Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  168 23309
Sitat av paverye Vis innlegg
Er faktiskt en del jenter som driver med data og gaming, er bare at de ikke har kommet ut av "skapet" enda.

Vist du tar eksempel i TG så har du kanskje fått med deg at det blir fler og fler jenter hvert år.

Mulig jenter ikke syns spill og data er noe kult etc. før enn de faktisk prøver det, noe som er ganske vanlig blandt alle skjønn
Vis hele sitatet...
Jeg er så ute av skapet som jeg kan komme. Spiller hvertfall 5 timer om dagen. Hittil har jeg hatt 13 konsoller i livet mitt. Jeg tar meg bryet med å ramse opp alle : Sega Dreamcast, nes, snes, n64, wii, game boy, game boy color, nintendo ds lite, ps1, ps2, ps3, xbox 360 og pc. (På pc gjelder det settlers, age of empires osv)

Må også nevnes at jeg vokste opp med zelda på nes and still going, så per dags dato har jeg triforce tatovert på håndleddet mitt.

GAMING FOR LIFE!
Mange vil ikke stille spørsmål ved tradisjon Kjønnsroller har alltid vært en del av tradisjonen i de fleste moderne samfunn. Gutter skal jobbe som det og drive med de aktivitetene, mens jentene skal jobbe som det og drive de aktivitetene

Om man ikke tørr trosse noe så simpelt som en kjønnsrolle fortjener man ikke privilegiumet og må bare forholde seg til ting samfunnet har utpekt for deg.

er selv stolt gamer og har vel levd like mye i Ferelden(dragonage origins) de siste ukene som jeg har levd på jorden, men hadde jeg heller hatt lyst å leke med dukker eller (guds forby) drive med turn skulle jeg faen meg gjort det.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Det er få av dem, fordi svette jenter som gamer er ikke hot!
Vis hele sitatet...
Svette gutter som gamer, er i hvert fall ikke hot! (Nei, jeg er ikke ei svett gamer. Heh...)

Edit: Leif
Sist endret av ~Angelica; 8. desember 2009 kl. 17:02.
Kjenner idag ingen jenter som bor nærmt meg som er flink med pc, men kjenner mange gutter som driver med sport osv som faktisk kan endel om data uten særlig interesse. Er litt rart så å si alle jentene sitter på dataen mange timer..
Ja, men så er det stor forskjell på å vite hvordan en pc brukes, og hvordan den faktisk funker.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Ja, men så er det stor forskjell på å vite hvordan en pc brukes, og hvordan den faktisk funker.
Vis hele sitatet...
Det er også stor forskjell på hvordan man bruker en PC til gaming eller *host* nyttige ting, enn hvordan man bruker den til nettby og facebook.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg er en jente som er på den virituelle verdenen Second Life.

Her er faktisk kjønnsfordelen ca 50/50.

Men så syns ikke jeg at Second Life er et spill. Men det er deffentlig nerdete jenter der. Og mange andre som ikke er det.

Men så vil ikke jeg kalle Second Life et spill, da produsenten, Linden Labs, kun har laget vieweren, altså programmet som lar deg være der.

Men ALT (untatt landet en går på) er laget av folket som er der.
Fra hus, klær, skin, shape til senga med sexaminations.
Er en inne på programering kan en også lage programmer som forteller ting der hvordan det skal oppføre seg; scripts.

For meg er dette et greit alternativ til skjermen forran sofaen. Så i stede for å sitte å glane, kan en møte folk i fra hele verden, (og kansje finne seg en kjæreste i fra andre siden av jorden), bruke hjernen for å skape ting. Perfekt for den som liker å leke seg med Photoshop, men vil bruke det til mer.

Får en dreisen på det en lager, så kan en jo selge det for EKTE penger i SL verdenen.

Hva mener dere om Second Life?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av StoreHumla Vis innlegg
Hva mener dere om Second Life?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det går en grense når man får seg en kjæreste på et dataspill og Second Life faktisk blir ditt "andre liv".
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Jeg mener det går en grense når man får seg en kjæreste på et dataspill og Second Life faktisk blir ditt "andre liv".
Vis hele sitatet...
Så du har ikke hørt om folk som gifter seg, som har møttes på IRC?..
Sitat av StoreHumla Vis innlegg
Hva mener dere om Second Life?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt problemet med å faktisk møte andre mennesker og snakke med dem IRL, i stedet for å programmere en virtuell versjon av deg selv for å ha virtuell tullesex på nett. Det er en ting å spille et spill, men det er noe annet når man fokuserer mer på spillet enn det livet man faktisk lever.

Når det gjelder jenter og nerding, tror jeg det finnes mange fler der ute enn folk tror. Det er bare det at de fleste av oss ikke er så stereotyp.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Svette gutter som gamer, er i hvert fall ikke hot! (Nei, jeg er ikke ei svett gamer. Heh...)

Edit: Leif
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke det som er hovedfokuset da...

Jeg for min del har IT og gaming som en stor interresse i livet mitt, og har alltid savnet å kunne dele dette med noen som jeg har vært sammen med i alt annet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ingenting irriterer meg mer enn "Gamergiirls xDD" som poster bilder av seg selv med en fjernkontroll eller et headsett og skriver girlgamer også videre - Blant annet for å få oppmerksomhet.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ingenting irriterer meg mer enn "Gamergiirls xDD" som poster bilder av seg selv med en fjernkontroll eller et headsett og skriver girlgamer også videre - Blant annet for å få oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=nR6CY3pFjYM

Word!
Er ikke en typisk nerd selv, men må si meg enig med han fyren i videoen.
Sist endret av A-tillah; 29. januar 2013 kl. 21:17.
Scripter i php og java men kan nok ikke kalle meg fullstendig nerd.

Det finnes flere enn dere tror, de er bare ikke så åpenlyse
Sist endret av Gigapuddi; 31. januar 2013 kl. 22:39.
noen jenter velger kanskje å være diskre fordi det ikke går ann å åpne kjeften uten å få 20 replies og 50 PMs, friend requests og frierier fra svettiser.
Sitat av olaPola Vis innlegg
noen jenter velger kanskje å være diskre fordi det ikke går ann å åpne kjeften uten å få 20 replies og 50 PMs, friend requests og frierier fra svettiser.
Vis hele sitatet...
Du sir, har forstått det.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Du sir, har forstått det.
Vis hele sitatet...
Og akkurat derfor har vi disse gamergurllsxDDD som jeg blir svært irritert over å se.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Og akkurat derfor har vi disse gamergurllsxDDD som jeg blir svært irritert over å se.
Vis hele sitatet...
Men da får vi andre være i fred. Gjør ikke meg noe, hvis de har et behov for oppmerksomhet og svettiser har et behov for å runke til mindreårige er det win/win.
Hørte at ca. 1 av 10 eller hva det var som spiller LoL, er jenter. Er jo ganske mange når du tenker på hvor mange som spiller LoL. Men utifra prosent så er det ikke så mange igjen.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hørte at ca. 1 av 10 eller hva det var som spiller LoL, er jenter. Er jo ganske mange når du tenker på hvor mange som spiller LoL. Men utifra prosent så er det ikke så mange igjen.
Vis hele sitatet...
Som regel er de jentene "gamergurls xDD", hvert fall de jeg kjenner til.
Dette er noe som har plaget meg lenge, hvordan jenters tilstedeværelse på internett virker å være begrenset til Facebook, Nettby og r/girlsgonewild.
Jeg tror en stor del av årsaken er den utbredte misogynien som store deler av internett er plaget med.
Det må en enormt stor holdningsendring til før ting vil skje, men dette er noe alle kan hjelpe til med.

Neste gang du ser en kommentar eller post a lá "LOL, du er ikke en jente, det finnes ikke jenter på internett", "Oi så søt du var", "Kom deg tilbake til kjøkkenet" ,eller som man nylig kunne lese her på bruket, "Du må være den søteste jenta på Freak", så oppfordrer jeg deg til å være den forandringen du vil se på internett.
Ikke kom med platte billigheter over en persons kjønn, ikke gi KP til tullete one-linere som forfekter et misogynistisk kvinnesyn, gi beskjed til vedkommende om at han er en tulling og eventuelt rapporter innlegget.

Grunnen til at det ikke finnes flere jenter på internett er fordi de ikke orker tullinger som ikke anerkjenner dem som likeverdige intellekter.
De siste årene har jo antallet kvinner som tar høyere utdanning oversteget antall menn, og i fremtiden vil vi nok se fremtvunget et reellt skift i måten samfunnet oppfatter kvinner på, så du kan like gjerne starte å ta kvinner på alvor i dag.
Jeg synes hvertfall det er veldig leit både at kvinner skal føle seg utilpass på nettet, og at vi går glipp av det de har å dele med oss.
Jeg er selv en jente som gamer. Trist nok er jeg en av veldig få som gjør det her i nærområdet mitt. Jeg blir vel sittendes alene sammen med gutta, på TG i år.

Grunnen til at jeg begynte å game, var fordi jeg først testet ut litt cod og andre spill hos noen kompisser, og ble etterhvert ganske hektet. Senere ble jeg peset til å kjøpe meg cod, noe jeg gjorde. Nå er det ganske mange år siden, og jeg har bare kjøpt mer og mer spill. Elsker å game selvom jeg ikke har så mye tid til det nå!

Det har vel litt å si på hvordan "miljø" jenta er i. Jeg har en annen jentevenn som spiller litt i ny og ne, og hun henger med mye av de samme guttene som meg.

Og helt til slutt vil jeg legge til at jeg syntes det hadde vært utrolig gøy om flere jenter gamet, føler meg litt alene til tider.
Jeg er tildels enig med G4ndj1, det har nok mye med hvordan enkelte enten har blitt straight up sjåvinister av for mye lurking (eller irl-miljø, hva vet vel jeg) eller går totalt andre veien og snakker til en jente som om hun skulle vært det siste mennesket på jorda.
Sitat av Gigapuddi Vis innlegg
Jeg er tildels enig med G4ndj1, det har nok mye med hvordan enkelte enten har blitt straight up sjåvinister av for mye lurking (eller irl-miljø, hva vet vel jeg) eller går totalt andre veien og snakker til en jente som om hun skulle vært det siste mennesket på jorda.
Vis hele sitatet...
Hvor mange PMs fikk du etter at du postet i denne tråden?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folk har nevnt det, men jeg føler for å presisere dette en gang til: Det ser ut som endel her klassifiserer "gaming" som nerdete, at man er nerd om man gamer.

Jeg vil påstå at de av oss som flere ganger har blitt omtalt som "nerd" ikke kjenner oss helt igjen i gamerollen, egentlig ser jeg på den klassiske gameren som en smule dum til tider.
Når jeg ble med kompisene mine på lan satt jeg i terminal og konfigurerte/programmerte/tuklet med ting, i 98 var det ikke noe særlig spill som kunne kjøres på linux.
Jeg koste meg med dette mens kompisene mine kauket og hylte over headshots og cheats.
Selv grupperer jeg gamere i samme bås som Sosialnettverkavhengige: De kan å bruke det ene verktøyet/spillet veldig godt, men sekundet man får en blåskjerm pga en utdatert skjermdriver så vil folk fra begge gruppene rive seg i håret uten vite hva de skal gjøre.

Gamer != Nerd

Over på saken:
Gutter kan vel omtrent like mye for den skjeve kjønnsfordeligna om ikke mer enn jentene.
Et av internetts regler "There are no girls on the internet" er en regel som er ment til å gagne begge sider av kjønnsfordelingen.
Oftest blir den sett i denne vinkelen: Pene jenter (beskrivelsen kan være ganske bred avhengig av preferanser) har ting som gutter vil ha, og de kan til en viss grad bruke dette til sin favør i dagliglivet.
Internett er ideelt sett et sted uten slike fordeler eller ulemper, man er totalt anonym, man skal bedømmes på interasjonen man har med andre, ikke fra hvordan man ser ut eller hvilket kjønn man er.
Her kommer det infamøse "Tits or GTFO" inn i bildet, ja det er en veldig frekk ting å si til noen men prøv å forstå sammenhengen.
Utsagnet er en straff for brudd på regelen: Hvorfor vil du at vi skal vite at du er en jente? Mest sannsynlig for å dra de fordelene man har i den virkelige verdenen over til internett, ideen er da at om du skal dra fordeler ved å være jente kan man liksågodt gå hele veien, siden man er anonym og vise kroppsdeler man ellers ikke hadde blottlagt for fremmede.

Så regelen er til for å beskytte kjønn begge veier: Å beskytte jenter fra de hæslige sexueltdysfunksjonelle frikene som tråler på nettet etter ferskt kjøtt, samt spare gutter fra manipulasjonen som visse tøser utnytter til daglig.

Litt mer on-topic: Personlig kjenner jeg bare 3 jentenerder, hun ene har master i kjemi og prosess og elsker litt mario til tider, grunnen til at jeg klassifiserer henne som nerd er selvfølgelig mastergraden i et fag som er tungt belastet med matte og fysikk.
Hun andre er lystekniker, dette er en tung fysisk jobb og er i tilleg mer mannsdominert enn IT bransjen (så vidt meg bekjent) men krever også innsikt å vilje til å lære: De fleste laster ned emulatorsoftware og trykker mens de gløtter i manualen for å lære seg systemene.
Sistnevnte er Designer/Animatør i et spillutviklerfirma, kjenner henne ikke så godt men hun er veldig ivrig med å vise de siste tingene de har laget og hva som kommer ut på appstore etc. Hun er også med på en runde longboard og i nyere tid en aktivitet vennegjengen elsker: snowskate.

Felles for disse er at de kræsjer med det de fleste her kanskje ser på som "nerd": De er veldig utadvendte og fysisk aktive, ikke er de særlig stygge å se på heller.
Sist endret av Dodecha; 4. februar 2013 kl. 15:08.
Jeg er mer aktiv på andre fora under mer feminine nicks enn det jeg bruker her.
Til stadighet dukker det opp PM med mer eller mindre ufint innhold. Noen finner på usannheter, andre bruker informasjon de har fanget opp fra forumets sider aktivt til å fortelle meg hvordan ting burde være. Som for eksempel at siden jeg er ugift, må jeg være klar for å gifte meg med vedkommende PM'er. Eller at jeg som er så glad i en viss type musikk må eeelske å få en schwæær en opp i toern.
Som aktiv gamer holder jeg stort sett tett om kjønnet mitt, det er ikke relevant i en gamingsituasjon uansett. De gangene jeg nevner at jeg er jente, kommer alle "OMG! A GURL!"-kommentarene, og det er ikke derfor jeg spiller. Jeg vet at jeg er jente, jeg trenger ikke fremmede til å fortelle meg det.

Jeg forstår godt hvorfor mange jenter "gjemmer seg" på nett. Det er så altfor mange tullinger der ute, som sier og gjør rare ting "just for the LOLs", men det er ikke alltid mottager ler av de samme tingene som avsender.
Noe å tenke på før man fyrer av en morsom PM, eller hva?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Moraan: Jeg tør ikke tenke på hva som venter i innboksen din til tider, og med tanke på innlegget mitt over vil jeg presisere at selv om "Tits or GTFO!" kommentaren brukes som et pålegg for å følge "There are no girls on the Internet" regelen er det selvfølgelig en stor andel som ikke aner noe om sammenhengen og tenker "Åh, hun er ei jente, som sier hun er ei jente på internett, hun vil sikkert hore seg litt her, la meg skrive en frekk og kjapp kommentar til denne kåte tøsen så har jeg sikkert sjangs til å få et bilde eller noe i retur"

I en perfekt verden hadde vi ikke hatt kjønn på internett, total anonymitet for alle!
Mitt inlegg var ikke ment som et svar til deg, Dodecha, mer som et generelt svar på OP's post.
Dog skjønner jeg veldig godt hva du mener. Det jeg lurer litt på, er hvorfor menn/gutter tror det er helt ok å anta at jenter er villige til å "hore litt" eller kle av seg for dem sånn helt uten videre?
Nå er jeg kanskje gammeldags, men jeg tror ikke jenter flest vil kle av seg eller "hore litt" med tilfeldige forbipasserende på gaten heller. Det fins selvfølgelig unntak, det er nok av jenter som skriker etter oppmerksomhet, men det er nok ikke alle disse som helt har tenkt over konsekvensene av hva de gjør.

Forøvrig syns jeg kjønn på internett kan være en bra ting, vi må bare huske at det sitter folk bak skjermene.
Respekt bør ikke glemmes selv om vi alle digitaliseres mer og mer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tok det ikke som et direkte svar, men følte innlegget mitt var relevant til det du skrev og ville legge til noe mer informasjon.
Fordi jenter gjerne er ekstremt opptatt av hva andre jenter synes om dem.
Det blir bare mer og mer kvinnelige gamere, men kvinnelige nerder fins det fortsatt få av.

Mange jenter er redd for å bli stemplet som nerd av andre jenter, tror jeg, og ender da ofte opp med å ikke sette seg inn i det.
Hadde det ikke vært så "rart" med jentenerder så hadde det straks blitt mange fler.

Når det kommer til gamere, så er det jo sinnssykt populært blandt gutta å være jentegamer, virker det som, og på grunn av dette får man masse jenter som vil ha oppmerksomhet inn i spill som CoD (Nevner CoD fordi det er det jeg ser de fleste slike jenter spille).
Det har jo også blitt negativt å kalle seg selv gamer hvis man er jente, hvis en jente sier at hun er gamer, så får hun straks attentionwhore-stempelet, noe som er trist for oss jenter som spiller for kosens skyld.
Jeg går konstant rundt og er redd for at jeg høres ut som en typisk "jentegamer xDxD", så ofte ender jeg opp med å ikke fortelle det til folk i det hele tatt. Ser for meg at mange andre også gjør dette, og at det derfor virker som om det er færre jentegamere enn det i realiteten er.
Jeg er jente, og min interesse kommer vel av at jeg lekte med min far sin jobbpc fra jeg var 5. Jeg fikk egen maskin noen år etter det og har hatt interessen siden. Jeg har aldri vært superopttatt av typiske jenteleker som dukker og slikt. Mulig det var noe psykisk fra min far som trykte meg i gutteting og kjøpte gutteleker til meg da han helst skulle sett at han fikk en sønn.

I dag er jeg 27, bruker alt for mye tid foran datamaskinen men trives veldig godt med det
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hvor mange PMs fikk du etter at du postet i denne tråden?
Vis hele sitatet...
Ingen, og derfor elsker jeg nff!
For å være helt ærlig føler jeg ikke det er spesielt mange guttenerder heller. Gamere? Definitivt, men når man først separerer begrepene føler jeg det er verd å påpeke.

Med nerd ligger det inneforstått i mitt hodet en med engasjement og eksentriske interesser, som ikke fokuserer på mellommenneskelige forhold, men heller diverse, interessente sider ved virkeligheten. Gode eksempler på nerdejenter på nett: ViHart og Emily fra theBrainscoop på Youtube, og guttenerder som Jim "kjent" fra Numberphile og mange fler.
Det finnes nok en bunch med nerder av begge kjønn, men de er ikke alltid så synlige i hverdagen, eller de bruker ikke nødvendigvis internett som medium for å vise og spre sitt engasjement. Jeg skal ikke spekulere i om det er flere gutter enn jenter, men det er kanskje som nevnt gjennom tråden (i noen miljøer) sosiale normer som gjør det vanskeligere for jenter å dyrke nerdete interesser og fø engasjementet, men som (herved) selverklært nerd av typen hannkjønn, vil jeg si at man møter motstand ved å være nerd som gutt og.
Jeg oppfordrer alle (ikke bare jenter) til å dyrke nerdete interesser om man har dem, uavhengig om folk syntes kanskje man har underlige prioriteringer/interesser.
Så nettopp en litt sjokkerende video: ap.no, selvom jeg har blitt kalt min del med obskøniteter tok dette kaken. Dette er jo riktignok i nyhetsdebatter, men det gir jo folk et inntrykk av hvordan folk blir i andre sammenhenger på internett. Det som er kjipt er at folk flest ikke er like sjofel som disse folkene, men en slik kommentar veier tyngre en flere hundre positive kommentarer. Jeg skjønner godt at man ikke vil fremstå som jente når man risikerer slik drittslenging.

PS. nerd i ordets rette forstand betyr vel bare en som har en lidenskap for et akademisk felt, og i denne kategorien kjenner jeg minst like mange jenter som gutter som faller inn under. Derfor har jeg fokusert på det å være aktiv på nett i en eller annen form.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Vi bor i en verden full av normer. Gutter følger som regel andre normer enn jenter, derav noen jenter igjen skiller seg ut. Dette fungerer motsatt også, selvfølgelig!
Jeg føler at de typiske "gamergurlxdxd"-jentene kun spiller får å imponere gutta.

Selv spiller jeg mye. 10+ timer om dagen. Det er ikke noe å trakte etter, noe jeg føler de typiske gamergirlsa gjør. Det er ikke spesielt kult å spille, særlig ikke når du gjør det kun for å imponere en gutt.
Det virker som om noen ikke klarer å se forskjellen på ei dame som liker å spille like mye som en gutt, og ei dame som raper høyt og gamer online 24/7. (Masse props til de som raper høyt forresten, ingenting er gøyere enn en real rapekonkurranse)
Ser noen nevner at jenter er opptatt av hva andre jenter tenker om dem. For min del kunne jeg ikke gitt mer faen i hva individer av samme kjønn som meg tenker. Jeg bryr meg derimot om hva menn tenker. Og dessverre (?) liker flesteparten av gutta jentene sine på kjøkkenet eller treningssenteret (neida, men det er snakk om å være aktiv å ha et interessant liv). Min gaming er forbehold bakfulle søndager. Ærlig talt, synes jeg heller ikke det er veldig tiltrekkende med pubertale guttunger som spiller 12 timer daglig. Ikke 6 timer heller for den saksskyld.

Men jeg skiller klart mellom gaming og "nerding". De er to vidt forskjellige ting, hvor den ene er negativ og den andre er en positiv egenskap i mine øyne.
Sist endret av Lily Bowen; 7. februar 2013 kl. 10:43.
Det hele starter som liten, da man ikke kan gå, høre eller se. Som nevnt får barn leker og uansett kjønn leker man med det. Våre gener er våre egenskaper, vi har alle spesialprogrammert DNA for hvordan vi skal bli. Som nevnt før har også miljø viktige faktorer for at vi skal bli den vi er. Hvilket kjønn som oppdrar oss har mye og si. Som jeg lærte en elev for en stund siden: Det spiller ingen rolle om du er lav. Dine gener kan ha sagt at du skulle bli to meter, men ditt miljø sa noe annet. Derfor er du lav.

Samme måte fungerer det i samfunnet idag med jenter. De som er oppvokst med mannfolk som fedre eller har ikoner som er mannfolk har lettere for å akseptere ting som menn gjør. Allerede fra tidlig alder kan man se hvordan vedkommende blir.

Noen blir unike og gjør det bra, uansett kjønn. Noen følger ikke strømmen. Disse som ikke følger strømmen er de som går egne veier og blir kanskje noe sinnsykt innenfor IT.

Det de fleste jenter plages av idag som jeg ser godt i mitt miljø er at jentene som regel kan surmule og være irritert på små ting i flere uker. Fordelen med gutter er at det er som regel et slag i trynet så slipper man det. Jeg skjønner godt at jenter flykter til IT verden hvor man kan gjemmes vekk fra det. Hvordan alt bare blir noe helt annet når man "blir gutt". Eller hvordan respekten er på et høyere nivå da vedkommende ikke vet ditt kjønn. Som nevnt her før, "gå til kjøkkenet". Er det rart jenter flykter til en annen verden og gjerne er gutt? Nei det er det ikke.

Men nok om jenter og hvordan de har det. Samme gjelder gutter! Hvorfor er det så få gutter som driver med hester? Er vel samme sak det? Har det seg slik at jentene plager vettet av guttene som rir fordi det rett og slett er for få av dem på hesteryggen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tror det er mange flere "nerdete" jenter enn vi tror. Det tok veldig lang tid før jeg "kom ut av skapet", rett og slett fordi jeg hørte hva andre sa om jenter som bl.a. liker å spille data og se sci-fi. Å fortelle noe slik på videregående var slutten på det sosiale liv der jeg kommer fra. Opplever fremdeles å bli sett ned på på grunn av mine interesser, men heldigvis har jeg blitt såpass voksen at jeg ikke gidder å bry meg noe særlig. Selv om det er lite hyggelig at samtaleemnet i lunsjen er at jeg i en alder av 24 år liker å se Star Wars.
Sitat av Little Pixie Vis innlegg
Som jeg lærte en elev for en stund siden: Det spiller ingen rolle om du er lav. Dine gener kan ha sagt at du skulle bli to meter, men ditt miljø sa noe annet. Derfor er du lav.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden har du villedet en stakkars elev på denne måten?
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Hvorfor i all verden har du villedet en stakkars elev på denne måten?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo en kombinasjon av disse som bestemmer, så har har jo ikke villedet eleven heeeeelt.
Sitat av Svrdfsk Vis innlegg
Hvorfor i all verden har du villedet en stakkars elev på denne måten?
Vis hele sitatet...
Haha, fordi det er den letteste måten å forstå noe så avansert! Ja, for meg er det avansert. Kall det gjerne villede men han fikk trossalt god karakter!
Tror dette har med kjønnsroller å gjøre. Fra fødselen blir gutter og jenter satt inn i en rolle og denne rollen beskriver hvilke forventninger, begrensninger o.l. de skal ha. Ja, kvinner blir trekt blir typiske "kvinneyrker" i helse, omsorg og service, men dette er fordi det blir stilt forventninger til interessene våre og hva som passer til oss fordi vi enten er gutter eller jenter. Dette er selvfølgelig min mening, ikke harde fakta. Selv er jeg en datainteressert jente, og fornøyd med det
Alle jenter jeg kjenner som ser på seg selv som ''nerd'' påstår at de elsker nintendo 64 og spiller zelda dagen lang. De spiller wow og går med briller uten styrke. Også hører de på emo musikk med mye skriking, og å ha nirvana t-skjorte er jævlig kult. Da er man nerd og retro-gamer lizz.

Derimot, er det flere jenter som er skoleflinke og velger skole framfor fritid og sprell. Ikke at de skal bli hengt ut som nerd, men å ha et sosialt liv er i hvert fall ikke prioritet nr.1
Sitat av Sinken Vis innlegg
Nå er det jo en kombinasjon av disse som bestemmer, så har har jo ikke villedet eleven heeeeelt.
Vis hele sitatet...
Så om du er dverg kan det liksom delvis skyldes hvem du omgås med? Er jo helt lol å si at miljø er vesentlig for høyden til et menneske.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Alle jenter jeg kjenner som ser på seg selv som ''nerd'' påstår at de elsker nintendo 64 og spiller zelda dagen lang. De spiller wow og går med briller uten styrke. Også hører de på emo musikk med mye skriking, og å ha nirvana t-skjorte er jævlig kult. Da er man nerd og retro-gamer lizz.

Derimot, er det flere jenter som er skoleflinke og velger skole framfor fritid og sprell. Ikke at de skal bli hengt ut som nerd, men å ha et sosialt liv er i hvert fall ikke prioritet nr.1
Vis hele sitatet...
Gre alle over en kam much?
Sitat av olaPola Vis innlegg
Gre alle over en kam much?
Vis hele sitatet...
Neida, men når jeg kjenner mange jenter som er sånn vil jeg si at det er mitt bilde av gamerjenter. Ytterst få som faktisk har kunnskap om pc.

Ikke at jeg har det selv, men jeg later ikke som.
Sitat av happy violence Vis innlegg
Neida, men når jeg kjenner mange jenter som er sånn vil jeg si at det er mitt bilde av gamerjenter. Ytterst få som faktisk har kunnskap om pc.

Ikke at jeg har det selv, men jeg later ikke som.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en liten håndfull jenter som kan bli definert som nerder, ingen er som du beskrev de
Du henger med feil folk. x)