Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 8515
Jeg vurderer å kjøpe robotgressklipper. Flere årsaker, men utfordringen er at jeg har to gressplener forbundet med en smal passasje. Denne er ca 60 cm på det smaleste, og ca 2 meter lang. På den ene siden er det terrasse, på den andre siden ca 50 cm ned til grusen... og ikke noe gjerde. Noen som har erfaring med dette? Har vurdert Gardena Sileno City 500, men vet ikke om denne vil klare det. Tror jeg må ha guidekabel for å få det til, men går dette, eller må jeg sette opp 2 separate områder, og klippe passasjen manuelt?
En kamerat av meg har en tilsvarende smal stripe ved siden av garasjen, og han sier at det er umulig å få gressklipperen til å klippe der. Den blir bare stående og kjøre fram og tilbake. Nå finnes det mange modeller, men butikken bør vite hva som er minste bredde den kan kjøre i.
Tror denne passasjen blir i smaleste laget, grensekabelen skall vell ligge typ 20-30cm innenfor kanten/skråningen da sensoren er plassert i midten av roboten. Så lenge man har brei nok passasje og legger guidekabelen i midten av denne skal det gå helt fint.
Disse robotgressklipperne er såpass dyre at du ofte kan få gratis befaring fra forhandlerne. Ev. kan du jo betale dem en liten slant hvis de krever det - da har du i hvert fall noen å klage til hvis du ikke får det til å fungere.

Sånn generelt har jeg forstått det slik at det er Gardena og Husqvarna som er The Shit™.