Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1846
Hei!!

Jeg har en av de gamle utgavene av ps3 så jeg har ikke tråløst internett til den.

Jeg har:

PS3 som jeg kobler til internett med tlf modemet til ADSL med den medfølgende kabelen.
PC.
To modemer. ADSL modem og Tlf modem.

Er det slik at jeg kan koble til PS3 med internett kablen som var med og laste det Ps3 mediaserver programmet.???? Så skal det gå??

Må jeg kjøpe en spesiell kablel?

Jeg er veldig glad for svar, da ønske om å kjøre PC filmer gjennom PS3 har vært stort, og det er rimelig fustrerende å kjøre omkodinger av .mkv til avi. når jeg egenlig kan slippe det.

(jada, jada. jeg vet jeg er noob.)
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Det skal fungere fint så lenge du er koblet til nettverket.

Du laster ned programmet på din PC, så finner den din PS3. Det eneste du må gjøre, er å dele de mappene du vil spille av med din ps3 i programmet.

Husk også å trykke "Trekant" på mappen med din ps3, og velge "vis alle filer" eller noe lignende. Ellers så ser du bare en tom mappe.
ehh alle ps3 versjonene har wifi.
Last ned PS3 Media server til pcen din. Koble ps3 med ledning til router, koble pc med ledning til router. Åpne programmet og del hva du vil se. Og deretter se på ps3en Jeg har ikke fått det til med trådløst enda. Men har ikke prøvd noe særlig heller.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av super Vis innlegg
ehh alle ps3 versjonene har wifi.
Vis hele sitatet...
Det mente jeg også...

Sitat av Neogeno Vis innlegg
Last ned PS3 Media server til pcen din. Koble ps3 med ledning til router, koble pc med ledning til router. Åpne programmet og del hva du vil se. Og deretter se på ps3en Jeg har ikke fått det til med trådløst enda. Men har ikke prøvd noe særlig heller.
Vis hele sitatet...
Ingen problem med å få det til trådløst. Det er faktisk ett fett. Det vil bare eventuelt gå tregere med en trådløs tilkobling.
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Alle PS3'er har trådløst nett.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det trådløse nettet er ikke nødvendigvis optimalt for streaming dog.

Har selv opplevd at routeren har gonket under (billige D-linkroutere) av at jeg har streamet enkle xvid tv-rips over trådløst.

Jeg anbefaler iallefall sterkt å kjøre PS3 kablet.
Jeg glemte å si at jeg ikke har tråløs modem i huset, så jeg har ikke undersøkt så hardt om jeg har tråløst eller ikke..

MEN
Jeg trengte ikke programmet i det hele tatt!!
Jeg koblet til ADSL modemet. Startet og startet scaninga etter media server. Men før jeg går til PC og starter det programmet som jeg lastet ned, så finner Ps3 PCn min!! YEY!!!

Rimelig happy nå

Hehe.. det eneste er at det er litt bittert at all den tiden jeg har gått å vært frustrert over dette, så var det bare en kabel kontakt, og en knapp å trykke på..