak om speed som blandes inn litt hero i ikke hasj! Det er litt mer verdi i speed enn hasj !

Hvis det er blandet så lite inn så er det nok ikke sikkert de merker det , men føler denne speeden var skikkelig bra og vil handle mer og mer...
Vis hele sitatet...
Du snakker i hovedsak om speed samtidig som du i første post nevner begge stoffa i samme åndedrag? Ok.

Speed blir ikke kutta med heroin. Punktum. Det vill vert hel bort i natta å gjøre noe slikt. For det første er dette langt i fra lønnsomt. Og for det andre så er den gjennomsnittlige kjøper av speed en som gjerne bruker kun en gang i uka eller sjeldnere enn det. Og gjerne i fylla. Hvorfor i alle dager skulle dette vere kutta ut med heroin. Speed er omtrent det billigste drittstoffet du kan få kjøpt og du putter ikke heroin i det for å "sprite det opp" eller å gjøre folk mer avhenginge. Men blir ikke avhengig av heroin SÅ fort. Og nei, det er ikke mer verdi i speed enn i hasj. Tvert i mor. Speed er det stoffet som faller mest i pris om du går litt opp i kvanta. Og tar du i tilleg og regner inn de effektmessige forholdene mellom speed og hasj så er det regnestykket latterlig enkelt. Speed er den billigste dritten man får på gata
Sist endret av Meanstreak; 17. februar 2010 kl. 15:49.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For meg er det STOR forskjell på amfetamin og meth!

Jeg er ei dame (34år) som prøvde amf. for første gangen for 10 år siden.(Er nå kun sporadisk bruker, men nyter en 10er i rev/gress i mnd). 2 første årene var det helge tripper med en ex. og hans "vennegjeng" som oftest var dårlige fester/feil settings og dårlige varer.
Dette resulterte som oftest i ok tripper, men ofte stygge nedturer for meg, med sterk angst og plagsomme kroppsmerter. Digg å slite seg på jobb på mandagen etter en sånn helg... Not..

Pga erfaringene med nedturene så holdt jeg meg unna i 6 år.
Men jeg flytta og fikk en god venn som var sporadisk amf. bruker.(meget rolig narkoman). Han hadde alltid god amfetamin, pga gode kontakter, som han nå og da delte med meg.
Han "brukte" amf. rusen på en helt annen måte enn det jeg var vant til. (Som var å sitte stille i sofan og prate dritt om venner og eller kjøre hoder) Han gjorde heller gjøremål som var moro og minimal stress/besøk fra folk. Så vi dro ikke på fest i amf rus, men styra med prosjekter-ute og inne (pga. formen vi brukte å være i, sjelden kun en ting om gangen :-P) innimellom prate-kikkene, slappet av når vi følte for det, noe som igjen gjorde at en kunne få i seg tilstrekkelig med næring og væske.

Da fikk jeg egentlig lære hvordan amfen rusen bør være, og er,erfaringen min at selv om det er samme amf som brukes, så kan trippene være helt forskjellig i form og intensitet. 70% bestemmes av startform, hva en gjør og hvilke folk en er sammen med som gir utslag i hvor bra trippen føles.

Men bare for ha det sagt, jeg er ei som aldri går over 3 døgn. Etter 2 1/2 er jeg som regel så sliten at jeg ikke har lyst til å fortsette, om jeg gjør det er det kun bare ubehag for meg. Da er det bare digg å slappe av og fyre..og bli i gullfiskform som jeg kaller det. Det er desserten for meg :-P (men det går som oftest bra å lande, selv om jeg noen ganger ikke har noe å hjelpe til med landingen)

Pga. at jeg nå har "lært" meg å bruke og nyte amfen på en annen og mye bedre måte, har jeg ikke den kiipe nedturen, bare sliten og lite problemer med å sovne når jeg har landa.

Men det jeg vil komme fram til, er at jeg i Vår fikk smake Meth.
Og fant ut at det er STOR forskjell på amf. og meht.

På amf.(ok varer) så kjenner jeg at jeg stiger i rusen og som regel innen en halv time på topp.
Hvor lenge jeg er på topp avhenger av hvor bra varene er(og hvor mye jeg tar selvsagt, men veldig sjelden for mye). Jeg liker det best når jeg er at jeg "koker" i hodet for en stund. Og kan ha bølgedaler der jeg kan slappe av, for så å ha valget, enten dytte i meg mat og ta meg flere striper for å fortsette, eller slutte av for å kunne lande uten stress.

Men for meg føltes Meth ganske annerledes!
Min kompis spurte meg om jeg ville prøve det en gang. Han forklarte hvordan han har opplevd det, og sa ifra om at det er mye sterkere og fortalte om hvor galt det kan gå.
Jeg sa ja pga. infoen han gav og at jeg alltid er forsiktig i starten når det er ukjente varer.. pluss at jeg stoler på han.
Men han sa i fra at jeg fikk ikke vite om det var Meth jeg smakte eller ikke, men om jeg tok akkurat så mye som han sa i starten, uansett hva jeg fikk, så var det ikke farlig å gjøre det. Han ville at jeg skulle erfare forskjellen av meg selv uten forventinger.

Så jeg visste ikke at jeg fikk det den gangen, men han fortalte at det var bra varer, så jeg måtte være forsiktig med mengden.

Så jeg tok det piano på første smak pga. det han sa og at jeg var alene første timen. Men jeg følte meg skuffet over varene, for det var ikke det "rushet" som det bruker å være.. Men da han kom tilbake forklarte ha at det er Meth, ikke som vanlig. Og han fikk rett.. For jeg tok en ny stipe sammen med han, og da først kom den første linja på plass!

Jeg er glad jeg hørte på han, med å ta det med ro i starten, så jeg ikke ble utålmodig for å få det "rushet" jeg bruker å få, og ta for mye.

Jeg ble krystallklar i hodet! Men kroppen var i i megaform! Jeg kom opp, og det var høyt, og varte lenge før det ble behov for en ny linje.

Var med på mekke/rydde prosjekt, som vi brukte å gjøre, men fokuset mitt var intenst og jeg følte jeg hadde stål kontroll over alle mine bevegelser, så det oppleves som alt jeg gjorde var for lite utfordrende for meg! (supermann følelse)
Jeg hadde nesten ingen svinginger i formen.(bare en jevn nedgang mellom den lange tiden for hver nye stripe) Så jeg fikk ikke til å få kroppen til å slappe innimellom for å hvile ut litt.

Men for min del så likte jeg ikke den følelsen å være så krystall klar klar i hodet. Jeg vet at noen foretrekker den følelsen, men ikke meg.
Jeg liker at det er svingninger i formen, og nå og da det rushet i kroppen som jeg digger mest av alt. For da kan jeg variere hva jeg gjør, ikke bli så opphengt i en ting som jeg ble da.

MEN det som var så skummelt med Meth, er at det føles mer digg jo lengre jeg holdt på, og lysten til å fortsette økte!
Så jeg har uten problem kunne ha fortsatt mye lengre enn de max 3 døgnene jeg bruker å ha en runde med amf., og kunne virkelig ha kjørt kroppen og hodet til en til et punkt som kunne ha gitt meg mèn i ettertia.

Men heldigvis så hadde jeg ikke handla mer en vanlig, så jeg sluttet av, for meg, i normal tid.

Forskjellen var også at det tok mye lengre tid til å få landa såpass at jeg kunne starte å fyre. (For tidlig og det blir ingen gullfisk-form :-P)

Så dette gav meg virkelig respekt for meth og jeg skjønner at jeg kan bli avhengig av det. For formen smakte mer og mer digg jo lengre jeg holdt på :-( Skummelt!

Så egentlig så advarer jeg imot at en bruker det, og ihvertfall ikke å bruke det uten å være sammen med noen som har smakt det før, og vet forskjellen på Meth og amf.
Godt forklart StoreHumla. :-D
I 2009 var 60 % av all amfetamin beslaglagt i norge Metamfetamin
Så rundt halvparten av all speeden vi inntar er Metamfetamin..?
Sitat av nkty773 Vis innlegg
Har den siste tiden blitt vanskelig å oppdrive " vanlig " amf.. Er mye meth for tiden.
Personlig kjenner jeg stor forskjell, og er lite gla i meth..(Mange mener du ik merker no forskjell.)


Noen som vet hvorfor de er blitt slik?
Er Meth enklere/ biliggere å produsere?
Og hva er forskjellen på amf og meth??
Vis hele sitatet...
hvis du handler meth eller amf på gaten i dag, vil det variere veldig mye hva du egentlig har fått tak i. uansett er det veldig bøffa ut, med engelsk salt, fenazon-koffein og annen dritt.
i ren form er meth mer potent enn vanlig amf. for noen fører det til litt vel lange strekk våkne, som kan være problematisk. selv sover og spiser jeg bra på amfetamin, enten det er det ene eller det andre. for øyeblikket har jeg gått et par måneder, med et par dager nå og da uten - for å rense systemet litt, la lever og nyrer og bukspyttkjertel osv få ro og komme seg. jeg har - av rent praktiske årsaker. fordi jeg ikke gidder dårlige varer, variert.. en uke eller to på meth og amf vekselsvis. amf har jeg brukt siden 79 i varierende perioder. dengang var det blomstermakka fra polen, via sverige.. gulaktig og litt klebrig, men rimelig ren, og du fikk en synth.blomstersmak og lukt i det du satt den. helt hvitt krystallinsk pulver fra nederland fantes også, men var sjeldnere. en periode i første halvdel av 80-tallet var det også en rosa variant på markedet, som ble produsert på vestlandet.
personlig foretrekker jeg meth, syntes på en måte det er "klarere". vet ikke om det kan ha en sammenheng med at jeg kanskje har høyere toleranse for amfetaminer, siden jeg har kraftig adhd. fikk diagnosen først i for ti år siden (jeg er 45) og etter en del utprøving, ritalin først, endte jeg opp med dexamin. nå er den erstattet med dexedrin, men samme greia. eneste forskjellen er at blandingsforholdet mellom d og l-amfetamin er justert siden jeg begynte. medisinen virker beroligende og skjerpende, akkurat som vanlig amf, men endel svakere selvfølgelig. med meth opplever jeg en våken og skjerpet klarhet, og konsentrasjon. selvfølgelig passer jeg meg for eskalering av doser, ellers tar man lett av og mister oversikten, uten å se det selv. i tenårene var det noen ganger vanvittig, med 4-6 g om dagen, og mengder av alkohol, cannabis og benzo på toppen. når jeg går på amf/meth er jeg forsiktig med alkohol, hasjen kuttet jeg ut i 93 - ble bare trøtt de siste årene av den, og piller bruker jeg nesten ikke. i tillegg holder jeg meg på den daglige dosen jeg trives med. hvis jeg er litt vel våken og bør sove, tar jeg et par sobril, eller valium, 30 - 60mg, og et par quetiapin (seroquel). quetiapin er antipsykotisk middel, så litt forsiktig med det også. stort sett er det som med all annen rus. det er giftstoffer som lager den effekten vi søker, og bør behandles deretter. lett å ta av når man har blitt kjent med og vant til et stoff, og det er ofte veldig farlig.

StoreHumla sa det

jeg har et spørsmål litt utenom tema her! håper det er greit å spørre?
jeg har fulgt forum her en tid, om forskjellige tema. er litt lei av streite voksenprater, om unger og jobb og pes, så meldte meg inn her for et par tre dager siden.
spørsmålet er: hva er ikke ok å si, snakke om ift rusmidler? jeg tenker på reglene her, ikke hva som er "smart" ift purken.

plusser jo bare på tidligere melding.. så tester her..

Sitat av hasjroyker Vis innlegg
heh... alle som er/har vært i miljøet en stund vet jævlig godt at hasjen aldri pensles og at ingen er dum nok til å blande heroin i speedn.. trodde på sånt når jeg var 13 år... slike hasardiøse røverhistorier uten grobunn i virkeligheten avføyes øyeblikelig av gamle travere som vet hva det handler om... hva faen da... rookies i øst og vest som liksom skal være så bastante, kunnskapsrike og "erfarne" nowadays.. vær litt ydmyk å innse at folk som har gått noen mil og har innsikt i miljøet faktisk kan lære deg noe... akkurat som drugs er noe å være stolt over... get the fuck outta here
Vis hele sitatet...
kanskje litt utdatert å svare på? men fikk meg til å huske de såkalte thai-sticks fra slutten av 70-, begynnelsen av 80-tallet. de var også dyppet i opiumsolje ble det sagt - endel av det ble solgt med den reklamen. var jo bare det rene vås! tenkte kanskje det er gamle vandrehistorier og myter ute og går?
Meth er jo noe di fleste kan lage om di får oppskriften... Er en dokumentar om det, tror den heter "the world's most dangearous drug"... det er billig å lage, og en hit varer dobbelt så lenge som vanlig amf. og er sterkere. I USA får man alle ingrediensene kjøpt lovlig... "Kan du bake boller, kan du lage meth" sies det. Ikke rart det er enklere å oppdrive.
Sitat av Talia88 Vis innlegg
Meth er jo noe di fleste kan lage om di får oppskriften... Er en dokumentar om det, tror den heter "the world's most dangearous drug"... det er billig å lage, og en hit varer dobbelt så lenge som vanlig amf. og er sterkere. I USA får man alle ingrediensene kjøpt lovlig... "Kan du bake boller, kan du lage meth" sies det. Ikke rart det er enklere å oppdrive.
Vis hele sitatet...
Meth er kanskje enkelt å lage, billig, og gir en temmelig høy rus, men så er det jo også en av de stoffene som ødelegger deg fortest. Det skal visst også være temmelig vrient å slutte med. Uten å ha prøvd det selv kan jeg nok ikke gi den mest ypperlige informasjonen om det, men jeg vil tro det aldri har vært en god ide å prøve det. Du kan vel se på det som rottegift? Det fører nok til din død, og det er enkelt å få tak på.
Det er faktisk helt riktig som ts påpeker. Det er så og si helt umulig å få tak i vanlig amfetamin nå og slik har det vært lenge. Dette vet jeg med meget stor sikkerhet da jeg var aktiv med selvmedisnering i en tid der det bare ble vanskeligere og vankeligere å oppdrive alminnelig AMf.

Det er helt riktig at substansene meth og amf føles totalt forskjellige. Det merker man spes godt hvis man faktisk bruker disse substansene til å bli rolig og klar i hodet. Førstnevnte har ikke den ønskede effekten. Det har vanlig amf.

Dette er jeg hundre % sikker på da jeg hadde ubegrenset tilgang til tester. Det jeg likevel merket meg var at jeg alltid testet både på amf, og på meth-. Konklusjonen er at det meste av speed som selges er av amf og meth blandinger. Noen ganger merket man at det var mye meth. Folk klikket, psykoser, stress...funket dårlig på adhd n.....nå skal det sies at meth også har en viss effekt på adhd men i slike doser ikke i det hele tatt. Andre ganger var det mest amf, men jeg kødder ikke.....jeg testet konstant begge deler uansett hvilket parti det var snakk om.

Halveringstiden til AMF edr ca 4 timer, men amf har den egenskapen at jo større dose, jo lenger halveringstid. Hos mange beslektede substanser så vil halveringstiden være konstant uavnhengig av dose. Max serumkonsetrasjon er ca 1-2 timer etter inntak litt avhengig av inntaksmetode.

Nå er det vel slik jeg har forstått andre bekymringer i forhold til pmma også er blitt en trussel. Det er jo egentlig helt forferdelig. Er glad for at jeg ikke driver på lenger
Kommer mer og mer fra lithauen, før var polen de som oversvømte oss mest. I lithauen produserer de sykt mye metaamfetamin, selv om de og lager amfetamin. Tror mye er grunnet råvaren effedrin er ganske tilgjengelig nedi der. Uansett så har det vært en stor økning de siste årene med stoff fra Lithauen kontra Polen.

Det som går igjen er dog at ingen har peiling på om de har meth eller amfetamin, brukern har ikke peiling på hva han snorter, hvor sterkt det er blir uvesentlig å diskutere, siden du skal lete lenge etter å finne beslag i norge hvor meth/amf er noe sterkere enn rundt 40%ish..