Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5514
Har en venninne som bruker antideppresive som har utrolig lyst til å være med meg på en tripp, derfor lurer jeg på om det er serlig smart å bruke sopp / hasj, anntar sopp ikke er en bra løsning, siden man burde være lett til sinns for å bruke stoffet.

Edit: vet at det ikke er smart å bruke stoff. For å omformulere meg: så lurer jeg på om det kan få fatale konsekvenser, om det er direkte FARLIGERE enn for en som ikke bruker antideppresive.

Noen som har noe å komme med, noen erfaringer?

-Takk-
Sist endret av Slafsen; 3. september 2006 kl. 23:55.
Selvfølgelig kan det få fatale følger! Om hun går på antidepressive skal hun aldeles ikke bruke noen rusmidler, det kan vel ærlig talt gjøre alt mye værre. Det er slik at svakere mennesker som har psykiske problemer i familien kanskje ikke burde bruke flein for eksempel. JA, det er direkte farligere skulle jeg tro.
Sitat av Baard2k
Selvfølgelig kan det få fatale følger! Om hun går på antidepressive skal hun aldeles ikke bruke noen rusmidler, det kan vel ærlig talt gjøre alt mye værre. Det er slik at svakere mennesker som har psykiske problemer i familien kanskje ikke burde bruke flein for eksempel. JA, det er direkte farligere skulle jeg tro.
Vis hele sitatet...
javelljavell tusen takk for svar.
Hehe, mente ikke å være krass eller noe! Men det er veldig viktig at man er generelt sett forsiktig og har sin egne mentale helse i stand, ellers kan man få større problemer med det! Når man går på antidepressive skal man være veldig forsiktig med hva annet man putter i seg. Uansett, be careful!

Later dater.
Det går da ann å spise sopp/røyke hasj på antideppresive.

Har venner som røyker og går på antideppresive, og har også hørt om folk som spiser sopp og går på antideppresive. Vet ikke om dette er farlig, men har ikke hørt at det er det.



Taking psyilocybin containing mushrooms while on an MAOI can dramatically increase the effects of the experience. MAOIs are most commonly found in the prescription anti-depressants Nardil (phenelzine), Parnate (tranylcypromine), Marplan (isocarboxazid), Eldepryl (l-deprenyl), and Aurorex or Manerix (moclobemide). Ayahuasca also contains MAOIs (harmine and harmaline). Check with your doctor if you are not sure whether your prescription medication is an MAOI.

Kilde: www.Erowid.org
Sist endret av Dreamer18; 4. september 2006 kl. 00:54.
"Antidepressive" eller "lykkepiller" er som oftest synonymt med SSRI (Cipralex m.m. - er en haug av stoffer i denne kategorien).
Disse virker på en del av de samme reseptorene som de aktive stoffene i sopp, og vil nok påvirke rusen i noen grad.
Hvilken er derimot vanskelig å forutsi, generellt sier man at man får høyere toleranse, men det kan også føre til en "annerledes" opplevelse hva enn det betyr.
Det er ikke umulig at enkelte SSRIer også kan forsterke en sopptripp, uten at jeg har kunnskap til å backe det opp.

Nå er det vanligvis en grunn til at folk går på antidepressive, og det virker ikke som noe sjakktrekk å skulle angripe serotoninreseptorene fra andre vinkler i tillegg.
Går man på SSRI preparater og spiser fleinsopp får man en mye kraftigere og mye lengre trip. Man dør ikke av det, men turen blir vanskeligere å beregne.

Deprimerte folk bør helst ikke prøve fleinsopp, det kan ende opp i en bad trip av dimensjoner. Det er vel den generelle og aksepterte mening. Har hun problemer med angst eller angstanfall bør hun iallfall ligge unna fleinsopp.

Dersom hun framdeles er innstilt på å spise flein så pass på at hun spiser en liten dose. Dersom man aldri har prøvd fleinsopp før er det best å starte i det små. En liten dose er også best fordi SSRI preparatene (dersom det er det hun går på) vil gjøre trippen mye mer intens og langvarig.
Har selv gått på anti depresiva og brukt hasj og tatt sopp,eneste er at jeg kansje har blitt litt fjernere eller hva jeg skal kalle det,men ikke noe ubehagelig eller skummelt.
Men nå snakker jeg bare av egne erfaringer.
Tror ikke pillene har så mye og si,men det kan være værre med psyken.
Sitat av selvmord
Har selv gått på anti depresiva og brukt hasj og tatt sopp,eneste er at jeg kansje har blitt litt fjernere eller hva jeg skal kalle det,men ikke noe ubehagelig eller skummelt.
Men nå snakker jeg bare av egne erfaringer.
Tror ikke pillene har så mye og si,men det kan være værre med psyken.
Vis hele sitatet...
Det er jeg helt enig i selvmord.

Psyken er viktigst. Dårlig psyke og rusmiddel er nesten alltid en dårlig kombinasjon.

SSRI preparater og fleinsopp er ikke fysisk farlig, men SSRI preparatene er en MAOI og gjør fleinsopptrippen mye kraftigere, lengre og vanskeligere å beregne. Derfor anbefaler mange at man ikke kombinerer flein og SSRI.

Hasj og SSRI preparater kan kombineres uten fare.
Sitat av knuthulu

SSRI preparater og fleinsopp er ikke fysisk farlig, men SSRI preparatene er en MAOI og gjør fleinsopptrippen mye kraftigere, lengre og vanskeligere å beregne. Derfor anbefaler mange at man ikke kombinerer flein og SSRI.

Hasj og SSRI preparater kan kombineres uten fare.
Vis hele sitatet...
HYSJ!!!!! Direkte feilinformasjon gagner ingen.
Å si at SSRI er en MAOI er som å si at melk er et brød. To fullstendig forskjellige ting.
Enkelte SSRIer KAN gjøre trippen sterkere (veldig usikker på faktorene her*), men det er mer sannsynlig at effekten blir redusert, mtp. hvordan SSRIer fungerer.
Det du derimot ikke skal gjøre, er å kombinere SSRI og MAOI. Den kombinasjonen er livsfarlig.

*) Forskjellige SSRIer virker på forskjellige reseptorer osv.
Ja, du har helt rett bread. I stand corrected.

Enkelte antidepressiva inneholder/er MAOI. SSRI preparater er ikke MAOI. Derimot er MAOI er farlig å ta dersom man går på SSRI preparater. MAOI preparater forsterker/forlenger psilocybins virkninger. Det trur eg var riktig?

Hva angår SSRI-preparatenes virkninger på fleinsopp har du sikker rett.

Hm, nå aner vi jo ikke hvilke medikamenter personen det er snakk om tar. Så tryggeste er nok å styre unna fleinsoppen.

Og i framtida skal jeg prøve å holde munn om ting jeg bare halveis vet.
Sist endret av knuthulu; 5. september 2006 kl. 15:09.
Hei, Jeg sliter med dårlig psyke og går på Antideprisiver. Har hatt en psykose for 2 år siden, men har tatt sopp mange ganger etter det, og har enda ikke hatt en bad trip på sopp. men det man bør ha hvis man får en bad trip er ett lite lager av Valium, Vival osv (Benzo preperater) Jeg tror at veninnen din kan ta en liten sopp tur, men ikke gi hu for mye, det var feilen jeg gjorde første gang jeg tok sopp etter psykosen min. Den ble alt for kraftig, men var morro for det.

Dette er da min mening
Det er ikke nødvendigvis badtrip som er problemet i forhold til psykiske lidelser og tripping.
De færreste som opplever en badtrip får noen problemer i forbindelse med det, selv om en slik kan utløse depresjoner, angst, e.l. (stort sett midlertidig, fra noen dager til noen måneder).
Faren er å kødde med reseptorene når det allerede er ubalanse, ettersom disse reseptorene har forbindelser med søvn/problemer, depresjoner/glede, angst m.m.
Dvs. hvis jeg ser deg (ingen bestemt) i Dagbladet om tre år der du beklager hvordan flein gjorde livet ditt til et helvete fordi du valgte å trippe på tross av advarsler, så vanker det en brennende papirpose med hundebæsj utafor døra hver dag resten av ditt liv.
Sitat av Slafsen
Har en venninne som bruker antideppresive som har utrolig lyst til å være med meg på en tripp, derfor lurer jeg på om det er serlig smart å bruke sopp / hasj, anntar sopp ikke er en bra løsning, siden man burde være lett til sinns for å bruke stoffet.

Edit: vet at det ikke er smart å bruke stoff. For å omformulere meg: så lurer jeg på om det kan få fatale konsekvenser, om det er direkte FARLIGERE enn for en som ikke bruker antideppresive.

Noen som har noe å komme med, noen erfaringer?

-Takk-
Vis hele sitatet...

Ingen rusmidler i seg selv er "BRA" Så er det sagt!
Hvis din venninne går på ett eller annet ssri preparat vil det nok gå bra.
Hvis hun går på remeron(mirtazepine) fraråder jeg henne til å ta sopp, for det kan føles skikkelig ille..
Sist endret av -=Zi Hei=-; 5. september 2006 kl. 20:18.
Takk for alle svar, jeg har bestemt meg for å være på den sikre siden og ikke gi henne noen ting, vi får rett å slett bare kose oss på den gode gamle måten så ordner det seg nokk.

▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har personlig erfaring med rus av flein uten ssri og med ssri.
Den første høsten var uten ssri. Lærte da med prøving og feiling. En god regel er altid starte med en "prøve", dvs ta et lite inntak, slik at en kan kjenne på hvor sterk en er, før en doserer den mengden til selve trippen. Ha altid en kompis du har sagt i fra om at du er på tur, som du kan ringe om du ikke klarer å stoppe evnt badtrip.

Året senere hadde jeg da startet med ssri. Prøvde forskjellige, men landet tilslutt på Fontex.
Jeg gjorde som jeg har som regel; ta en testrunde først.. Og glad var jeg for det, for jeg reagerte mye sterkere enn det jeg hadde gjordt før. Ikke i mer i selve tanke rusen, men i hallisene jeg fikk; lys og farger..
Jeg hadde ei sammen med meg som inntok like mye og som vi har hatt turer sammen med året før. Hun følte nesten ikke soppen.

Så ta det med ro, anbefaler ikke noen som har går på ssri å prøve det for første gang, i såfall EN liten dose der en ikke kan fylle på for å holde oppe rusen.
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/925817/ denne personen tar Salvia mens han går på antidepressive. Sopp og Salvia er ikke det samme, men begge er psykoaktive halusinogener. Trådstarter har allerede fått svar på spørsmålet sitt, men jeg føler at man ikke kan stresse det faktum nok; at folk med sinnslidelser ikke burde røre halusinogener. Glad du velger å ikke ta henne med på noe sånt. Du kan jo kanskje også fortelle henne det som har blitt nevnt her.
Du kan ikke sammenligne salvinorin A med tryptaminer. At begge deler har en hallusinogen virkning betyr ingenting, mange forskjellige tilstander genererer sansebedrag på forskjellige måter.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Du kan ikke sammenligne salvinorin A med tryptaminer. At begge deler har en hallusinogen virkning betyr ingenting, mange forskjellige tilstander genererer sansebedrag på forskjellige måter.
Vis hele sitatet...
Det er jeg veldig enig i. Ville bare poengtere at sinnslidelser og hallusinogener ikke hører sammen
Sitat av Dreamer18 Vis innlegg
Det går da ann å spise sopp/røyke hasj på antideppresive.

Har venner som røyker og går på antideppresive, og har også hørt om folk som spiser sopp og går på antideppresive. Vet ikke om dette er farlig, men har ikke hørt at det er det.



Taking psyilocybin containing mushrooms while on an MAOI can dramatically increase the effects of the experience. MAOIs are most commonly found in the prescription anti-depressants Nardil (phenelzine), Parnate (tranylcypromine), Marplan (isocarboxazid), Eldepryl (l-deprenyl), and Aurorex or Manerix (moclobemide). Ayahuasca also contains MAOIs (harmine and harmaline). Check with your doctor if you are not sure whether your prescription medication is an MAOI.

Kilde: www.Erowid.org
Vis hele sitatet...
At noe "går ann" betyr ikke at det er en god ide eller at det er forsvarlig.
Det er nok at en velter så bææææder alle.