Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1639
Jeg jobber med å selge relativt store ting.

For mange måneder siden kjøpte en kunde en av disse store tingene fra oss og vi forsøkte å levere som avtalt. Kunden var ikke å få tak i og det viste seg at vedkommende dessverre var død.

Vi lot det gå et par måneder før vi kontaktet pårørende og fortalte at vi hadde denne store tingen som ikke tilhører oss. Sa selvfølgelig til pårørende at vedkommende ikke måtte stresse med å hente gjenstanden men at den var deres og sto hos oss.

Etter å ikke ha hørt noe fra pårørende på enda et par måneder kontaktet vi pårørende igjen som sa at hen skulle hente varen innen en måned.

Nå er det gått enda et par måneder og varen blir ikke hentet. Siden sist har vedkommende byttet telefonnummer og det nye er skjult. Jeg vet at personen er i live men har ingen måter å kontakte vedkommende på.

Dette er en relativt verdifull og lett omsettelig vare, så om pårørende ikke trenger den selv kan hen lett selge den og den vil sånn sett ikke være noen byrde for de. Den kan også fraktes i de fleste personbiler.

Nå begynner det å bli et problem å oppbevare denne varen og jeg lurer på hvilke muligheter vi har her.
Er det noen som vet?
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Korrekt å gjøre er vell å slå den tilbake til butikken og skriv et notat på kundenes kjøp eller konto at dere sklyder dem den varen eller gavekort f. Eks.

Evt kan dere bare levere den til arvtaker. Evt ring kommunen og høre om det var noe skifteadvokat innblandet rundt dødsfallet så får han Rta seg av det.

Personlig hadde jeg nok heller tatt en spansk en å kjørt hjem til meg selv å solgt den....
Tingretten setter deg i kontakt med skifteretten. Da for du nok svar. Pårørende er ikke nødvendigvis ansvarlig for skifte, boet.