Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 9511
Hvordan fungerer. om jeg kjøper bitcoin hvor får jeg den da, om jeg skal kjøpe med bitcoin hvordan fungerer det.

nå har jeg bitcoin wallet om jeg kjøper btc hvordan får jeg de innpå der.
Sist endret av spider_man; 27. juli 2020 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
du får den på din wallet. du har en adresse dær noen steder.
så kommer det opp hvor mange bitcoin du har når du har fått tilsendt.

du må finne en som vill selge. vet ikke hvordan det fungerer nå, men da jeg handlet litt sketchy greier, så fant jeg en seriøs selger første treff på google. pengene var på wallet typ 20 minutter fra tastetrykket.
På de fleste seriøse steder oppbevares Bitcoin du har kjøpt i en wallet på deres plattform.

Som et eksempel her i Norge kan du kjøpe Bitcoin for Fiat (Norske kroner) fra NBX og miraiex. Som begge er seriøse, regulerte aktører som da igjen er godkjent av finanstilsynet i Norge for å drive med det dem driver med.

Setter du da inn norske kroner kan du kjøpe Bitcoin hos en av dem.

Hovedregelen for de fleste som bruker bitcoin og har vært ute en hard vinternatt før er at du aldri skal oppbevare midler på børser over lengre tid.
Så da laster man ned en mobil wallet som breadwallet, samourai eller lignende på mobiltelefonen.
Eller Electrum på PC.

Software wallets er supert om det er snakk om mindre verdier. Er det snakk om penger så kjøper man en hardware wallet som er en fysisk enhet/wallet med en såkalt "secure element chip". Vil du lese videre her er det bare å google.

Siden denne ligger under aktuelt/diskusjon, hva er det du er ute etter å kjøpe som krever Bitcoin?
Er det droger kan du bare glemme tradisjonelle/regulerte børser da du mest sannynlig blir svartelistet. Er det snakk om større summer kan det hende politiet for øye på saken.

Ha i bakhodet at bitcoin ikke er anonymt men såkalt pseudoanonymt.
Kjøp fra Sturle Sunde på Localbitcoins.com eller bitmynt.no
Man kan argumentere for at å kjøpe bitcoin er umoralskt. Bitcoin kommer ikke til å fungere på langsikt, men bitcoin sluker all oppmerksomhet innenfor crypto og styrer hele markedet. Energien brukt på bitcoin kunne heller blitt brukt på ett bedre projet som faktisk kan ha en lys fremtid. Hele kommer ned til at bitcoin ikke egner seg for mass adoption, derfor vil spekulasjon alltid være hoved bruksområdet. Spekulasjon i et meget manipulert market.

Dette er bare min mening, ikke ta det så seriøst. Men et annerledes synspunkt på ting.
Speed man
Trådstarter
bruker bitcoin core som wallet, men innpå der er det en timer hva er det for noe.
Det kan ikke være antall bitcoin du har?
"0.000000" eller "0.004626" f.eks? 1BTC er tross alt verdt 100 207,86kr i skrivende stund. Husker første gang jeg sjekka prisen for en god del år siden. Var verdt rundt 12 000 kr. Om jeg bare hadde hatt mye penger da
Sitat av spider_man Vis innlegg
bruker bitcoin core som wallet, men innpå der er det en timer hva er det for noe.
Vis hele sitatet...
Det er en wallet som også er en egen node. Denne må synkronisere all blokk-historikk før bruk. Noe som igjen kan ta litt tid og det er het unødvendig om du bare skal kjøpe/selge litt.

Skal denne fungere optimalt må den få stå å kjøre 24/7.
Speed man
Trådstarter
kjøpe med bitcoin da hvordan er det samme som å kjøpe med paypal liksom?
Nei. Sammenlign bitcoin med hvilket som helst annen valuta. Butikker velger selv i mange tilfeller hvordan valuta dem aksepterer.

Kommer du med indiske rupi på 7 eleven her så kommer du nok ikke så langt.

Bitcoin er ikke en betalingsprosessor som paypal. Bitcoin i seg selv fjerner behovet for slike aktører når adopsjon blir stor nok.